Da li možete da izračunate zaključnu ocenu ovog đaka? Mnogi se dvoume oko računice, a neki i svađaju
Tvit koji je pokrenuo raspravu na internetu...
Školska godina se približila samom kraju, a nastavnici već uveliko zaključuju ocene koje su zasnovane na rezultatima koje su osnovci i srednjoškolci postizali u toku cele školske godine.
Da li su nastavnici u obavezi da učeniku zaključe prosečnu ocenu i kako se računa ocena koja je popravljena, neke su od glavnih dilema roditelja i đaka uoči kraja školske godine.
I dok je kod pojedinih učenika sasvim jednostavno zaključiti ocene, drugi pribegavaju različitim računicama ne bi li predvideli prosek, pa se čak na ovu temu povela i rasprava na društvenim mrežema.
Tako je naš komičar Bane Raičević napisao na Tviteru da je jedno dete na polugodištu imao zaključenu četvortku, a tokom drugog polugodišta dobilo je 4, 4, 5, 5 i opet 5.
- Dete (ne moje) ima iz jednog predmeta: I polugod. 3, 4, 4, 5, 5, 5 zaključeno 4. II polugod. 4, 4, 5, 5, 5. Šta treba da ima zaključeno za kraj školske godine? - upitao je na “Tviteru”
Dete (ne moje) ima iz jednog predmeta: I polugod. 3, 4, 4, 5, 5, 5 zaključeno 4. II polugod. 4, 4, 5, 5, 5. Sta treba da ima zakljuceno za kraj skolske godine?— Bane Raičević (@baneraicevic) May 26, 2020
Neko bi ga sigurno nagradili ovog đaka zato što je u drugom polugodištu "procvetao" i dobio tri 5. Ima i onih koji bi sigurno dali peticu, da je imao samo petice u drugom polugodištu, ali trojka kvari utisak, pa daju četvorku. A
Šta kaže matematika u ovakvim slučajevima? Šta biste mu vi dali? Pišite nam u komentarima vaša iskustva sa zaključivanjem ocena.
(K.M./Telegraf.rs)
Video: Na Zlatiboru prava zimska idila: Snežni pokrivač i -2, predivan snimak sa popularne srpske planine
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Katzen_Party_Bec
Cak i ako se prenese zakljucna ocjena iz prvog pol. a to je u ovom slucaju 4, opet je prosjek 4.5, a to je svakako zakljucna 5ca... sve ostalo bi bilo nepravedno
Podelite komentar
Milica
Zato što nam se svi mešaju u posao, što svi sve bolje znaju od nas samih prosvetnih radnika, zato nam ovako lepo i ide. Ocena učenika nije samo aritmeticka sredina! Saberi sve ocene i podeli sa njihovim brojem pa zaključi. Ocena učenika je sveukupno mišljenje nastavnika o njemu. Posao prosvetnog radnika ,koji obavljam i sama, jedan je od najkompleksnijih i najzahtevnijih profesija, a ujedno sramno malo plaćen. Mislim da bi roditelji trebali da smanje svoju AKTIVNOST u svakom smislu te reči kada su njihova deca u pitanju (ocene,pretnje nastavnicima,lazno pravdanje odsustva deteta iz skole...). Bilo bi bolje po sve, a prvenstveno po njihovu decu. Ako ovako nastavimo da svi znaju svoja PRAVS, a da se OBAVEZE gotovo ne spominju, već urušeni sistem školstva će doživeti potpunu propast.
Podelite komentar
Mimi
U Nemačkoj krajnja ocena zavisi od predmetnog nastavnika. Lični utisak o znanju, aktivnost tjs. javljaju učenika tokom časa, da li ometa nastavu i mnogo toga drugog utiče na krajnju ocenu. To je jedini način da se učenik stimuliše na pažnju i disciplinu. Da li je to dobro ili ne, ne znam, ali tako je.
Podelite komentar