Da li možete da izračunate zaključnu ocenu ovog đaka? Mnogi se dvoume oko računice, a neki i svađaju

 ≫ 
  • 49
Sabiranje Foto: Pixabay

Školska godina se približila samom kraju, a nastavnici već uveliko zaključuju ocene koje su zasnovane na rezultatima koje su osnovci i srednjoškolci postizali u toku cele školske godine.

Da li su nastavnici u obavezi da učeniku zaključe prosečnu ocenu i kako se računa ocena koja je popravljena, neke su od glavnih dilema roditelja i đaka uoči kraja školske godine.

I dok je kod pojedinih učenika sasvim jednostavno zaključiti ocene, drugi pribegavaju različitim računicama ne bi li predvideli prosek, pa se čak na ovu temu povela i rasprava na društvenim mrežema.

Tako je naš komičar Bane Raičević napisao na Tviteru da je jedno dete na polugodištu imao zaključenu četvortku, a tokom drugog polugodišta dobilo je 4, 4, 5, 5 i opet 5.

- Dete (ne moje) ima iz jednog predmeta: I polugod. 3, 4, 4, 5, 5, 5 zaključeno 4. II polugod. 4, 4, 5, 5, 5. Šta treba da ima zaključeno za kraj školske godine?  - upitao je na “Tviteru”

Neko bi ga sigurno nagradili ovog đaka zato što je u drugom polugodištu "procvetao" i dobio tri 5. Ima i onih koji bi sigurno dali peticu, da je imao samo petice u drugom polugodištu, ali trojka kvari utisak, pa daju četvorku. A

Šta kaže matematika u ovakvim slučajevima? Šta biste mu vi dali? Pišite nam u komentarima vaša iskustva sa zaključivanjem ocena.

(K.M./Telegraf.rs)

Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Katzen_Party_Bec

    27. maj 2020 | 23:47

    Cak i ako se prenese zakljucna ocjena iz prvog pol. a to je u ovom slucaju 4, opet je prosjek 4.5, a to je svakako zakljucna 5ca... sve ostalo bi bilo nepravedno

  • Milica

    28. maj 2020 | 08:07

    Zato što nam se svi mešaju u posao, što svi sve bolje znaju od nas samih prosvetnih radnika, zato nam ovako lepo i ide. Ocena učenika nije samo aritmeticka sredina! Saberi sve ocene i podeli sa njihovim brojem pa zaključi. Ocena učenika je sveukupno mišljenje nastavnika o njemu. Posao prosvetnog radnika ,koji obavljam i sama, jedan je od najkompleksnijih i najzahtevnijih profesija, a ujedno sramno malo plaćen. Mislim da bi roditelji trebali da smanje svoju AKTIVNOST u svakom smislu te reči kada su njihova deca u pitanju (ocene,pretnje nastavnicima,lazno pravdanje odsustva deteta iz skole...). Bilo bi bolje po sve, a prvenstveno po njihovu decu. Ako ovako nastavimo da svi znaju svoja PRAVS, a da se OBAVEZE gotovo ne spominju, već urušeni sistem školstva će doživeti potpunu propast.

  • Mimi

    28. maj 2020 | 08:54

    U Nemačkoj krajnja ocena zavisi od predmetnog nastavnika. Lični utisak o znanju, aktivnost tjs. javljaju učenika tokom časa, da li ometa nastavu i mnogo toga drugog utiče na krajnju ocenu. To je jedini način da se učenik stimuliše na pažnju i disciplinu. Da li je to dobro ili ne, ne znam, ali tako je.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA