≫ 

Anesteziolog dr Purić tvrdi da je usvojen pogrešan termin "respirator" jer tako nešto ne postoji

 ≫ 

*Zašto pogrešno koristimo termin "respirator"? *Koja je najčešća vrsta mehaničke podrške koju primaju oboleli? *Koji je krajnji stadijum upale pluća i kada pacijent mora biti priključen na invazivnu mehaničku ventilaciju?

Komentari

  • interes

    14. novembar 2020 | 20:40

    Nije to ni jedno ni drugo nego je to u pravom smislu i naziva se kompresor.Zato se i izmišljaju lepši nazivi da se ljudi nebi još više uplašili.A što se tiče ovog virusa pravi lek je aparat koji se namerno ne koristi a dobio je naziv (biorezonantni aparat )i taj fenomenalni učinkoviti i bezazleni aparat ne priznaje SZO i zato ga nema u državnim zdravstvenim ustanovama .Toj aparat koji je savremen i veoma jeftin poseduje skener i koji ne zrači mogu deca bezbedno da ga koriste i koji automatski radi dijagnostiku skeniranih organa i po želji može da se koristi ako na primer aparat otkrije da imate zagađenost patogenima koje ne osećate a oni vam prave razne upale i mogu da velikom zagađenošću oštete neki vaš unutrašnji organ a da toga niste ni svesni i vi dobijete tešku hroničnu bolest (ešerihiju,kandidu,i druge bakterijske bolesti kao upale mokraćne bešige,bubrega upale pluća i samo vam prepisuju lekove koji samo ublaže to stanje a uzročnik i dalje ostaje u vama i povremeno vam pravi problem ako se na primer malo prehladite vi pokvarite životnu sredinu mikro organizmima i oni počinju da uginju u vama a vi dobijate temperaturu a neki više zagađeni upale pluća.A taj aparatić nekada pre 25 godina se zvao "ZAPPER" i njega ne priznaje SZO koji vas čisti od svih patogena i leči one bolesti i sve druge koje navodno savremena medicina ne može izlečiti lekovima kojima vas kljukaju blaže rečeno i o tim aparatima se uporno ćuti i nemaju ih u državnim ustanovama.mislim da je dovoljno jasno.

  • J...

    14. novembar 2020 | 13:25

    Kad su govorili respirator ja sam shvatala da su to vestacka pluca tj sprava ili uredjaj koji vrsi razmenu gasova???tek sada nista ne shvatam??!!!sad shvatam ovako:intubiraju i samo ubacuju kiseonik u pluca koja su razorena??!!!jesam li u pravu????

    • 14. novembar 2020 | 14:01

      Wien

      @J...

      Ne u razoren pluca nego u ona pluca koja ne dobijaju i ne izbacuju vazduh uobicajenim putem tj disanjem..postoji i aparat za ekstrakorporalnu cirkulaciju (zamjenjuje srce i pluca)

    • 14. novembar 2020 | 14:19

      Darko

      @J...

      Dobro ste većinu stvari shvatili. Ventilator zato i donosi veći procenat kiseonika da bi onom manjem "nerazorenom" delu pluća doneo veću količinu kiseonika. Ovo je najčešća pojava kod, narodski rečeno, vode u plućima, mada kod Covida ima i drugih scenarija, nažalost. Veštačka pluća se koriste kod operacija srca i u nekim ekstremnim slučajevima otkazivanja pluća...guglajte ECMO.

  • Grudni hirurg

    14. novembar 2020 | 13:17

    A zasto Vas kolega niko nije obucio za rad na istim? Zasto svaki 4.pacijent koji je intubiran ima jatrogeni/tenzioni pneumotoraks? Zasto niko o tome ne prica? Pored tubusa dobiju i dren u grudnom kosu.

    • 14. novembar 2020 | 14:02

      Wien

      @Grudni hirurg

      A zasto vas kolege nisu poucile sta je ARDS i kakv efekat ima na plucni parenhim ...???..

    • 14. novembar 2020 | 15:05

      Mihajlo

      @Grudni hirurg

      Da li zbog toga ima vise umrlih na "respiratorima" nego sto bi trebalo?

  • Peki

    14. novembar 2020 | 13:04

    Ja samo znam da dugo na veštačkoj ventilaciji, a bez traheostome može da bude štetno.

  • Zorn

    14. novembar 2020 | 13:03

    Da nije korone mnogi doktori bi bili anonimusi ovako se svi pojavljuju da nam nesto objasne da nas uplaše dodatno da nam saopšte i nikako da zaborave za vakcinu da nam kažu.A mi i dalje ništa ne znamo samo nam serviraju danas jedno sutra drugo.

  • TRN

    14. novembar 2020 | 12:18

    NEMAČKI LEKAR JE IZJAVIO DA SE NESTRUČNO RUKUJE SA RESPIRATORIMA. ODVRNE SE VENTIL DO KRAJA PA MLAZ OŠTETI IONAKO SLABA PLUĆA.

