Zašto STOP znak ima osam stranica?
Prvi STOP znak je bio mali, beli i kvadratni, ni nalik današnjem crvenom na koji smo navikli
Krajem 20. veka, putevi su bili haos. Vozačima nije bila potrebna dozvola, linije i trake nisu postojale, a STOP znaci još nisu bili izmišljeni.
Kada se prvi službeni znak zaustavljanja pojavio u Detroitu, 1915. godine, bio je mali, beli i kvadratni, ni nalik trenutnom crvenom oktagonu koji možete videti svuda. 1923. godine, ogranak autoputa Misisipi je predložio promenu: Šta ako oblik znaka može da označi neku vrstu opasnosti pred nama?
11 stvari koje nikako ne smete da radite kad "guglate" svoje simptome
Logika je bila jednostavna: Što više strana znak ima, to je opasniji predstojeći deo puta.
Krugovi (za koje se smatra da imaju beskonačne strane) su označavali najveće opasnosti, poput železničkih prelaza.
Oktagoni su označavali drugu po redu opasnosti, kao što je raskrsnica.
Dijamanti su označavali manje težak prolaz, a pravougaonici su bili strogo informativni. I dan danas koristimo ove parametre, iako niko ne zna zašto se baš taj način koristi.
VIDEO Kako radi radar?
(Telegraf.rs / Izvor: mentalfloss.com)
Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.