Kako jedna majica može da zasadi 51 drvo?

  • 1

Cena jedne reklame u vodećim modnim magazinima dovoljna je da se zasadi 1,5 miliona stabala, a novcem za iznajmljivanje reklamnog panoa na Tajms Skveru bi se moglo nahraniti 27.000 dece tokom cele godine.

Dva mladića iz Novog Sada, Atila Uri i David Eros pokrenuli su prvi modnibrend ch8se (choose - odabir), koji umesto plaćanja reklama, donira u ekološke i humanitarne svrhe.

Inovativnost koncepta je to što je egzaktno izražen uticaj svakog proizvoda. Na primer, kupovinom jednog duksa možete zasaditi 93 drveta, jednom majicom nahraniti dvadesetoro dece ili obezbediti čistu vodu nekome skoro 4 godine. Radi transparentnosti, svaki produkt dobija jedinstveni serijski broj, pomoću kojeg kupac i sam može pratiti pozitivni uticaj svog potrošačkog izbora. Potrošači kumulativne rezultate svojih dobrih dela sakupljaju na svojim profilima, a mogu da ih podele s prijateljima i na društvenim mrežama.

Proizvodi su pretežno ručno rađeni od ekoloških materijala, a u pojedinim delovima proizvodje učestvuju i osobe sa invaliditetom.

U ostvarivanju humanitarnih i ekoloških ciljeva, kompanija ima saradnju s tri međunarodne organizacije. Pošumljavanje se vrši preko organizacije "Eden Reforestation Projects" na Madagaskaru, u Etiopiji, Nepalu i na Haitiju. O obezbeđivanju školskih obroka brine "World Food Programme", podorganizacija Ujedinjenih Nacija. Dok za snabdevanje čistom vodom zadužen je "One Day’s Wages".

Jedinstvenost ovog koncepta su prepoznali mnogi svetski stručnjaci i časopisi, kao što su, Devin Thorpe (Forbes saradnik), Your Mark on the World, Collective Evolution, dok je Carol Dodds (Predsednica za reklame američke asociacije AOPA) svoje mišljenje o ch8se konceptu izrazila sledećim rečima:

- Ovaj koncept verovatno izaziva strah u srcu mojih savremenika u reklamnoj sferi, ali iskreno verujem da vaša generacija pametnih, čistih i promišljenih marketera, ima pravu viziju i da je potrebna revolucija. Naša industrija je rasipnička i prepuna zagađenja, kao i nezdravih fizičkih i psihičkih nusproizvoda. Vreme je da sredimo naše postupke i da preusmerimo sve te milijarde dolara na stvari koji mogu da poboljšaju našu planetu i živote naših suseda.

Priroda u Apencelu u Švajcarskoj. Foto: Wikimedia Commons/Laurent Saint Jean Priroda u Apencelu u Švajcarskoj. Foto: Wikimedia Commons/Laurent Saint Jean

Pitanje je da li možemo izbeći klasične reklame u doba interneta. Danas, kada su ljudi povezani preko društvenih mreža, potrebna je samo dobra volja da se informacije brzo prošire. Osnivači ch8se-a veruju da ima dosta dobronamernih ljudi koji su spremni da učine nešto za opšte dobro, prosto svojim svesnim potrošačkim izborima.

U suštini ch8se nije samo modna marka. Teži da bude mnogo više od toga. Prema rečima osnivača cilj je da se izgradi platforma koja omogućuje aktivizam na mnogo intuitivniji i transparentniji način od postojećih rešenja. Ostvarenje ovog sna je na dohvat ruke ali bez zajednice istomišljenika se to ne može ostvariti. Pošto je većina budžeta za promociju usmerena u dobrotvorne svrhe, ključni pokretač je aktivna uključenost svih koji veruju u ovu ideju.

Ako hoćete da podržite ovu ideju kliknite OVDE

(Telegraf.rs)

Video: Priznala šta joj najteže pada, pa pomenula i partnera: Kaća Živković prvi put o majčinstvu!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA