Zbog čega bi svakodnevno trebalo da vozite bicikl: Benefiti za celokupno zdravlje

 
  • 1

Bicikl je mnogima samo sredstvo za rekreaciju, nekima prevozno sredstvo, a postoje i oni koji su spojili lepo i korisno, te im bicikl služi i za jedno i za drugo.

Osim toga što ćete uštedeti na gorivu, u većim gradovima se štedi i na vremenu, jer ćete se kroz vrevu daleko lakše probiti na biciklu nego automobilom ili gradskim prevozom.

Ova aktivnost ima ogromne benefite i po vaše zdravlje i najlakše ju je uklopiti i u svakodnevicu. Osim sredstva za rekreaciju, bicikl je i prevozno sredstvo kojim ćete se bez problema prevesti od tačke A do tačke B.

Pored novčanika, i vaš imunološki sistem biće vam zahvalan za ovu vrstu aktivnosti, kao i srce, mozak i mišići, jer na sve navedeno vožnja bicikla ima veoma pozitivne efekte. Pored toga, i vaše telo biće vam zahvalno, jer ćete zahvaljujući vožnji bicikla lakše i lepše utonuti u san.

Brzo sagorevanje kalorija

Vožnja bicikla oko 20 kilometara na sat sagoreva 563 kalorije za 60 minuta.

Svetska zdravstvena organizacija preporučuje da odrasle osobe uzrasta od 18 do 64 godine imaju bar 150 minuta umerene telesne aktivnosti nedeljno da bi ostale zdrave.

U postizanju ovog cilja idealan način može da bude vožnja bicikla. Dovoljno je oko 20 minuta dnevno da biste postigli cilj.

Uklopite bicikl u svakodnevnicu

Osim što dokazano pomaže u držanju čitavog niza zdravstvenih problema daleko od vas, vožnja bicikla je zabavna aktivnost koju lako možete da uklopiti u svakodnevnicu. Neka bicikl postane vaše prevozno sredstvo za odlazak do prodavnice ili posla.

Vožnja bicikla će vremenom povoljno uticati na vašu koordinaciju i poboljšati cirkulaciju, a rezultat će biti brži oporavak vašeg tela. 

Osim toga, vremenom će doći do jačanja mišića donjeg dela tela i bolje pokretljivosti određenih zglobova. To znači da vožnja bicikla može da bude odlična vežba za ljude koji imaju problema sa zglobovima i artritisom.

Nećete odustati

Iako je moguće da ste i sami nekada započeli s nekom fizičkom aktivnošću i vrlo brzo od nje odustali, vožnja bicikla nije jedna od takvih aktivnosti.

Ljudi koji vožnju bicikla uklope u svakodnevnicu često su toj aktivnosti duže odani nego oni koji započnu vežbanje u teretani. Za razliku od drugih oblika vežbanja, većina ljudi koja vozi bicikl ostaje tome verna ceo život.

Biciklizam ne opterećuje kolena kao što to posle nekog vremena čine trčanje ili previše hodanja, a s druge strane ne zahteva mnogo opreme kao što je to slučaj kod drugih aktivnosti.

Zato kada se sledeći put "zaglavite" u gužvi u gradu, dok sedite za volanom dobro razmislite o tome kako vam jedan bicikl može olakšati dan i poboljšati zdravlje.

Video: Sedela je za biciklom, šila je: Pletenje čarapa okretanjem pedala

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🍀🚲🍀

    17. maj 2022 | 09:41

    Samo je potrebno izgraditi što više biciklističkih staza. Konkrerno u svaka čast za Novi Sad dok je u Nišu najgore. Em što nema dovoljno biciklističkih staza za onoliki grad, a tamo gde ih ima jedan od najvećih problema je primitivizam ljudi koji se manifestuje na razne načine. Vozila parkiraju na biciklističkim stazama, pešaci uopšte ne vode računa o biciklistima gde su biciklističke staze idu kao čopor a ne kao ljufi,, šetaju dzukele, razvče se, neretko na staklo od polomljene ambalaže na samoj stazi. Ali sa druge strane bicikl kao i motorno vozilo nije za svakoga, veliki btoj primitivaca izleti biciklom na pešački prelaz, veliki broj njih ne zna gde treba da se kreće biciklom u saobraćaju, noću bez osvetljenja pa to sve izgleda kao da je kamikaza. Za bicikliste uvesti polaganje PSP testova. Deca na biciklu samo uz pratnju roditelja koji ima PSP, sa 16. God. Polaganje PSP. Čisto da se uvede red ako može. Ko parkira odmah na licu mesta bez prava na popust komunalna policija da kažnjava 50000 RSD, ko ometa kao pešak 30000 RSD, biciklista koji izleti na pešačkom prelazu 100000 uz to da mu se svaki sledeći bahati prelaz duplira! To sve isto i za ove sa el.trotinetima!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA