Tinejdžerima je sve bitnije kakvu garderobu nose: Oni se hvale i kude na Instagramu, a umesto o drugarstvu pričaju o brendovima
Istraživanja pokazuju da za 90 sekundi formiramo utisak o određenoj osobi. Na njega utiču izraz lica, položaj tela, glas i velikim delom odeća koju nosimo. Sve to, naravno utiče i na našu decu. Materijalna podela među njima nije novina, ali ona je sada, prešla i na društvene mreže.
Da odelo ne čini čoveka ne bi se reklo po profilima većine tinejdžera na društvenim mrežama. Odevna kombinacija za školu ili izlazak često nije samo to, nego i predmet pohvale ili osude među vršnjacima.
- Sad u školi neki dečaci i devojčice gledaju šta se nosi od brendova a šta ne. Na instagram kače šta su novo dobili pošto da bi se kako da kažem pohvalili u društvu - kažu neki učenici.
Drugi kažu da ne gledaju šta ko ima, bitno da je dobar i da je pravi drugar.
Neki idu i korak dalje. Pored pohvale na instagramu sledi detaljan opis cena i radnji u kojima su kupljene stvari.
- Zavisno od toga kako oni vide šta je vredno i šta daje neku moć i daje statusni uticaj, to postaje onda i za njih nešto čemu oni imaju aspiraciju, žele da im se kupi, hvale se sa tim i kroz to negde se doživljavaju da su moćniji, da su odrasliji - kaže prof. dr Nevena Čalovska Hercog, psihijatar i psihoterapeut.
- To je ono što je problematično, privatne korporacije rade u privatnom interesu i razvijaju potrošačko društvo, a ne neke kolektivne vrednosti i mlade ne treba kriviti zbog toga što se lepe za te brendove. Zapravo, oni samo izražavaju potrebu da budu prihvaćeni, da imaju neku grupu, da nađu poslove i tako dalje - kaže Nina Mihaljinac, kulturolog.
Psiholozi ističu da je ovo prirodna potreba koja, međutim, nije funkcionalna.
- Savetujem da se ne zabranjuje, ali da se istovremeno daje veći značaj onome što su trajne vrednosti, ono što zaista pripada deci, u njihovom razvoju i nekom daljem odrastanju - kaže Nevena Čalovska Hercog.
Postavljanje fotografija poklona na internetu nije moda koja vlada samo kod nas. U Rusiji na primer deca oligarha svoje poklone - šampanjac, automobile, skupa letovanja dele na zajedničkoj instagram stranici.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Branislav
Imam druga kog znam maltene od rodjenja, ima dosta para, ja i nasi ostali drugovi smo u solidnoj situaciji, ali imamo mnogo manje od njega, primetio sam kako se sve vise udaljava od nas a priblizava onima koji imaju vise para, sto me je potpuno razocaralo i tek sam sad shvatio kakva je ljiga od coveka i koliko mu nase prijateljstvo nije nista znacilo te da je napustio mene i nase stare drugare koje zna citav zivot zarad par osoba koje zna godinu dana. Deco ne gledajte ko koliko para ima, nije to bitno, bitno je da si pravi prijatelj u raznoraznim situacijama gde pare ne mogu da pomognu, znam ja da je lepo imati najnovije patike ili telefon, ali verujte da je to najmanje bitno i da cete se jednog dana kajati ako izgubite nekoga zbog toga.
Podelite komentar
Mihailović
Postajemo svi debili zbog društvenih mreža, od političara, pa svi ostali
Podelite komentar
Milos
Drustvene mreze su nevidjeno zlo.Sad ce ova deca da diskriminisu jedna drugu zbog garderobe i obuce.Onda krece ponizavanje i podsmevanje na internetu.Nastavlja se sa ugovorenim tucama i izbacivanjem iz drustva. Ona trkacica sinoc upada na teren zeljna malo slave.Ima slucajeva da ljudi poginu zbog selfija.
Podelite komentar