Polna diskriminacija u medicini: Žene više stradaju u saobraćajnim udesima od muškaraca
Odavno je poznat termin "Yentl sindrom", koji označava da su žene misdijagnostifikovane i lošije lečene u odnosu na muškarce, u 21. veku one i dalje moraju da "dokazuju" svoju bolest i da se "bore" da ih doktori "čuju".
Disbalansu u tretiranju bola izmedju dva pola najbolje svedoči činjenica da, iako žene više pate od hroničnih stanja poput migrena, fibromijalgije, osteoartritisa, lupusa, multiple skleroze, reumatidnog artritisa i drugih, manje su šanse da prime terapiju u odnosu na muški pol.
Ne govorimo samo o pitanjima poput "Šta mi je" i odgovara "Sve ti je to u glavi", već o slučajevima kada ne samo medicina već ni tehnologija nisu na ženskoj strani.
Lutke, tačnije roboti, koji se koriste za testiranje u sudarima, napravljeni su prema muškom telu, što doprinosi višem stepenu ženske smrtnosti prilikom saobraćajnih nesreća jer zaštitna oprema nije pravljena po ženskoj anatomiji.
Prema istraživanjima "U.S. Department of Transporation", žene su za 17 odsto sklonije smrtnom ishodu prilikom udesa u odnosu na jači pol.
Žurnal "Traffic Injury Prevention" došao je do saznanja da, čak i kada nosimo pojas za vezivanje, šanse da se ozbiljno povredimo u frontalnom sudaru su neverovatnih 73 odsto veće nego kada je u pitanju muškarac u istoj poziciji.
Prema "Accident Analysis and Prevention", još uvek ne postoje podneti legalni zahtevi za vladu, da se ova situacija promeni.
Godine 2002. "Volvo" je upotrebio kompjutersku tehnologiju kako bi otkrio posledice sudara za ženu u 36-toj nedelji trudnoće, ali prva robot-lutka za sudar se pojavila tek prošle godine u Švedskoj, dok ostatak sveta i dalje kaska.
(Telegraf.rs)
Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.