    • 14. novembar 2020 | 13:08

      Maja

      @TRN

      Izmedju ostalog, anesteziolozi "regulisu ventile" na respiratorima. To To je posao i za to su skolovani. Naravno da niko ne "odvrce ventile do kraja" i razara pluca. Lekari su tu da pomognu i da lece, a ne da ubijaju pacijente. Odakle tolika mrznja i animozitet prema njima? Sledeci put kada budete imali potrebu vi idite u crkvu, kod vracare, travara.. zaobidjite doktore. Oni niste ne znaju. Vi znate.

    • 14. novembar 2020 | 13:38

      Samo Zemun

      @TRN

      Mozda se to radi namerno.Ima dosta placenika SZO

    • 14. novembar 2020 | 14:04

      Wien

      @TRN

      Koja glupost ..😂😂..koji ventil ..😂😂

    • 14. novembar 2020 | 15:51

      Lence

      @TRN

      Bitno da je rekao nemacki lekar.

  • Doktor na klinici koja ima intenzivnu negu

    14. novembar 2020 | 12:04

    Ovaj doktor nije potpuno u pravu, to sto ljudi zovu respirator nije zapravo respirator vec mehanicki ventilator, ali nije tacno da respirator ne postoji, zahteva operaciju i kacenje na velike krvne sudove, ali postoji i zove se ECMO. Takodje niej tacno da respiratori tj. mehanickom ventilacijom upravljaju samo anesteziolozi vec vrlo cesto i internisti, kod nas ne postoji posebna specijalizacija iz intenzivne nege te u takvim jedinicama rade internisti, anesteziolozi mozda nesto cesce rade sa meh. ventialcijom, ali to je tokom operacija dok je intenzivna nega ipak nesto drugacija.

    • 14. novembar 2020 | 12:13

      Darko

      @Doktor na klinici koja ima intenzivnu negu

      U pravu si, nije dobro preneto, original teksta nije takav.

    • 14. novembar 2020 | 15:53

      Ecmo

      @Doktor na klinici koja ima intenzivnu negu

      Samo nam jos kazite postoji li ecmo u Srbiji.

  • Tina

    14. novembar 2020 | 11:57

    Zove se dusegupka. Tolike ljude su ugusili ovom spravom.

    • 14. novembar 2020 | 12:19

      Mimi

      @Tina

      Moli Boga i čuvaj se da ti ne zatreba.

    • 14. novembar 2020 | 13:11

      Igor

      @Tina

      Ne lupaj, molim te! Sanse za onog ko ne ode na respirator, a saturacija mu padne i ne moze uz kiseonik da se podigne, su 0%. Sa respiratorom su sanse preko 50%.

    • 14. novembar 2020 | 14:06

      Wien

      @Tina

      Za vasu informaciju svaka opsta anestezija trazi i mehanicku ventilaciju sto znaci da se dnevno nekoliko miliona ljudi stavlja na mehanicku ventilaciju tako da vasa prica je obicna glupost..

  • Milica dr

    14. novembar 2020 | 11:55

    Poenta nije u nazivu vec da te nece spasiti ako su ti pluca losa, zato se pluca ventiliraju a ne dise senpreko masine!

  • Milan

    14. novembar 2020 | 11:32

    Ovaj sad za Nobela treba da konkurise...

  • Nilola

    14. novembar 2020 | 11:29

    Bez namere da zvucim ljubomorno,ali otkad je pocela ova epidemija vidim razne izjave, pesme, srceparajuce price raznih lekara....ono sto je zajednicko svima je to da su u pitanju mladi lekari ,izgleda zeljni paznje. Ovaj decko je juce zavrsio specijalizaciju, i odmah u novine. Sad ce on svima nama da objasni da nije respirator nego ventilator. Dragi kolega slazem se sa vama da je zvanicni naziv ventilator, ali vecina lekara upotrebljava rec respirator i svi znamo na sta se odnosi. Ostavite pojasnjenja ako su vec neophodna starijim i iskusnijim lekarima, ne vucite se po novinama sa takvim glupostima. Puno srece i zdravlja, vi ste najizlozeniji,na prvoj liniji....zaista vam zelim svo dobro. Pozdrav

    • 14. novembar 2020 | 11:51

      Lana

      @Nilola

      Divan čovek dao mi je epidural pre 4 godine u Zemunskoj bolnici. Sve najbolje dr!!!

    • 14. novembar 2020 | 11:54

      Marijana

      @Nilola

      Covek je onako rekao kako se zove, ali novinari su ti koji izvuku neku rec, i razvuku je po portalima. Pozdrav uvazenom.doktoru.

  • Sasha

    14. novembar 2020 | 11:27

    Doktore zna se ko se od samog pocetka pandemije pravio vise strucan i od vas strucnjaka sa zavrsenim Med. fakultetom. O kriznom stabu koji je sastavljen vise od partijskih strucnjaka nego od medeciskih da i ne govorim.

    • 14. novembar 2020 | 11:52

      dr.Milos

      @Sasha

      Ti znas ko je kakav medicinski strucnjak? Upravo, oni su nasi najcenjeniji dugogodisnji epidemiolozi, mnogo pre dolaska stranke protiv koje si ocigledno. Nezadovoljstvo ti je usmereno na pogresnu stranu, usmeri ga ka virusu, pusti lekare da rade svoj posao, ti radi svoj, cuvaj se...

