Ne zagrevajte auto kada je hladno - to je najgora stvar koju možete da uradite motoru

 ≫ 
  • 45

Iako je tehnologija neverovatno napredovala u poslednjih 20 godina, jedna stvar vozačima i dalje pravi velike probleme - hladnoća.

Šta morate da uradite kada auto krene da vam proklizava i kako da sprečite nesreću? (VIDEO)

Upravo je otkriven najbolji nači na koji bi vozači trebalo da pale svoje automobile kada je napolju ledeno hladno - i mnogi će biti prilično iznenađeni.

Kada vozači tokom noći ostave auto napolju na niskim temperaturama, ujutro vrlo često misle da je najbolja stvar da ga upale i puste motor da radi kako bi se zagrejao.

Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

Međutim, ovo ne donosi ništa dobro motoru, zapravo na ovaj način zapravo produžavamo vreme zagrevanja.

Ideja o zagrevanju motora dok automobi stoji dolazi iz vremena karburatora, kojima je trebalo nekoliko minuta da se zagreju na operativnu temperaturu kako bi radili glatko.

Danas, mnogi automobili nemaju karburatore.

Većina modernih motora im aubrizgavanje benzina i zato je bolja opcija da čim sednete u automobil počnete da vozite. Lagana vožnja brzo zagreva motor i ne opterećuje ga previše pre nego što dostigne radnu temperaturu.

Pritom, predugo zagrevanje motora na hladnoći može da dovede do razređivanja ulja.

Iako mnogi misle da laganim zagrevanjem smanjuju pritisak na motor, za to vreme sirov benzin meša se sa uljem i tako umanjuje njegova svojstva lubrikacije i zapravo povećava trošenje motora.

Ako su temperature isuviše niske, pored problema sa motorom, mnogi vozači mogu da imaju i probleme sa bravom.

Pogledajte kako najlakše možete da otvorite bravu na kolima kada je napolju ledeno hladno:

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja vvvv

    16. januar 2018 | 11:33

    E baš bi voleo da neko na naučnoj bazi objasni ovu teoriju. Jeste bolje da se zagreva i ulje u menjaču i lagano da se kreće zbog toga. Nema šanse da je dobro hladan motor držati na 2000 obrtaja. Pri laganoj vožnji obrtaji su duplo veći nego na leru. Jako je ovo diskutabilno. To za mešanje benzina i ulja je totalna glupost.

  • Leta

    16. januar 2018 | 21:00

    Ej...lako je vama sa dobrim autima...mozete ovde prosipati Pamet...lako je i meni sa mojim kadetom...star je samo.. 31godinu...Ali me Jos sluzi...kad je hladno...upalim...zagrejem ga...i polako krenem...slusa me...nije me izdao...volim ga...poljubim mu staru haubu...jer je zasluzio...dovezo me kuci...batalite prosipanje pameti...iskustvo je iskustvo...danas...juce...prekljuce...pre 10...15godina nije isto...kad se sagleda prosecna starost Automobila na nasim ulicama...znate i Sami sta i kako treba... .......

  • Goxy

    16. januar 2018 | 15:45

    Prost primer kao da netagrejan covek krene da trci ili vezba.Pogotovo na minusu.Ja auto od kad znam za sebe ovo mi je po redu 12.Svaku sacekam 5 min da odradi da podigne lepo ulje u mororu ,menjacu itd.I svaki mi je trajao i sluzio .Razne teorije ali po meni ulje se stegne na velikom minusu,kao i komponente motora.Tako da 5 min rada nece da skodi.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA