ŠOPING PREVARA: Mirisima nas podstiču da trošimo pare
Na primer, dašak određenog parfema ili prolećnog cveća može da nas podseti na prvu ljubav. Takođe, mirisi deluju opuštajuće, a mudri posrednici u prodaji nekretnina često peku kolače u kućama i stanovima koje nastoje da prodaju.
Stručnjaci za marketing sa državnog univerziteta Vašington i sa švajcarskog univerziteta Sent Galen hteli su da saznaju koji mirisi su najefikasniji za uvođenje mušterija u stanje raspoloženosti za šoping. U članku objavljenom u časopisu "Maloprodaja" izvestili su da su jednostavniji miris efikasniji.
Stotine kupaca u Švajcarskoj bilo je izloženo jednostavnom mirisu narandže i kompleksnoj kombinaciji narandže, bosiljka i zelenog čaja. Analiza računa u kasi prodavnice pokazala je nesumnjiv skok prodaje kada je u prodavnici vladao miris narandže.
Drugom jednostavnom mirisu pripisuje se poboljšanje u obavljanju misaonih operacija. Studenti Univerziteta Vašington bili su izlagani raznim mirisima dok su rešavali probleme sa rečima. Veći broj problema rešili su za kraće vreme kada se u vazduhu osećao jednostavan miris, nego kada se osećala kombinacija mirisa ili kada nije bilo nikakvog mirisa.
Dekan fakulteta za biznis na Univerzitetu u Vašingtonu Eric Spangenberg kaže da mozak lakše prima jednostavnije mirise i da se zato ljudi lakše koncentrišu u radu ili u šopingu.
(Telegraf.rs)
Video: Novosađanka menjala grad za prostranstva Durmitora, sa konjem Bambijem krstari nestvarnim predelima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Petko
Znao sam da mi “mirise“ na prevaru!!!!
Podelite komentar
njanja99
DA! DA! DA! nisam niprocitala tekst, mrzi me ali ovaj naslov je istina, skroz!
Podelite komentar
ssasa
jedini je spas kontraudar-prdež
Podelite komentar