Piloti priznali - "Desi se da zaspimo tokom dugog leta, ali nemate razloga za brigu"

  • 6

Zbog neznanja i loše informisanosti kod putnika se javlja strah od letenja, pa piloti i stjuardese imaju pune ruke posla.

Sara je jedina žena civilni pilot u Srbiji: Ispričala je najmagičniji i najkritičniji trenutak, pa otkrila da želi helikopterom da spasava živote (FOTO)

Često se dešava da moraju da odgovore na čudna pitanja putnika kako bi putnici bili mirni i uživali u letu. Ovo su neka od najzanimljivijih, ali jako korisnih pitanja.

Mogu li piloti da imaju brkove i pirsing?

Foto: Pixabay.com

Brada, brkovi, pirsing i druge dekoracije sprečavaju pilota da lepo stavi masku za kiseonik koja mora da prijanja uz lice. U suprotnom, on izlaže živote putnika opasnosti.

Šta se dešava kada svi motori prestanu da rade?

Tokom svakog leta, motori se u jednom momentu tokom leta spuste na minimum. To vam je kao kada vozite auto nizbrdo. Čak i bez motora avion može da sleti.

Koliko dugo maske za kiseonik mogu da rade?

Mogu da rade 10 do 15 minuta jer je pilotu potrebno toliko vremena da spusti avion na visinu na kojoj možete da dišete bez maske.

Da li piloti spavaju u kokpitu?

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Čak 56 odsto pilota je slučajno zaspalo tokom leta. Moderni avioni rade prilično dobro uz autopilot tokom celog leta, ali zahtevaju prisutnost pilota. Na dugim letovima često bude tri pilota pa se oni smenjuju dok jedan spava dvojica upravljaju avionom.

Zašto avioni kruže pre sletanja?

Ovo je normalna stvar i avioni kruže iz različitih razloga. Možda je neki predmet ili životinja na pisti, vetar je jak ili je aerodrom privremeno zatvoren.

Ukoliko se beba rodi na letu, koje državlajnstvo ona dobija?

Foto: Pixabay

Postoje tri opcije:

1. državljanstvo zemlje u kojoj je avion registrovan;

2. državljanstvo zemlje iznad koje je dete rođeno;

3. državljanstvo zemlje u koju je avion sleteo.

Može li avion da sleti uz autopilot?

Ovo je moguće, ali ovaj način rada mora da bude aktiviran od strane pilota.

Šta piloti jedu tokom leta?

Postoji poseban meni sa kog piloti biraju obrok. Ako pilot jede piletinu, kopilot jede ribu ili neko drugo meso, jer se tako izbegava trovanje hranom.

Šta je gore: udariti pticu, upasti u oluju ili da avion pogodi grom?

Printskrin: Twitter/@RealStevenAdams

Munje često pogode avion, a da putnici to ne primete. Ptice su mnogo veća opasnost, a oluje se mogu uočiti na vreme.

Može li obična osoba da prizemlji avion?

Ako je reč o modernom avionu, onda je uz pomoć autopilota to moguće.

Zašto putnicima ne daju padobrane po ulasku u avion?

Padobran vam ne bi mnogo pomogao pri padu aviona. Čak i u mirnim situacijama, ljudi ne mogu da stave padobran onako kako treba na brzinu i prizemlje se bezbedno, piše Brightside. Neki putnici nose padobran sa sobom, ali on košta kao i dobar automobil.

Printskrin: Telegraf

Boje li se piloti letenja?

Najveća nesreća sa avionima desila se na tlu, ne u vazduhu. 1977. godine dva aviona su se sudarila na pisti i 583 osoba je izgubilo život. Najveći broj nesreća desi se u prvih 3 minuta po poletanju i 8 minuta pre sletanja, a 95,7 odsto ljudi koji su učestvovali u avionskoj nesreći je preživelo.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rajko

    13. januar 2018 | 13:40

    Voleo bi umreti u miru i snu kao moj Deda. A ne vrišteći i panici kao njegovi putnici !!

  • Zoran veteran

    13. januar 2018 | 15:47

    To je tacnno spavaju,a bogami imaju i dobar cug,..

  • Misa

    13. januar 2018 | 16:31

    E pa sve ovo je MOGUĆE sem OTKAZIVANJA svih motora onda LETITE po NJUTNU,odnosno GRAVITACIJI-AVION NIJE JEDRILICA!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA