Reciklažom ka održivoj budućnosti
Reciklaža, proces prerade korišćenih materijala u nove proizvode, svima je dostupno rešenje problema štetnog plastičnog otpada, ali i pored toga, stepen reciklaže na globalnom nivou i dalje nije zadovoljavajući. Osim doprinosa koje kao pojedinci možemo pružiti procesu reciklaže, jako je važna i uloga velikih kompanija koje svojim radom mogu da postignu mnogo više, a svojim primerom utiču i na druge. Jedna od takvih u našoj zemlji jeste kompanija Lidl Srbija, koja je u svoj asortiman uvela proizvode koji se sastoje od sastoje od najmanje 95% reciklirane plastike.
Tako se od 18. marta u svim Lidl prodavnicama mogu naći vešalice, kutije za odlaganje, sklopive korpe, kofe, kante za otpatke i korpe za veš u različitim bojama. Za proizvodnju ovih održivih alternativa, koristi se mnogo manje resursa nego za proizvodnju uobičajenih proizvoda napravljenih od nove plastike, a dodatno, doprinosi se rešavanju problema plastičnog otpada i niske stope reciklaže. Na ovaj način Lidl se, zajedno sa svojim potrošačima, približava ostvarenju vizije zatvorenog kruga kretanja plastike u prirodi.
Visokokvalitetni, ekološki prihvatljiviji proizvodi koji upotpunjuju paletu predmeta za domaćinstvo, rezultat su saradnje sa kompanijom PreZero (Schwarz Gruppe) na strategiji REset Plastic čiji je fokus na smanjenju upotrebe plastike.
Velika potrošnja resursa, niska stopa reciklaže, kao i zagađenje životne sredine plastičnim otpadom čine plastiku diskutabilnom sirovinom koja uveliko opterećuje životnu sredinu. Stoga je Lidl sebi postavio za cilj da poveća udeo upotrebe reciklirane plastike i time efikasnije iskorišćava resurse. Mogućnost kupovine recikliranih proizvoda u Lidl prodavnicama glavni je pokazatelj uspešne, međusektorske saradnje u okviru zajedničke strategije REset Plastic, čiji se celokupan postupak odvija u Evropi. Naime, kompanija PreZero, odgovorna za upravljanje reciklažom, sakuplja plastični otpad iz privatnih domaćinstava, čisti ga i prerađuje u plastični granulat. Ovaj takozvani regranulat se zatim koristi za stvaranje novih, visokokvalitetnih i istovremeno ekološki prihvatljivijih Lidlovih proizvoda.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Seljani u suzama: Misteriozno izbijaju požari na imanjima kod Brusa, nestaje plod mukotrpnog rada
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.