6 stvari koje samo piloti mogu da primete kada sednu u putničko sedište
Profesionalni piloti i osoblje su obučeni skoro isto koliko i specijalni agenti. Oni mogu da primete najmanji detalji, kvarove i druge stvari čak i kada sede na običnim putničkimsedištima. Ovde su prikupljene neke priče pilota koje će vam možda pomoći da svoj let učinite prijatnijim.
6 stvari koje samo piloti primećuju kada sede na putničkim sedištima
1. Led
Po vrlo hladnom vremenu, površine aviona su prekrivene posebnim hemikalijama koje sprečavaju zaleđivanje tokom leta. Ako to nije neophodno, poklopac se ne stavlja. Ali šanse za zaleđivanje su i dalje prilično visoke.
- Tokom sletanja, snaga motora značajno padne i ne proizvodi dovoljno toplote, tako da je šansa da se avion pokrije ledom veoma visoka. - kaže vanredni profesor i pilot, Tanja Gatlin
Piloti često paze na to koliko brzo se stvara led na prozorskom staklu i kolika je njegova debljina.
2. Sumnjivi mirisi
Čudan zvuk je najjasniji znak da nešto ne ide kako treba. Ali, putnički deo aviona je nepropusan, tako da piloti često paze na drugi najbolji znak opasnosti - na miris.
Prema Tomu Farieru, bivšem direktoru "Udruženja vazdušnog saobraćaja i sigurnosti", mirisi putuju sasvim slobodno, a neki (na primer gorivo, hidraulična tečnost, pregrejani vazduh) su prilično prepoznatljivi.
3. Ugao svetlosti koji ulazi kroz prozor
Ako putujete tokom dana, obratite pažnju na ugao između prozora i svetlosti. Iskusni piloti znaju da je promena svetlosnog ugla prvi znak da je avion promenio svoj smer. Ponekad se ruta može promeniti usled vremenskih uslova ili neispravnosti, ali putnici se o tome ne obaveštavaju kako bi se izbegla panika. Takođe, lako je predvideti kašnjenje posmatrajući ugao svetlosti.
4. Poruke za odlaganje sletanja ili poletanja
Mnogi putnici ne znaju da ako njihov let kasni, oni imaju pravo da znaju zašto se to desilo i čija je greška. Patrik Smit, pilot i autor knjige "Pitanja pilota" kaže da možete pitati stjuardese o problemu ako je avion već 20 minuta ili duže na pisti i ne poleće. Problem nikada nije nešto tehničko što putnici ne mogu da razumeju. Uvek je to nešto što svi mogu lako da shvate. Ako želite jasno objašnjenje, sve što treba da uradite je da pitate stjuardese ili zaposlene na aerodromu.
5. Gde su izlazi
Ljudi koji puno putuju avionima ne obraćaju pažnju na informacije o lokaciji izlaza za slučaj opasnosti. Džon Česir, bivši pilot, kaže da uvek pazi na izlaze iza slučaj opasnosti, koliko su daleko i koliko treba vremena da se dođe do njih.
- Uvek razmišljam o tome koliko je koraka između mene i izlaza za slučaj opasnosti. Ja to radim u slučaju da postane zadimljeno, mračno ili ako mi je sedište okrenuto naopako jer ću tako moći lakše da pronađem izlaz, otvorim vrata i izađem. - kaže Džon.
6. Obaveštenja tokom leta
Profesionalni piloti uvek obraćaju pažnju na najave čak i kada ne rade. Na primer, najava "Molimo osoblje da dođe u kokpit" je skoro uvek znak da postoji problem. Međutim, ponekad ova objava može značiti da pilot samo želi šolju čaja ili kapućina.
(Telegraf.rs / D.V)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.