Nerviraju vas gužve pri ukrcavanju? Na ovom aerodromu tvrde da gužve možete izbeći
S povećanjem broja letova i avio-prevoznika, ulazak u avion je postao sporiji i složeniji nego ikad
Osmišljavanje novih metoda koje skraćuju vreme ukrcavanja, za većinu stalnih putnika je rešenje jednog od najvećih problema aerodroma. Proces ukrcavanja u avion ponekad traje "celu večnost", a što se tiče ovakve vrste putovanja ujedno je i ono što putnike najviše "nervira".
S povećanjem broja letova i avioprevoznika, ulazak u avion je postao sporiji i složeniji nego ikad, s tim da se sve više putnika odlučuje da nosi ručni prtljag u svim klasama.
Britanski aerodrom "Gatwick" pokušao je da pronađe rešenje za taj problem, a dosetili su se zanimljive metode - ukrcavanja putnika individualno po brojevima njihovih sedišta, ponekad krećući od zadnjeg dela aviona ka prednjem.
- Rani pokazatelji potvrđuju da ova ova tehnika može da smanji celokupno vreme ukrcavanja - rekao je Abi Čako, voditelj tehnologija i digitalnih inovacija za londonski aerodrom "Gatwick" u službenom saopštenju.
- Boljom komunikacijom putnika i ukrcavanjem putnika po broju sedišta, takođe očekujemo da celokupno iskustvo ukrcavanja bude opuštenije i, potencijalno, spreči veliki broj putnika da žure u bilo kojoj fazi ukrcavanja - objasnio je Čako.
Plan još nije u potpunosti implementiran, već se radi o dvomesečnom eksperimentu, u kojem osoblje aerodroma testira razne tehnike kako bi videli koja najbolje funkcioniše po pitanju brzine i udobnosti.
"Gatwick", drugi najveći britanski aerodrom, u potrazi je za metodom koja će da speči "nagomilavanje" putnika na vratima, koje je glavni krivac za zastoja pri ukrcavanju.
U jednom od testiranja će se koristiti digitalnim ekranima na Vratima 101 u "Gatwicku" kako bi informisali putnike kada će se ukrcati, počevši od zadnjeg reda. Prvi će na redu biti oni čija su sedišta do prozora, pa oni sa sedištima u sredini, a potom ljudi sa onim do prolaza. Ako sve pođe po planu, vreme ukrcavanja smanjiće se za minimalno 10 posto, navodi se u saopštenju sa aerodroma.
- Ono što će ostati isto je privremena šema za putnike koji se tradicionalno ukrcavaju prvi - prva klasa, porodice s malom decom i ljudi kojima je potrebna posebna pomoć pri ukrcavanju zbog specifičnih potreba - piše "Washington Post".
"Gatwick" je samo jedan igrač u avionskoj industriji koji radi na učinkovitijem putovanju. "JetBlue" i "Delta" eksperimentišu s tehnologijom prepoznavanja lica kako bi smanjili vreme ukrcavanja.
"United" i "American Airlines" dodaju više prostora iznad glava putnika kako bi se oni brže smestili i rešili gužve, a određeni programi nastavljaju da rade na smanjenju vremena provedenog u sigurnosti i carini.
Putnicima ostaje samo da vide koji će od novih pristupa biti najviše učinkovit, ali stručnjaci su saglasni kako se stvari kreću u pravom smeru za brže ukrcavanje.
(Telegraf.rs/Express.hr)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.