Putinov tajni metro i podzemni grad duboko ispod Moskve: Najveća ruska tajna ili teorija zavere?
Da se neka velika državna tajna krije ispod Moskve prvi je „otkrio” ruski pisac Vladimir Gonjik, u romanu „Podzemlje” iz 1992, opisavši bunkere i tajnu mrežu podzemne železnice, tzv. Metro-2, koji povezuje državne institucije. Ruska javnost tada je prvi put otvoreno čula ono u šta je možda već dugo sumnjala.
Gonjik je tvrdio, da je knjigu pisao u periodu 1973—1986, te da je informacije skupljao dvadeset godina, radeći kao lekar pri poliklinici sovjetskog ministarstva odbrane.
Glavni bunker, tvrdio je on, smešten je ispod Moskovskog državnog univerziteta „Lomonosov” u rejonu Ramenki, a navodno je bio određen za članove Politbiroa i njihove porodice, sa stanovima od po 180 kvadrata, u okviru kojih su postojali kabinet, salon, kuhinja i kupatilo.
Ruski mediji su se tokom poslednje tri decenije bezbroj puta vraćali na temu postojanja drugog, tajnog, dubokog metro-sistema, ali mada je zahvaljujući Gonjiku ova priča dospela u žižu, nije on zapravo bio prvi koji je nešto publikovao na tu temu. Za početak, metroom su se prvi bavili, pogađate — Amerikanci.
Prethodne 1991. godine, američko ministarstvo odbrane je u jednom svom časopisu objavilo izveštaj pod naslovom „Vojne snage u tranziciji”, u kojem je nekoliko strana bilo posvećeno dubokom podzemlju ispod Moskve i van nje, skupa s nacrtom mreže preko površinske karte grada.
Po njima, postojala su postrojenja, koja su međusobno bila povezana mrežom dubokog metroa, tako da su vođe SSSR mogle brzo i sigurno da se evakuišu iz svojih mirnodopskih kancelarija. Tvrdili su i da se ispod zemlje nalaze komandna mesta, da je jedno ispod Kremlja, te da linije metroa idu i do VIP-terminala na aerodromu Vnukovo.
I neki sovjetski časopisi su pre Gonjika, doduše stidljivo i ne privlačeći toliku pažnju, pisali o ogromnom podzemnom bunkeru ispod „Lomonosova”, dok su Amerikanci izneli pretpostavku da je namenjen državnoj komandi za slučaj rata, uz procenu da se nalazi na dubini od 200—300 metara i da može da primi 10.000 ljudi.
Sažetak svega što se „zna” bi izgledao ovako: Metro-2 poseduje četiri linije na dubini od 50 do 200 metara, ispod zvaničnog, civilnog metroa, koji se u ovom kontekstu naziva Metro-1 (i samo u ovom kontekstu, inače se naziva Moskovski metro, tj. „Moskovski metropoliten” na ruskom); njegovu izgradnju naredio je Josif Staljin, a KGB mu je dao kodni naziv D-6.
Metro-2 povezuje, između ostalog, Kremlj, sedište Federalne službe bezbednosti, vladin aerodrom Vnukovo-2, i podzemni grad u rejonu Ramenki, smešten ispod pomenute zgrade „Lomonosova”. Metroom i celim podzemnim sistemom i dalje rukovode Glavna uprava specijalnih programa predsednika Ruske Federacije (GUSP) i ministarstvo odbrane.
Zvuči kao teorija zavere. Međutim, 1992. je zamenik direktora ruske državne televizije Igor Malašenko potvrdio postojanje podzemnog postrojenja Sofrino-2, na 30 km severoistočno od sedišta te TV kuće, predviđenog za nuklearni rat, ali zbog neodržavanja već tada neupotrebljivog, zajedno s opremom. Za bunker ispod „Lomonosova” rekao je da je potopljen i propao.
