Više od 22% ljudi provodi više vremena na internetu nego što želi, pokazuje britanska studija
Kada nam je internet postao svuda dostupan, iskreno, mnogima je teško da mu se odupru i prestanu sa skrolovanjem vesti. U nekim slučajevima često neki postanu i zavisni što, naravno, nikako nije dobro.
Možete li priznati sebi koliko vi vremena provodite na internetu?
U Velikoj Britaniji je rađeno istraživanje u kojoj su skupili 800 ispitanika i pokušali da saznaju koliko ljudi vremena provode na internetu uglavnom koristeći pametne telefone. Podelili su ih u pet grupa, u zavisnosti od spektra zavisnosti od interneta:
Povremeni korisnici (14,86%) - imaju tendenciju da idu na internet za specifične zadatke isključivo bez zadržavanja; oni nisu pokazali znake zavisnosti i najmanje su bili zainteresovani za isprobavanje novih aplikacija.
Početni korisnici (22,86%) - iako ova grupa ne smatra sebe zavisnicima, često su provodili vreme na internetu više nego što su želeli; izjavili su da su zanemarili kućne poslove i da su bili umereno zainteresovani za nove aplikacije.
Eksperimentatori (21,98%) - osobe koje su se osećale nelagodno kada nisu na internetu, a taj osećaj se gubio kada su bili onlajn; bili su spremni da koriste nove aplikacije.
Zavisnici u poricanju (17,96%) - grupa koja je pokazivala zavisničko ponašanje i ignorisanje odgovornosti; ne priznaju da se osećaju nelagodno kada nisu na internetu i prilično su samouvereni kada koriste nove aplikacije.
Zavisnici (22,36%) - svesni su svoje zavisnosti od interneta i primećuju negativne posledice zbog toga koje se odražuju na svakodnevni život; žele da isprobaju nove aplikacije.
Šta su otkrili?
Što se tiče statistike, ispitanici koji su imali 24 godine i manje, provodili su u proseku šest sati dnevno onlajn, dok su oni stariji od 24 godine bili na uređajima oko 4,6 sati dnevno. Autori nisu pronašli direktnu vezu između pola i ponašanja na mreži, piše "Yahoo".
Video: "Treba im dati najobičnije nokije": Treba li deci ograničiti upotrebu mobilnih telefona
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.