Na današnji dan pre 32 godine prestao je da se proizvodi legendarni "fića": Obeležio je čitave generacije Jugoslovena (FOTO)
Tokom nešto manje od tri decenije u Kragujevcu je napravljeno 923.487 primeraka
Pre tačno 32 godine – 18. novembra 1985. – prestala je proizvodnja "fiće", automobila koji je motorizovao bivšu Jugoslaviju.
Tokom nešto manje od tri decenije u Kragujevcu je napravljeno 923.487 primeraka legendarnog modela koji je originalno – kao "fiat 600" – predstavljen u martu 1955.
Automobil s dvoje vrata, prtljažnikom napred te motorom i menjačem pozadi pokretao je tečno hlađeni 4-cilindrični motor zapremine 633 kubika, snage 21,5 KS.
Iste godine potpisan je licencni ugovor o proizvodnji fiata 600 u Jugoslaviji. U vreme kada se pojavio novi automobil, u listu Borba, glasilu Socijalističkog saveza radnog naroda Jugoslavije, izlazio je kratki strip Kurir Fića (autor Milorad Dobrić) u kojem je glavni junak blago i duhovito kritikovao devijacije u društvu.
Sve se poklopilo s nekom vrstom deminutiva od FIAT i nastao je nadimak "fića" koji je potpuno istisnuo zvaničnu oznaku automobila, slično Volkswagenovoj "bubi" i Citroenovoj "žabi" ili "spačeku".
Probna serija od 25 vozila napravljena je 1956. godine, nakon čega je fića stalno unapređivan i poboljšavan. Poslednja evolucija bila je "zastava 850", predstavljena na beogradskom auto-salonu 1980. godine, najjači serijski fića (35 KS), s motorom iz kombija fiat 850T.
(Telegraf.rs)
Video: Radnika milimetar delio od smrti: Sam Bog ga je pogledao
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vlajko
Jedan jedini Fica sahranice novog Fiata
Podelite komentar
Tattoo designs and piercing
Predobar auto bio nekad, zalosno sto niko ne vozi ficu više
Podelite komentar
Ja
Za sada samo motamo kablove a za 30 godina cemo praviti ficu.
Podelite komentar