Evo kako aviokompanije biraju filmove za putnike
Pojedine posade u toku leta biraju zabavni sadržaj za putnike, ali postoje i one koje detaljno raspravljaju o filmovima koji će se naći na listi ponuđenih.
"Singapur erlajns" među zaposlenima ima 70 filmskih stručnjaka koji rade na različitim lokacijama širom sveta. Potpredsednik komisije za proizvodne inovacije Ng Jung Han kaže da se odbor za reviziju filmova sastaje jednom mesečno u Singapuru. Inostrani članovi komisije svoja mišljenja šalju elektronskom poštom.
- Mišljenja i kritike članova komisije pomažu nam da imamo detaljan uvid u sve popularne filmske sadržaje širom sveta. Mnogi od filmova izazivaju kontroverze u pojedinim zemljama. Članovi komisije pomažu nam da donesemo najbolje odluke i svojim putnicima ponudimo aktuelne i kvalitetne filmske naslove - navodi Han.
Popularnost, nagrade i usklađenost sa kulturnim normama najvažniji su standardi prilikom selekcije filmskih ostvarenja. Iz "Singapur erlajnsa" kažu da najnoviji filmovi dolaze pred putnike najkasnije tri meseca od premijere.
Želje klijenata takođe su važan faktor prilikom odabira filmova. Kompanija se trudi da obradi povratne informacije koje se tiču zabavnog sadržaja. Prohtevima putnika ne možemo udovoljiti odmah. Ukoliko postoji dovoljan broj zahteva za emitovanje određenog ostvarenja, sva je prilika da će putnik već na narednom letu moći da uživa u traženom filmu.
"Emirejts" je prva kompanija koja je postavila ekrane na sedišta aviona još 1992. godine. Za selekciju je zadužen relativno mali broj ljudi od osam članova. Njihov posao zasniva se na gledanju i odabiru filmova i beleženju komentara putnika.
Pojedine kompanije uređuju listu filmova u zavisnosti od rute na kojoj se avion kreće. Putnici "Emirejtsa" u svakom trenutku na raspolaganju imaju bazu od 700 naslova, bez obzira na to gde se avion trenutno nalazi i odakle dolaze putnici.
Sajmon Katbert je menadžer zadužen za zabavu u aviokompaniji "Kataj Pacifik". Kaže da uspešan odabir filmova počiva na ravnoteži između dva faktora - jezika i žanrova.
S obzirom na činjenicu da su među najpopularnijim naslovima filmovi koji dolaze iz holivudske, kineske, bolivudske i japanske produkcije, potreban je veoma raznovrstan izbor da bi svi putnici bili zadovoljni.
Komisija "Kataj Pacifika" odlučuje o filmovima u letnjim mesecima, kada konsultuje stručnjake i kritičare. Da bi saznali koliko je neki film popularan u lokalnoj zajednici, traže savete od domaćih filmskih stručnjaka. Najmanje 20 osoba učestvuje u selekciji filmova.
Katbert kaže da mesečno kompanija kupuje između 70 i 200 filmskih ostvarenja, a pojedini žanrovi su popularniji od ostalih.
- Uvek smo iznenađeni utiskom koji na putnike ostavljaju romantične komedije i komedije. Ljudi će uvek tokom leta pokušati da se zabave takvim sadržajima, jer uživaju u šalama i dobroj ljubavnoj priči - objašnjava Katbert za australijski News.
Video: Par imao seks u avionu, putnici ih snimali
N.N.
Video: Sneg, kiša i olujna bura otežali saobraćaj na putevima u zemljama regiona
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.