Reklamiranje cigareta povećava želju za pušenjem
Gledanjem reklame s cigaretama želja za pušenjem raste za 22 odsto, pokazala je studija neprofitne američka organizacije "Rand Corporation" koja je sprovedena na 134 studenta. Čak i jedna reklama kod tinejdžera i studenata uzrokuje želju za cigaretom koja traje i do nedelju dana.
Iako se želja smanjuje vremenom, ona traje punih sedam dana, utvrdili su naučnici koji su ispitanike izložili prikazom 1.112 reklama koje podržavaju duvansku industriju.
- Rezultati istraživanja su nas u potpunosti iznenadili. Reklame koje podržavaju duvansku industriju povećavaju rizik od iskušenja najverovatnije zato što deluju pozitivno i stimulišu želju, a kako mozak nije izložen negativnim stranama, želja ne jenjava - objasnio je vodeći naučnik studije, psiholog Stiven Martino.
Reklame s cigaretama zabranjene su na televiziji i radiju, ali se duvanska industrija i dalje oglašava na internetu, u prodavnicama i na benzinskim pumpama.
Ranija istraživanja su potvrdila da su najteži pušaći upravo tinejdžeri i studenti koji imaju između 18. i 25. godina. U toj starosnoj grupi ima 50 odsto više zavisnika o cigaretama nego u bilo kojoj drugoj.
(Telegraf.rs)
Video: Sija kao Las Vegas! Svetleći kamion u novogodišnjoj noći krstari zlatiborskim drumovima!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailo
Ma ko bi rekao?! Meni je baš bilo logično da oni ulažu u marketing kako bi smanjili prodaju!
Podelite komentar
Srbija-Ubija
Kao i pornići
Podelite komentar