RAZLIKA IZMEĐU ŽIVOTA I SMRTI: Evo koje sedište u automobilu je najbezbednije za decu, a koje za odrasle u slučaju nesreće
Bezbednost dece, ali i svih ostalih putnika u saobraćaju trebala bi da bude prioritet za sve vozače koji moraju da obrate pažnju na auto-sedište koje koriste, ali i na mesto u autu na kome putnici sede.
KOBNA GREŠKA: Evo zašto nikako ne smete da stavljate dete u zimskoj jakni u auto-sedište
Kao deca nismo voleli da sedimo na zadnjem sedištu u sredini jer je to mesto podrazumevalo veliku prepreku između sedišta i manjak ličnog prostora. Ali, ovo mesto je za nas bilo najbezbednije za sedenje u toku vožnje. Ovo mesto je prema istraživanjima najbezbednije za sedenje za decu.
Možda ste već znali da je zadnje sedište najbezbednije u autu, a istraživači su potvrdili da je procenat bezbednosti veći za 59 do 86 procenta nego li na prednjem sedištu. Sedište u sredini je 43 procenta bezbednije nego sedenje do prozora na zadnjem sedištu.
Ovo mesto je najudaljenije od mesta udara u saobraćajnim nesrećama i najbezbednije je za odrasle, ne samo za decu tako da koliko god da imate godina uvek možete da se prisetite dečijih dana i sednete ovde. Preporučuje se da sva deca ispod 13 godina starosti sede pozadi u sredinu.
-Ako je jedno dete onda se ono stavlja na sredinu, ako su dva deteta onda se ono jače stavlja na levu a slabije na desnu stranu. Dete ide ili na sredinu ili iza suvozača, a iza vozača je namanje poželjno da se stavlja. Ali nepredvidivo je, rekao je za Telegraf Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Naš zakon nalaže da dete može da sedi na prednjem sedištu do 3 godine starosti ukoliko je sedište okrenuto u suprotnom smeru od smera kretanja vozila i ukoliko je isključen vazdušni jastuk. A kada dete postane starije od 3 godine mora da sedi pozadi i mora da bude u dečijem sedištu dok ne dostigne visinu od 135 cm. Kad poraste više od 135 cm onda mu ne treba ništa sem pojasa, a to je visina koju praktično dostignu sva deca do 12 godina.
-Policajac ne stoji sa metrom kojim će da meri visinu deteta. Stvar je u tome da kada se dete veže pojasem ako mu pojas ide preko vrata to je niže od 135 cm i mora da ima podmetač ili sedište. Kada dete poraste toliko da mu pojas ide preko ramena to je to i nema šta policajac da meri. On samo pogleda gde mu ide pojas, dodao je Okanović.
Istraživanja su pokazala da je rizik da se dete povredi ukoliko nije u sedištu povećano i do sedam puta, dok sedište smanjuje rizik povreda i do 70 odsto. Dečja sedišta mogu da izdrže čeoni udar od 50 kilometara na sat i udar od pozadi od 30 kilometara na sat.
Najsigurnije mesto za decu u automobilu je na zadnjem sedištu u sredini, ali u mnogim automobilima na tom mestu je samo karlični pojas, pa se auto-sedište ne može pravilno montirati, ali neki modeli mogu. Drugo najbolje mesto je iza suvozačkog sedišta, jer obično opremljeno pojasem u tri tačke. Takođe, ova strana je uz trotoar, što smanjuje opasnost pri ulasku i izlasku iz automobila u odnosnu na drugu stranu gde se odvija saobraćaj.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vlada
Uglavnom kad dolazi do udesa udara se suvozaceva strana. Tako da po meni je bezbedno sredina ili iza vozaca. E sada i sreca i sudbina su u pitanju
Podelite komentar
Јасмина
Све је у рукама судбине...
Podelite komentar
tata
Najsigurnije mesto za decije sediste je iza vozaca !!! Vozaci hteli oni ili ne nesvesno stite sami sebe pa tako i onog ko je iza njih. Takodje sto se tice izlaska sa te strane. Odrasla osoba koja otvara vrata mora sama da se uveri da je bezbedno i bez saobracaja zbog sebe same ako ne zbog deteta ...
Podelite komentar