  • PAOK

    14. novembar 2020 | 11:20

    Napred Partizan.

  • Tamara

    14. novembar 2020 | 11:10

    Kakve veze ima kako ko zove respirator!? Kao sto je svejedno da li se kaze vibrirajuci masazer ili mehanicki penetrator... 😂

    • 14. novembar 2020 | 11:46

      Nikola

      @Tamara

      E, bravo Tamara. Kad se dohvate neceg bezveznog, ne pustaju. Nego, mehanicki penetrator, kazes...

    • 14. novembar 2020 | 14:07

      Wien

      @Tamara

      😂😂😂...bravo ...😂😂😂

  • Crni

    14. novembar 2020 | 11:05

    Doktore trebali bi kolegama da objasnite tim recnikom i jezikom pogotovu profesorima iz kriznog staba, naravno da mislim na krizni stab. Od doticne gospode sam prvi put cuo pojam respirator u medicini tj ove godine. Pro toga u drugim oblastima. Nama laicima mozete objasniti i na prostom Srpskom (npr kao dr Nestorovic) pogotovu zadnju recenicu ostale smo i razumeli, nismo svi niti imamo nameru da zavrsavamo medicinski faks.

    • 14. novembar 2020 | 11:18

      dr. Milena B.

      @Crni

      Suvisan je i bezvezan tvoj komentar. Postoji i nesto sto se govori zargonski, na nekoliko nacina, kao u ovom slucaju rec respirator. Znaju svi lekari da je potpunije reci ventilator. Ali, sta sad, kakve to veze ima, covek samo naveo jedan od bezbroj primera u zivotu gde nesto nazivamo manje ili vise pravilno. Ne, najvaznije je da se od svega nesto napravi protiv kriznog staba, da se bar malo potkace ljudi koji padaju od posla mesecima, od kojih boljih nrmamo, da bi se svoje unutrasnje nezadovoljstvo zbog zla koje nas je sve zajedno snaslo u vidu ovog uzasnog virusa, pripisalo nekom drugom po svaku cenu. Bez ikakve pitreba. Srecno... !

    • 14. novembar 2020 | 11:30

      Lana

      @Crni

      Opusti se, napet si nesto.

    • 14. novembar 2020 | 15:24

      Crni

      @Crni

      Dr lana trebali bi na fakultetu da su Vas kao sto su mene ucili da kada se obracate kolegama pricate strucnim jezikom kada objasnjavate laiku onda pricate jezikom koji i neko nepismen moze razumeti, naravno za ovo nije potreban fakultet vec samo dobra volja. Verovatno niste tj ne zelite da shvatite da kod vecine naroda pa i mene kada pocnu da pljuste strucni izrazi ili osob anema pojma o cemu prica ili namerno zeli da izbegne odgovor. Da se vratim na respirator sta mislite kada bih probao na Vas nacin da objasnim npr merac protoka i kvaliteta vazduha npr kako i zasto tako radi gledali bi me bledo kao tele u sarena vrata. Naravno Vas to ne treba ni da interesuje jer vi vidite samo par tastera za kontrolu i nista vise. Uz duzno postovanje Vi ste samo korisnici npr respiratora koji je neko morao napraviti pa Vam ne objasnjavaju na Spanskom ili Kineskom kako radi vec prilagodjava objasnjenje i pravi analogiju Vama d abi mogli razumeti. Ne nisam niti cu biti napet, ovo je klasino nipodastavanje i nepostovanje osobe kojoj se obracas zeleci da budes vecim no sto jesi izrazima koje moze da razume mali broj ljudi.

  • 534

    14. novembar 2020 | 10:54

    Doktore, respirator ne uliva strah većini. Da izaziva nosili bi maske i poštovali mere.

  • nikola

    14. novembar 2020 | 10:33

    Cuvajte se doktore, Bog Vam dobro dao!

  • Kontradiktorni su

    14. novembar 2020 | 10:21

    Doktor ne treba da uči građane, već svoje kolege iz "kriznog štaba". Neka im održi dopunski čas. Ja sam čula reč respirator od lekara, a ne od pekara. Da li su svi lekari završavali isti fakultet ili ne??

    • 14. novembar 2020 | 10:57

      Grunf

      @Kontradiktorni su

      Pametnjakovićka, naziv respirator upotrebljava cela planeta. Da li je ispravno ili ne ne znam ali kud svi turci tu i mali Mujo. Potpuno je nebitno ako svi razumeju. Ni socijalna distanca nije ispravno nego fizička pa je opet svi koriste i razumeju. Ne pametuj nego mesi kiflice.

    • 14. novembar 2020 | 11:05

      Ugi

      @Kontradiktorni su

      Pa ako cemo bas, svi koriste ventilator.

    • 14. novembar 2020 | 11:08

      Crni

      @Kontradiktorni su

      Grumfe, mislim da se nasa Drzava zove Srbija i pricamo Srpski a na Srpskom se zove mehanicka ventilacija a ne respirator. Koji je razlog koristiti strane reci ako imas domacu koja je daleko tacnija npr od strane?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA