Objavila je "jednostavno" pravilo na osnovu kog zapošljava ljude, a svako ko ne uradi jednu stvar - nema šanse da bude primljen
Desika Lajbman se kune u svoje jednostavno pravilo zapošljavanja i objašnjava da se radi o proveri kulture i informatičke pismenosti i da bi bilo suludo da od njega odstupi. Evo o čemu je reč.
Džesika Lajban je poslovođa koja drži do svojih pravila zapošljavanja. Ona od njih ne odstupa, ali se jedno nikako ne sviđe ljudima na društvenim mrežama.
Naime, ona je svojoj sekretarici jasno stavila do znanja u dopisu šta tačno ne sme da uradi, odnosno šta mora da uradi kandidat za posao.
- Ukoliko neko od kandidata ne pošalje e-mail u kojem se zahvaljuje, ni slučajno ga nemoj zaposliti.
Gospođa Lajbman, izvršni urednik jedne kompanije, je ovim stavom izazvala burne reakcije na Internetu.
Pošto je intervjuisala stotine zaposlenih, ona tvrdi da je ovo greška broj jedan koju nijedan šef ne bi smeo da zaobiđe. Ona je poslala časopisu "Business Insider" pismo u kojem objašnjava koji je pravi način za zapošljavanje radnika.
Hey, I wrote something! … I’ve been hiring people for 10 years, and I still swear by a simple rule: If someone doesn’t send a thank you email, don’t hire them. https://t.co/NWXB1ozNgr— Jessica Liebman (@jessicaliebman) April 5, 2019
- Proces zapošljavanja je"kritičan" sam po sebi, jer se bazira na malom broju podataka o osobi kandidatu i ponekad čak ne obezbeđuje razgovor uživo kada možda možete saznati više - napisala je Lajbman i dodala da je e-mail zahvalnosti na intervjuu značajan jer pokazuje da je osobi zaista stalo do posla, pokazuje i kulturu, kao i snalažljivost koja je potrebna za praktični radi i informatičku pismenost.
- Kandidat koji poalje ovakvu poštu želi posao, organizovan je i vaspitan - jasna je Džesika koja je ovaj svoj stav podelila i na Twitter-u.
Ljudi su podeljenog mišljenja, ali oni koji su je iskritikovali su nešto malo glasniji.
This is an arbitrary bit of gatekeeping that is both culture- and generation-specific. In doing this you’re also gong to skew results to people who act and think like you, thereby decreasing intellectual diversity on the team. A thank you is classy, but not a disqualifier.— Scott Hanselman (@shanselman) April 6, 2019
- Proizvoljan način "čuvanja kapija" firmi je tipičan za ovu generaciju i kulturu. Vaš način može da pokaže potpuno krivu sliku o kandidatu i da ostanete bez kvalitetnih ljudi u timu - kaže Skot Hanselman.
You know taking a day off work, going someplace unfamiliar, then participating in ~8 hours of technical and personal interviews is exhausting, right?— Rebecca Slatkin (@RebeccaSlatkin) April 7, 2019
- Iscrpljujuće je osam sati učestvoveti u personalnim intervjuima, zar ne? - ironična je Rebeka Slatkin.
These employees will be creating value for your company, it’s you that should be thankful. No wonder people leave after few months, sounds like a toxic work environment where only the yay sayers are accepted— Marijam Didžgalvytė (@marijamdid) April 5, 2019
- Ti zaposleni će sutra da stvaraju kvalitet vaše kuće, vi bi trebalo njima da budete zahvalni. Nije ni čudo što vam ljudi odlaze posle samo nekoliko meseci, jer sve ukazujje na to da je toksična radna sredina gde su prihvaćeni samo oni koji klimaju glavom - kaže ogorčana Marijam.
Mnogi ljudi su se zapitali na čemu to treba kandidati da se zahvale Džesiki. Možda na tome što im je posvetila vreme?
Have you been sending everyone who applies thank you notes too? Signalling goes both ways.— Nat (@unfortunatalie) April 7, 2019
- Da li i vi šaljete kandidatima zahvalnicu što su se prijavili za posao? Pravila moraju da budu dvosmerna - kaže Nat.
Ipak, ima i onih koji su se složili sa njenim pristupom.
It's professional courtesy to send a thank you email. Plenty of people with talent out there who still have manners.— Melissa Hope (@missyhopez) April 6, 2019
- Profesionalna ljubaznost je da pošaljete zahvalnicu podslodavcu. Još uvek ima ljudi koji imaju manire, a traže posao - jasna je Melis Houp.
(Telegraf.rs / nzherald.co.nz)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailo
Uredu je zahvali ti se i normalno i treba naravno.Medjutim teranje na zahvalnost nezahvalno do bluda.Mogu da se zahvalim i kad me bas zabole uvo za posao.Ovo mi lici na usiljeno persiranje kao i na usiljeni osmeh.Sve to imas ili nemas nema trece.A ovo je umisljena poslodavacka filozofija,nedaj boze da mora da se radi kod nje.Pametan covek mora da vidi lice,oci,da prica sa nim i da se dogovori ili ne.Njoj je presudna zahvalnost,bozeee.
Podelite komentar
novica
Nego kako. Ako ne zaposljavas neke kreativce nego samo izvrsioce, treba birati samo one sa usadjenim podanickim mentalitetom.
Podelite komentar