Naučnici tvrde da postoji lek za Covid-19: Ovaj sprej sprečava virus da napada pluća?

Naučnici tvrde da ovaj lek sprečava virus da napada respiratorne ćelije

Nazalni sprej Foto: Pixabay

Naučnici veruju da bi antivirusni sprej za nos mogao da leči Covid-19 i zaustavi širenje infekcije na pluća.

Kompanija Pneumagen sa škotskog univerziteta Sent Endruz, sprovela je tri odvojene laboratorijske studije za sprečavanje korona virusnih infekcija, uključujući Sars-CoV-2, koja izaziva bolest Covid-19.

Za testiranje je korišćen Neumifil sprej koji se upotrebljava kao lek za univerzalno lečenje infekcija respiratornog trakta (RTI), uključujući virus gripa (IFV), respiracijski sincijalni virus (RSV), a sada i korona viruse.

-  Klasični antivirusni lekovi zapravo napadaju samo neki deo virusa, dok naš lek sprečava virus da uđe u ćelije. Smatramo da bi trebalo da se koristi kao sprej za nos, jednom nedeljno ili svaki drugi dan - kazao je glavni istraživač, Gari Tejlor, profesor biologije na Univerzitetu Sent Endruz.

Neumifil sprej je kreirala kompanija Pneumagen Ltd, koja se fokusira na nove metode lečenja zaraznih bolesti i raka.

korona virus, covid-19, koronavirus, virus, zaraza Foto: Pixabay.com

Biologičar je objasnio i dejstvo leka. Kako kaže, ovaj nazalni sprej deluje tako što prikriva glukan receptore u disajnim putevima pacijenta i na taj način sprečava ulazak virusa.

Glukan je generičko ime za kompleks ugljenih hidrata, koji se sastoji od ugljenih hidrata ili molekula šećera. Ćelije su obložene glukanima, kao i površine mnogih virusa poput SARS-CoV-2.

Za razliku od većine antivirusnih lekova, koji napadaju viruse, ovaj sprej deluje tako što vezuje molekule šećera na samoj površini ćelija iz disajnih putevima, ali i na opni virusa. To sprečava virus da napada respiratorne ćelije.

rak pluća foto: pixabay.com/telegraf

Zato se smatra da uz pomoć ovog leka medicinsko osoblje može pacijentima da pruži potpunu zaštitu protiv bilo kog virusa koji cirkulira.

Pneumagen sada želi da započne kliničko testiranje leka za prevenciju i lečenje Covid-19.

- Pozitivni rezultati eksperimentalne studije pokazuju da vezivanje glukona ima potencijal da spreči i leči infekciju - kaže izvršni direktor Daglas Tomson.

Video: Dr Srđa Janković o razvijanju vakcine za Covid-19