Turistički bum? Indijci oduševljeni lepotama Srbije hoće da snimaju filmove, organizuju venčanja...
U periodu od januara do oktobra 2019. godine u Srbiji je boravilo ukupno 3,167.059 turista, što je za 6 odsto više u odnosu na isti period 2018. godine, od čega je domaćih bilo 1,588.895, a inostranih 1,578.164, navode iz Turističke Organizacije Srbije za "Telegraf".
Najveći broj noćenja ostvarili su turisti iz Bosne i Hercegovine, zatim slede turisti iz Kine, Crne Gore, Turske, Rusije, itd.
Inostrani turisti najviše su boravili u Beogradu, a zatim slede Novi SAD, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Kopaonik. Domaći turisti su pak, najviše boravili u Vrnjačkoj Banji, pa na Zlatiboru, u Sokobanji, na Kopaniku i u Beogradu.
Mnogo Kineza je u prethodne dve godine stavilo Srbiju na turističku mapu, a zanimljivo je da i neke nove egzotične zemlje možemo očekivati u narednoj godini.
Naime, Turistička Organizacija Srbije je prvi put u Indiji organizovala Roadshow, odnosno prezentovanje turističke ponude Srbije praćene poslovnim radionicama namenjenim predstavnicima indijske turističke privrede u dva grada - Mumbaju i Nju Delhiju.
- Interesovanje je bilo izuzetno veliko – oko 120 organizatora putovanja i turističkih agenata došlo je na razgovore sa već pripremljenim upitima i predlozima za saradnju. Osim za klasična turistička putovanja i kongresni turizam, Indijci su zainteresovani i za organizaciju podsticajnih putovanja za zaposlene u velikim kompanijama, kao i za organizaciju venčanja u našoj zemlji i snimanje filmova u bolivudskoj produkciji. S obzirom na to da je interesovanje Indijaca na ova dva događaja prevazišlo naša očekivanja, verujemo da će ih u narednom periodu biti još više - navode iz TOS-a za "Telegraf".
TOS planira da svoje aktivnosti, pored tržišta Srbije, usmeri i na zemlje bivše Jugoslavije (Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru i Makedoniju), zemlje regiona (Tursku, Bugarsku, Rumuniju, Grčku i Mađarsku), Rusiju, zemlje Zapadne Evrope - Nemačku, Austriju, Švajcarsku, Francusku, Veliku Britaniju, Italiju, Španiju, Skandinavske zemlje (Švedsku), Belgiju i Holandiju, Izrael, Ujedinjene Arapske Emirate, SAD, Indiju, Kinu i Japan. U okviru navedenih tržišta, poseban prioritet će imati: Kina, Rusija, Nemačka, Francuska, Turska i zemlje regiona.
- Evropska turistička komisija nam je odobrila projekat u kojem učestvujemo zajedno sa Crnom Gorom, vredan 340.000 evra, za intenzivniju digitalnu promicuju na dalekim tržištima Kine, Amerike i Kanade naredne godine. Takođe, vraćamo se i na sajam u Madridu, pošto je nacionalni avio prevoznik uspostavio direktan let do tog grada.
A stiže nam i Nova Godina tokom koje je Srbija sve atraktivnija turistička destinacija za sve većim brojem gostiju iz inostranstva i brojem noćenja koje ostvaruju.
- Osim u letnjim i jesenjim mesecima veliki broj inostranih gostiju odlučuje se za Srbiju kao turističku destinaciju za zimske praznike a posebno kada je proslava Nove godine u pitanju. Proslava Nove godine u Srbiji pre svega privlači goste iz regiona - Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Rumunije, BiH... Međutim, sve je veći broj turista iz Nemačke, Rusije, Turske, Grčke i Kine. Veliki broj gostiju iz Bugarske tradicionalno posećuje turističke centre na jugu Srbije, kao i city break destinaciju Niš. Srpske planine i zimski centri privlače veliki broj gostiju koji proslavu Nove godine vezuju za aktivni odmor - šetnju, skijanje, itd. Banje posećuje veliki broj domaćih gostiju, međutim, Vrnjačka banja i Sokobanja beleže veliki porast kada je poseta inostranih gostiju u pitanju.
Nekako nam se sve čini da nam manjka gostiju iz Rusije. Da li je to tačno?
- Broj ruskih turista u Srbiji raste iz godine u godinu, što govori u prilog tome da je Srbija za Ruse i te kako na turističkoj mapi. U prvih deset meseci ove godine Srbiju je posetilo 49.602 Rusa, to je 26% više nego u istom period prošle godine. Primera radi, tokom 2015. godine 41.623 Rusa je posetilo Srbiju, a 2012. taj broj je bio 31.628.
- Državljanima Rusije nisu potrebne vize za Srbiju, a ono što prepoznaju kao razlog više za dolazak u Srbiju jeste i odnos kvaliteta ponude i cena. Takođe, osećaju naše gostoprimstvo i to da su dobrodošli u Srbiju - zaključuju iz TOS-a dodajući da su od svog osnivanja prisutni na ruskom tržištu i da je to prisustvo je sve veće iz godine u godinu - Trenutno učestvujemo na tri sajma u toj zemlji, organizujemo brojne promocije i radionice za tur operatere i novinare u više gradova u Rusiji i mnogobrojne studijske posete. Sve to dalo je rezultate i broj ruskih turista konstantno raste - zaključak je TOS-a.
(Tara Tomović/Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tode
Kad bi moglo bez bugara, bilo bi ok.
Podelite komentar
Iva
Samo nam jos oni fale pa da poletimo
Podelite komentar