Vežba za mozak srpskih učiteljica povećava koncentraciju dece - a radi se nikada lakše
Deca su oduševljena a učiteljice u Obrenovcu prezadovoljne rezultatima
Umor, nepažnja, dosada, česti su razlozi za loše rezultate i nedisciplinu učenika na času. Tragajući za rešenjem kako da motiviše đake da aktivnije prate nastavu - Prva obrenovačka osnovna škola sprovodi radionice sa vežbama za bolju koncentraciju. Reč je o metodu koji su osmislili 80-tih godina nemački naučnici.
Evo šta morate da obezbedite detetu ako želite da ima dobru ocenu iz matematike
Cilj je maksimalno razvijanje mentalnih sposobnosti, njehovog očuvanja što je i svojevrsna prevencija od demencije u poznim godinama.
Kao što pre svakog sportskog treninga treba najpre zagrejati mišiće tako se moramo pripremiti i za svaku pojačanu mentalnu aktivnost, kaže trener mentalnog aktiviranja Sanja Crljen, koja je vežbe prvo predstavila nastavnicima, a potom radila sa decom.
- Treniramo dve osnovne komponente radne memorije, a to su brzina prerade informacija u mozgu i raspon kratkoročne memorije. Možete, uzeti u novinama jedan mali članak i reći sebi precrtaj svako malo 'e' najbrže što možeš i prebroj istovremeno koliko si ih pronašao, kaže Sanja Crljen.
Za vežbe nije potrebno posebno predznanje i deca ih lepo prihvataju.
- Ovde ima jedna vežbica, tu pišu boje, ali obojene su drugom bojom. Ne treba mi da čitamo tu reč nego treba da čitamo boju kojom je obojena reč. Ovde piše žuta, a treba da čitamo crna, objašnjava Simona Milutinović, učenica trećeg razreda Prve obrenovačke osnovne škole.
- Na ovom papiru je jedan zadatak, tu treba da pratimo brojeve od jedan do 70 a onda treba da pratimo brojeve od 70 do jedan unazad, ali treba da pratimo samo očima ne sa olovkom i treba da radimo najbrže što možemo, ističe Janja Miljić, takođe učenica trećeg razreda.
Vežbe poput ovih deca su radila dve nedelje, svakodnevno, pet minuta na početku prvog časa i pet minuta posle velikog odmora jer im je pažnja tada obično bila smanjena.
- Moj utisak kao učitelja je da su veoma zanimljive, da se mogu primenjivati na svim vrstama časova i da, kako su deci dopadljive, oni nisu ni svesni igraju se a podižu svoj nivo budnosti i koncentracije, smatra učiteljica Vesna Krstić.
Radionice su za sada organizovane samo za decu trećeg razreda, ali su za njih zainteresovani i đaci starijih razreda, zbog obimnog gradiva i predmeta, poput hemije, koje teže savlađuju.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Ne znam ko je ubio Đinđića, ali znam ko sigurno nije: Veruović iskreno o atentatu i seriji "Sablja"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
. Anica
Nastavni sadržaji su obimni i u toku rada kod dece se pojavljuju umor i pad koncentracije. Ovakve vežbe opuštaju i motivišu decu i smena aktivnosti je veoma korisna i inspirativna.
Podelite komentar