ZAŠTO IMAMO POTREBU DA GLEDAMO TUĐE FOTOGRAFIJE: Odgovor leži u podsvesti
Podsvest kontroliše mnoge reakcije ljudi i zato postoje neke čudne činjenice svojstvene ljudskom mozgu, zajedničke svima. Ako do sada niste obratili pažnju na ove stvari, evo prilike da se pronađete u većini opisa, što će vas sigurno iznenaditi.
Zašto nam se oči mrdaju dok spavamo?
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Kad je mozak aktivniji, noću ili danju?
Postoje situacije u vašim životima na koje reagujete podsvesno, iako vam se čini kako držite sve pod kontrolom i da ste vi ti koji upravljate svojim ponašanjem, piše 24 sata.
Mozak je neverovatan. Ovde je 10 neverovatnih činjenica o tome.
Zbog dopamina ste zavisni od "guglanja"
Dopamin je neurotransmiter u mozgu, koji kontroliše osećanje uživanja, kao što je, recimo, uživanje u hrani ili seksu. On je odgovoran što nešto konstantno priželjkujete. Dopamin vas podstiče i da istražujete svet i zaslužan je za stvaranje dobrog osećaja kad dođete do cilja ili pronađete ono što ste tražili. Internet se može nazvati instant proizvođačem osećanja zadovoljstva, a dopamin vas vuče da provedete na internetu više vremena nego što ste planirali, jer to povećava njegovu količinu u telu i postajete zavisni od njega.
Možete da zapamtite samo tri do četiri stvari odjednom
Posle 20 sekundi to što ste zapamtili će da "ispari" iz mozga, osim ako to ne ponavljate. Stručnjaci kažu da mozak nije sposoban da zapamti više od tri do četiri stvari odjednom, osim izuzetaka kojih ima u svim sferama života. Prisetite se koliko puta ste pokušavali da zapamtite nečiji broj telefona i posle treće ili četvrte cifre ste zapeli.
Uvek želite više izbora, a mrzite ako ih imate previše
Ljudima je nekako "u krvi" da vole da imaju mogućnost izbora. Recimo, vole supermarkete jer je izbor proizvoda velik, a s druge strane to ih umara jer moraju puno da odlučuju - što je veći izbor i nedoumica je više. Jednom je napravljen interesantan eksperiment. Trgovci su na sto stavili šest različitih teglica pekmeza i zamolili kupce da ih probaju. Kasnije su povećali broj i na stolu se našlo čak 24 vrste pekmeza. U prvom slučaju je 60 odsto ljudi pristalo da ih proba, dok se njih 28 odsto odlučilo da kupi pekmez. U drugom slučaju, kad su imali veći izbor, 40 odsto je pristalo na degustaciju, a samo dva odsto je kupilo teglicu.
Uvek obraćate pažnju na hranu, seks ili opasnost
Dobar primer toga ječinjenica da se promet uvek uspori ako je nesreća na putu, iako nije na toj strani puta. Ljudi jednostavno ne mogu da odole da ne pogledaju nešto strašno. Jednako je i sa scenama seksa, kao i kada je hrana u pitanju. Za to je kriv mozak, koji ima potrebu da stalno skenira šta se događa oko njega. To je ljudima ostalo još od predaka kojima je moć zapažanja često značila život ili smrt. Hranu, seks i opasnost su povezivali s preživljavanjem.
Najviše volite da kupujete poznate brendove
Naime, radije ćete da se odlučite za, recimo, televizor poznatog brenda, jer će taj naziv da asocira mozak na bezbednost - ako je nešto poznato, tad su manje šanse da će nešto da pođe po zlu. Mozak u takvoj situaciji poručuje - to je dobar proizvod! To je posebno izraženo kod elektronske kupovine, jer tada niste u mogućnosti da vidite proizvod uživo i da ga dotaknete.
Kada ste nesigurni, gledate šta će drugi da urade
To se zove socijalno vrednovanje, odnosno ljudi su skloni da se povode za drugima kada nisu sigurni šta treba da urade, koji proizvod da odaberu, šta da izgovore i slično. Psiholozi su napravili jedan eksperiment da bi to dokazali. Zamolili su pojedince da ispune anketu u sobi u kojoj su bili i drugi ljudi. Pojedinačni kandidati nisu znali da su svi ostali u prostoriji glumci. Zatim su pustili dim i pratili kako će koji kandidat da reaguje. Ako su glumci ignorisali dim, i kandidati su bili mirni i nastavili da popunjavaju anketu, iako se radilo o potencijalno opasnoj situaciji.
Opčinjeni ste fotografijama ljudi
Ovo ne uključuje animacije ili nacrtane slike - samo fotografije. Među svim stvarima na nekom mestu, najpre će pažnju da vam privuku fotografije ljudi. Isto je i kada pregledate sadržaje na internetu, baš svaki put ćete prvo da pogledate fotografije na kojima su ljudi. Za to je odgovoran deo mozga zadužen za prepoznavanje lica i tumačenje emocija.
Da li donosite odluke odluke na osnovu logike ili intuicije?
Istraživanja su pokazala da jednostavne odluke češće donosite vođeni logikom, a komplikovanije intuicijom. Ali, i vaše raspoloženje utiče na to. U trenucima dobrog raspoloženja ljudi više osećaju da treba da se oslone na intuiciju, dok loše raspoloženje utiče na korišćenje logike.
Vaše misli lutaju 30 odsto vremena
Koliko puta vam se desilo da pročitate rečenicu, pa čak i nekoliko puta i da shvatite kako ne znate što ste zapravo pročitali? To je zato što misli odlutaju, iako se oči zadržavaju na slovima. Ovo je sasvim normalno, kažu stručnjaci i napominju da vaše misli lutaju čak 30 odsto vremena.
Čak i iluzija da ćete da napredujete može da vas motiviše
Recimo, dobar i poznat primer toga je kupovina na kartice, koje se skupljaju bodove, nalepnice i drugo. Na kraju svakog tog puta čeka vas nagrada, možda popust, besplatno šišanje i slično. Trgovci znaju da će vas sama pomisao na nagradu motivisati da više novca potrošite kod njih. Iako, kada bi možda napravili neku računicu, ispalo bi da ništa nije besplatno već da ste to itekako platili, a da niste ni primetili. Na primer, kupovina negde drugde može da bude daleko jeftinija.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
sone
Dok sam citao ovo moje misli su bile odsutne sve dok nisam poceo da pisem ovaj komentar...
Podelite komentar
....♡....ivana
Odlican tekst....:-)
Podelite komentar