Šta je "suvi januar" i kako vam on može doneti manjak kilograma i više para?
Retko ko zna šta je "suvi januar" i zbog čega je tako važno poštovati ga. Ipak, on može da vam donese smanjenje kilograma, da vam uštedi novac i da vam poboljša san, a samim tim i život, pa bi bilo lepo da se informišete.
"Suvi januar" je misija organizacije "Alcohol Change UK", koja ima za cilj da otkloni lošu naviku preteranog alkoholisanja tokom prvog meseca u godini. Naime, organizacija je putem Interneta okupila zainteresovane ljude da učestvuju u izazovu koji zahvata vreme praznika i pozvala je učesnike baš tada na bojkot konzumiranju alkohola.
Misija je otočela još ranije tokom ove godine, u avgustu. Učesnici izazova su pozvani da već tada smanje unos alkohola u organizam za polovinu u odnosu na ono što su navikli.
Prošle godine su rezultati ovog projekta bili zapanjujući, jer se gubljenje loše navike osećalo i mesecima kasnije. Ljudi su i posle pola godine prijavljivali da su "strejt" i da su izgubili na kilažei, kao i da im je bolji san i da je ušteda novca značajna.
Jedan od deset ljudi koji piju planiraju da učestvuju u ovom izazovu što je za "Alcohol Change UK" veliki uspeh.
Studija koja je sprovedena na Univerzitetu u Saseksu je još jedan dokaz da neke rezolucije koje donesemo tokom nove godine zaista mogu da nam promene život. U ovom slučaju da nas odviknu u "plivanju" u alkoholu.
- Brilijantna stvar vezana za "suvi januar" je što se uopšte ne radi o januaru. To je samo okidač da pozovemo ljude na veliku i značajnu promenu u njihovim životima - kaže dr Ričard de Vajzer, vođa studije, i dodaje da je apstinencija od alkohola u trajanju od 31-og dana dokaz da nam ne treba alkohol da bismo opstali, a još manje da bismo se dobro proveli.
Analizirano je ponašanje 2.821 učesnika "suvog januara", od kojih je 1.715 njih popilo prvo alkoholno piće u februaru, a čak 816 njih tek u avgustu.
Devet od deset ljudi je izjavilo da im je najbitnije što su uštedeli veliku količinu novca i da ih je to odravalo u izazovu. Sedam od deset učesnika se pohvalilo boljim snom, polovina je pohvalila izgled svoje kože, dok većina prijavila gubitak težine.
- Ovaj izazov je doneo mnogo koristi ljudima koji su već zapadali u stanje alkoholizma, a to je najveća beneficija "suvog januara" - kaže dr de Vajzer.
Pretpostavlja se da će u 2019. godini u ovoj akciji učestvovati 4,2 miliona ljudi.
(Telegraf.rs / dailymail.co.uk)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.