Reklamiranje cigareta povećava želju za pušenjem
Gledanjem reklame s cigaretama želja za pušenjem raste za 22 odsto, pokazala je studija neprofitne američka organizacije "Rand Corporation" koja je sprovedena na 134 studenta. Čak i jedna reklama kod tinejdžera i studenata uzrokuje želju za cigaretom koja traje i do nedelju dana.
Iako se želja smanjuje vremenom, ona traje punih sedam dana, utvrdili su naučnici koji su ispitanike izložili prikazom 1.112 reklama koje podržavaju duvansku industriju.
- Rezultati istraživanja su nas u potpunosti iznenadili. Reklame koje podržavaju duvansku industriju povećavaju rizik od iskušenja najverovatnije zato što deluju pozitivno i stimulišu želju, a kako mozak nije izložen negativnim stranama, želja ne jenjava - objasnio je vodeći naučnik studije, psiholog Stiven Martino.
Reklame s cigaretama zabranjene su na televiziji i radiju, ali se duvanska industrija i dalje oglašava na internetu, u prodavnicama i na benzinskim pumpama.
Ranija istraživanja su potvrdila da su najteži pušaći upravo tinejdžeri i studenti koji imaju između 18. i 25. godina. U toj starosnoj grupi ima 50 odsto više zavisnika o cigaretama nego u bilo kojoj drugoj.
(Telegraf.rs)
Video: Počeo nastavak sednice u Skupštini Srbije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailo
Ma ko bi rekao?! Meni je baš bilo logično da oni ulažu u marketing kako bi smanjili prodaju!
Podelite komentar
Srbija-Ubija
Kao i pornići
Podelite komentar