Nerviraju vas gužve pri ukrcavanju? Na ovom aerodromu tvrde da gužve možete izbeći
Osmišljavanje novih metoda koje skraćuju vreme ukrcavanja, za većinu stalnih putnika je rešenje jednog od najvećih problema aerodroma. Proces ukrcavanja u avion ponekad traje "celu večnost", a što se tiče ovakve vrste putovanja ujedno je i ono što putnike najviše "nervira".
S povećanjem broja letova i avioprevoznika, ulazak u avion je postao sporiji i složeniji nego ikad, s tim da se sve više putnika odlučuje da nosi ručni prtljag u svim klasama.
Britanski aerodrom "Gatwick" pokušao je da pronađe rešenje za taj problem, a dosetili su se zanimljive metode - ukrcavanja putnika individualno po brojevima njihovih sedišta, ponekad krećući od zadnjeg dela aviona ka prednjem.
- Rani pokazatelji potvrđuju da ova ova tehnika može da smanji celokupno vreme ukrcavanja - rekao je Abi Čako, voditelj tehnologija i digitalnih inovacija za londonski aerodrom "Gatwick" u službenom saopštenju.
- Boljom komunikacijom putnika i ukrcavanjem putnika po broju sedišta, takođe očekujemo da celokupno iskustvo ukrcavanja bude opuštenije i, potencijalno, spreči veliki broj putnika da žure u bilo kojoj fazi ukrcavanja - objasnio je Čako.
Plan još nije u potpunosti implementiran, već se radi o dvomesečnom eksperimentu, u kojem osoblje aerodroma testira razne tehnike kako bi videli koja najbolje funkcioniše po pitanju brzine i udobnosti.
"Gatwick", drugi najveći britanski aerodrom, u potrazi je za metodom koja će da speči "nagomilavanje" putnika na vratima, koje je glavni krivac za zastoja pri ukrcavanju.
U jednom od testiranja će se koristiti digitalnim ekranima na Vratima 101 u "Gatwicku" kako bi informisali putnike kada će se ukrcati, počevši od zadnjeg reda. Prvi će na redu biti oni čija su sedišta do prozora, pa oni sa sedištima u sredini, a potom ljudi sa onim do prolaza. Ako sve pođe po planu, vreme ukrcavanja smanjiće se za minimalno 10 posto, navodi se u saopštenju sa aerodroma.
- Ono što će ostati isto je privremena šema za putnike koji se tradicionalno ukrcavaju prvi - prva klasa, porodice s malom decom i ljudi kojima je potrebna posebna pomoć pri ukrcavanju zbog specifičnih potreba - piše "Washington Post".
"Gatwick" je samo jedan igrač u avionskoj industriji koji radi na učinkovitijem putovanju. "JetBlue" i "Delta" eksperimentišu s tehnologijom prepoznavanja lica kako bi smanjili vreme ukrcavanja.
"United" i "American Airlines" dodaju više prostora iznad glava putnika kako bi se oni brže smestili i rešili gužve, a određeni programi nastavljaju da rade na smanjenju vremena provedenog u sigurnosti i carini.
Putnicima ostaje samo da vide koji će od novih pristupa biti najviše učinkovit, ali stručnjaci su saglasni kako se stvari kreću u pravom smeru za brže ukrcavanje.
(Telegraf.rs/Express.hr)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.