Potvrde su stizale, naročito tokom prve decenije ovog stoleća, od brojnih, nekada visokopozicioniranih lica, poput Vladimira Ševčenka, bivšeg savetnika Gorbačova, Jeljcina i na kraju Putina, koji je 2004. na izvestan način priznao da Metro-2 postoji, uz napomenu da su priče preterane.
Po njemu, linija tajnog metroa između Kremlja i Bliže dače sagrađena je zbog Staljinovog straha od atentata, ali ni dača ni linija više nisu u upotrebi (dača zvanično nije, ali pošto je zatvorena za javnost, teško je reći). Takođe je rekao da postoje tuneli između Generalštaba i drugih vladinih zgrada, ali da je, recimo, između sedišta Centralnog komiteta KPSS na Starom trgu i Kremlja tek 1991. sagrađen pneumatski prenosnik pošte.
Mihail Poltoranin, za vreme Jeljcina, početkom devedesetih, ministar za štampu i mas-medije a potom zamenik premijera, izjavio je 2008. da postoji obimna mreža podzemnih tunela, da on „zna da grane Metroa-2 idu do predgrađa”, da postoji i komandni centar u slučaju rata, da tu može da se sakrije mnogo ljudi, ali da sve zahteva obnovu.
Kada su bivšeg šefa Moskovskog metroa Dimitrija Gajeva pitali šta misli o mogućnosti postojanja Metroa-2, odgovorio je, „Iznenadio bih se kada ne bi postojao”, dok je 2008. i ondašnja predsednica sindikata radnika moskovskog metroa Svetlana Razina implicitno potvrdila priču.
Ona je tada izjavila da se par godina ranije u depou Izmailovo vršilo regrutovanje među vozačima za rad na tajnim linijama, da su se mnogi prijavili ali da su primali samo jednog; takođe, da taj metro koristi malu električnu lokomotivu na baterije i vagon za jednu osobu. Mada to ne zvuči ubedljivo. Za početak, zašto bi uvodili autsajdere, kad mogu da obuče svog čoveka iz Službe?
Interesantno, ili indikativno, kako već hoćete to da tumačite, sam ITAS-TASS (od 2014. samo TASS), ruska državna novinska agencija, spomenuo je 2007. da se ispod sedišta KGB-a nalazi linija Metroa-2, koja je posledično došla u nadležnost FSB-a.
Što se tiče navodnog podzemnog grada u rejonu Ramenki, još je teže razlučiti gde prestaju fakti a počinje bujna mašta. Kompleks je navodno smešten ispod placa pored zgrade univerziteta, na dubini od 180-200 metara, i pripada Naučno-istraživačkoj bazi asocijacije „Nauka”. Na površini može da se vidi ograđena struktura koja neke podseća na ventilaciono postrojenje.
Na liniji s onim što je objavilo američko ministarstvo odbrane, i „Tajm” je, pozivajući se na neimenovanog agenta KGB-a, 1992. pisao da je podzemni grad zidan od sredine šezdesetih do sredine sedamdesetih, da može da primi 15.000 ljudi, koji bi u njemu mogli da žive 30 godina posle nuklearnog napada na Moskvu, te da je tajnim metroom povezan s drugim podzemnim postrojenjima.
Za kraj, pomenimo i da ruski mediji taj kompleks svesno-konspirativno nazivaju „Ramenki-43”, budući da je to adresa na kojoj se navodno nalazi jedan od ulaza u podzemlje.
(P. L.)
Video: Srušio se plafon i povredio pacijente: Bizarna nezgoda u bolnici
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
nikolas
KAO STO POSTOJE PODZEMNI GRADOVI U AMERICI NA 37 PARALELI KOJI SU POVEZANI PODZEMNOM ZELJEZNICOM U SLUCAJU NUKLEARNOG RATA TAKO SU I SOVJETI GRADILI SISTEME ODBRANE!!!!
Podelite komentar