Igrica koja osvaja i srpske kompanije: Kako se igra "Secret Santa" i zašto je ne vole baš svi?
Sredinom decembra mnogobrojne kancelarije postaju bogatije jelkama i ukrasima koje nagoveštavaju dolazak praznične sezone, a mnogi zaposleni često se odlučuju i za organizovanje igre "Tajni Deda Mraz".
Ovaj neobičan običaj ima za cilj da u poslovni prostor unese novogodišnju atmosferu, ali i da se kolege bolje upoznaju.
I dok se "Tajni Deda Mraz", odnosno Secret Santa godinama unazad sprovodi po celom svetu, zanimljivo je da igra postaje sve popularnija i u srpskim kompanijama, koje u okviru novogodišnjih žurki na poseban način spajaju kolege koji jedni drugima daruju poklone.
Šta je "Tajni Deda Mraz"?
"Tajni Deda Mraz" je neobična tradicija koja se sprovodi u kancelarijama širom sveta. Različite zemlje, odnosno kompanije i organizacije, imaju svoje specifične verzije igre, ali jedna stvar je zajednička.
Zaposleni radnici zapisuju imena svojih kolega, a ceduljice sa imenima svih učesnika stavljaju se u šešir ili kutiju, a potom svako od njih izvlači jedan papirić i postaje Deda Mraz na tajnom zadatku darivanja osobe koju je izvukao. Važno je da ne otkriva ime osobe koju je izvukao, a potom da osmisli koji poklon će joj darovati.
Kada dođe vreme za otvaranje poklona, svaki član tima ima zadatak da pogodi ko je njegov tajni Deda Mraz, što je obično najzabavniji deo igrice. Tada se obično organizuje i svečana proslava praćena muzikom, hranom i pićem.
U igri "Tajni Deda Mraz" uobičajeno je da se odredi maksimalan iznos koji svaka osoba može da potroši za kupovinu poklona, a obično se među poklonima nalaze slatkiši, notes, šoljica, nakit, čarape.
Kako je nastao običaj?
Dok mnogi imaju svoja pravila igre "Tajni Deda Mraz", sama ideja je ponikla iz skandinavske tradicije u okviru koje treba da se pokuca na vrata nečijeg doma a onda, čim se ona otvore, ubaci poklon i brzo pobegne.
Ovaj simpatičan običaj je poznat pod nazivom Juklapp. Sa druge strane, neki smatraju da se koreni ovog običaja vezuju za nemačku legendu o pomoćniku Svetog Nikole koji nosi ime Crni Petar, a koji je uručivao poklone samo deci koja su bila dobra tokom protekle godine.
Igra kod mnogih izaziva osećaj srama
I dok ova neobična tradicija preti da osvoji srpske kompanije, u kojima se radnici već pripremaju za razmenu poklona, jedna studija je pokazala da mlađe generacije ipak nisu oduševljene ovom igrom.
Kako je istraživao internet portal za zapošljavanje "Jobsite", mnogi zaposleni ne mogu da se nose sa pritiskom jer se plaše da će biti osuđeni od strane kolega zbog novca koji su potrošili za kupovinu poklona, smatrajući da on nije dovoljno vredan. To može izazvati osećaj srama u okviru poslovnog okruženja, otkrila je njihova anketa.
Video: Seksi, seksi Deda Mraze ne skreći sa staze, nego pravac na moja vrata
(Telegraf.rs/Kristina Milošev)
Video: Mesečni horoskop za decembar Aleksandre Bjeljac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DARKO 100%
Pa bilo je i primera gde kompanije organizuju orgi party sa svojim zaposlenim,tako neznam sta bi tu radio deda mraz😉😃
Podelite komentar
Nenad
Neka se dogovore da se ne kupuje nista skuplje od 500 dinara. To je sasvim ok. Ne znam od koga da bude sramota? Normalni ljudi ce ceniti svaki poklon a za nabedjene koga briga...
Podelite komentar
Djole
Ovi iz Poste bi mogli da iznenade Gospodju Miru!:-)
Podelite komentar