Lepa Marina je učiteljica koju i roditelji obožavaju: Deca jure na njene časove, a ovo joj je "glavni trik"
Učiteljica Marina Fasaki uspela je u tome da je zavole ne samo deca, nego i roditelji! Na neobičan način ih uči razlomke, koristeći picu... Đaci uče da pišu pisma tako što se dopisiju sa đacima iz drugog grada, a istoriju je učinila razumljivijom jer je drugačije podučava...
I nije to jedini razlog zbog čega je ova učiteljica, koja trenutno predaje osnovcima na Mikonosu tako posebna. Naime, ona koristi i fotografije i video-sadržaj da bi deca lakše razumela gradivo, a učionici je postavila i ogledalo, ispred kog učenici zastanu da izgovore neku pozitivnu izjavu o sebi, što dodatno jača njihovo samopouzdanje. Nezaboravno iskustvo Marininih učenika bila je i novogodišnja "pidžama žurka" u učionici, sa ćebadima i toplom čokoladom.
"Predajem i umom, ali najviše dušom", kaže za Protothemu Marina, mlada učiteljica koja ove godine predaje na Mikonosu i često deli svoja iskustva na TikToku.
Sredinom oktobra, Marina je postavljena kao zamenska učiteljica na Mikonosu, gde predaje petom razredu osnovne škole. Diplomirala je na Univerzitetu u Atini i završila master iz obrazovne psihologije. Trudi se da nastavi "porodičnu tradiciju" učiteljskog poziva – ne samo svoje majke, već i dede i pradede.
"Pošto sam ranije bila u veoma bezličnim i hladnim učionicama, želela sam da moja učionica bude drugačija. Kada sam govorila da želim da deca dolaze srećna u školu, svi su se smejali. Govorili su mi: 'Dobro, probudi se'... A evo, imam 24 učenika – 17 dečaka i 7 devojčica – i kažu mi da je ovo prvi put da su svi međusobno prijatelji“, kaže Marina.
Marina nastoji da prilagodi gradivo njihovim iskustvima kako bi ga bolje razumeli – kao što je, na primer, donela pice da bi lakše naučili razlomke.
"Pre znanja dolazi odnos sa decom – zato ulažem u iskrenu povezanost sa svakim detetom“, kaže ova nesvakidašnja učiteljica.
Psihološko i emocionalno blagostanje joj je prioritet, pa se Marina trudi da prilagodi pristup svakom učeniku jer "učenje cveta samo u odnosima punim sigurnosti i poverenja".
Njen glavni cilj jeste da školsko iskustvo bude nezaboravno i pozitivno. Učionica uključuje prostor za igru, maštu, kreativnost i humor.
"Jedan od najlepših dana bila je praznična pidžama žurka. Deca su donela ćebad, grickalice, ja sam im pravila toplu čokoladu. Okitili smo jelku zajedno, gledali božićni film i razgovarali o značenju praznika – bilo je veoma dirljivo“, kaže Marina.
Ona dodaje da u svemu ima podršku roditelja: "Gradivo napreduje normalno, deca uče, odgovorna su, tako da roditelji nemaju razloga da se bune. Deca su usvojila ideju da treba da uče kako bi se razvijala kao ljudi".
Tematski kutak u učionici
Učionica na Mikonosu je šarena, ali i puna sadržaja – poseban akcenat je na tematskim kutcima. Na jednom zidu nalazi se ogledalo - Stanica pozitivnih izjava o sebi – vežba koja se radi svake nedelje.
"Na početku im je bilo neprijatno, ali sada stanu ispred i kažu: ‘Ja sam voljen’, ‘Ja sam poštovan’…“, kaže Marina.
Drugi kutak je „Promeni način razmišljanja“, zasnovan na knjizi psihološkinje Kerol Dvek sa Stenforda. Posle tri časa razgovora o temi, deca su postavila svoje poruke na zid: „Umesto 'pogrešio sam', kažu 'greške mi pomažu da napredujem'; umesto 'loš sam u matematici', kažu 'moram da se više potrudim'.“ Pozitivan efekat je vidljiv – deca više ne plaču kad ne uspeju, već uče da neuspeh ne definiše njihovu vrednost.
Omiljeni kutak je „Drvo znanja“, vezano za ljubav prema knjigama.
"Kao što drvo raste kad ga zalivaš, tako rastu i deca kad čitaju. Za svaku pročitanu knjigu, dodamo jedan list na drvo“, kaže Marina, dodajući da prašina ne stigne da padne na knjige u biblioteci.
Tu je i kutija „Voleo/volela bih da moja učiteljica zna“, gde deca ostavljaju poruke – potpisane ili anonimne. Marina ih pažljivo čita, a teme koje se izdvoje razmatraju se u nedeljnom „Poverljivom krugu“ – razgovoru u kom deca dele osećanja, izvinjavaju se za ponašanje i uče kako se sukobi rešavaju razgovorom, a ne vikom i uvredama.
U cilju zanimljivije nastave, koristi digitalne edukativne igre, časove u prirodi, šeme, video-snimke, naročito za istoriju – koristi interaktivnu tablu celog dana. Koristi i alate veštačke inteligencije kako bi „oživela“ radove učenika – što ih posebno oduševljava. Deca su naučila i da pišu pisma.
"Pošto gradivo jezika uključuje pisanje pisama, a deca nisu bila upoznata s tim, povezala sam se sa svojom majkom koja radi u školi u Pireju, i naši razredi su počele da razmenjuju pisma. Svako dete je izvuklo para iz druge škole. Već su pet puta razmenili pisma – radost i uzbuđenje su neopisivi kad stigne pošta.“
"Život nije ružičast"
Iako Marina daje sve od sebe da njeni đaci uživaju u svakom trenutku, njoj je dolazak na predivan Mikonos bio pravi izazov. Pronalazak stana bio je veoma težak, a i život na ovom skupom ostrvu je izazov, jer plata jedva pokriva troškove.
"Kada sam stigla da tražim stan, bila sam očajna – sve je bilo ili preskupo ili trošno. Stanovi koji su ličili na nešto koštali su preko 600 evra mesečno, a plata mi je 900. Bila sam na ivici da dam otkaz… A to znači dve godine zabrane rada u državnom sektoru. Srećom, pronašla sam mali stan, ali meni dovoljan“, kaže Marina.
"Ne volim da se žalim, ali za jednog učitelja je stvarno teško da preživi s platom koju ima. Znamo da ćemo se suočiti s izazovima kada biramo udaljena ostrva, ali Mikonos je potpuno druga priča. Kada sam pitala za cenu, vlasnici su samo rekli: ‘Ako ti nećeš, naći će se neko ko hoće.’“
(Telegraf.rs)
Video: Margareta - simbol čistote i nevinosti, ponovnog rođenja i večnog života
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.