"Tata, kako da", Roba internet ocem smatraju mnogi: Očekivao 30, 40 pratilaca, ima ih 3,5 miliona
Sklupčan u fetalni položaj na svom krevetu u Sijetlu, Rob Keni je bio uznemiren. Njegov Jutjub kanal "Tata, kako da?" postao je viralan u maju 2020. godine bacajući introvertnog 57-godišnjaka u svet uzbuđenja i panike.
Keni je objavio prvi video ubrzo pošto je objavljen početak pandemija korona virusa. Hteo je da pruži praktične savete "Kako da popravite većinu WC šolja" i emotivnu podršku "Ponosim se tobom!". Ali, u vremenu koje je definisala izolacija i usamljenost, njegove poruke su stigle do mnogo većeg broja od 30, 40 pretplatnika, koliko je očekivao. Manje od dva meseca posle prve objave, imao je čak milion subskrajbera.
- Bilo je zastrašujuće. U početku, nisam smatrao da je to nešto veliko - navodi Keni, koji se odjednom našao između zahteva medija, komentara publike i korporativnih prilika. Dok su ga u popularnoj emisiji "Gud morning Amerika" nazvali "Ocem sa interneta" pratioci su ga preplavili pričama o roditeljima, raskinutim vezama i traumatičnim iskustvima, piše Vašington post.
- Slama mi srce što toliko ljudi ima potrebu za mojim kanalom - kaže Keni.
Ideja o stvaranju ovakvih videa nastala je iz sećanja na njegovo detinjstvo. Kada su se roditelji razveli, otac je dobio starateljstvo, a majka proglašena nepodobnom da to bude jer se okrenula alkoholu dok se borila sa depresijom i anksioznošću. Ubrzo je Robov otac upoznao drugu ženu. Vikendima bi decu zatrpao namirnicama i ostavljao ih na nekoliko dana da bi otišao kod te žene koja je živela na sat vremena udaljenosti. Posle godinu dana, okupio je decu i rekao im: "Dosta mi je gajenja dece".
Rob, koji je sedmi od osmoro braće i sestara i koji je tada imao 14 godina, uselio se sa 23-godišnjim tek oženjenim bratom u prikolicu. Tinejdžerski dani prošli su u ljutnji, konfuziji i moru tuge dok se on zaklinjao da nikada sopstvenoj deci neće izazivati takvu bol. Taj zavet se samo proširio kada je shvatio da nije jedino dete u okolini bez oca, pa je čvrsto rešio da pomogne svakome kome je potrebna očinska figura.
Sindrom "praznog gnezda"
Keni je inače prodavac i sa ženom Aneli ima dvoje odrasle dece Kajla (26) i Kristin (29). Ali kad je ušao u pedesete osetio je kao da je postigao svoj cilj, odgajio dvoje dobrih ljudi i otac čije je gnezdo bilo prazno se osetio izgubljeno. Mislio je da pred sobom ima još mnogo toga što ga očekuje i usredsredio se na drugi deo zaveta: da pomogne ostalima.
- Zaista mislim da je on poslat na zemlju da bude otac - kaže Kristin.
Kada je prvi put pomenuo Jutjub kanal, porodica ga je podržala. Ipak, sve je ostalo na ideji još nekoliko godina. Do korone. Ćerka ga je nazvala u martu i rekla da bi uživala da gleda video koji bi snimio o tome kako se menja guma samo da bi u moru svakodnevnih informacija o korona virusu iskusila neku normalnost.
Prvi video se pojavio 2. aprila: "Kako vezati kravatu?".
Robovi pratioci skoro svi kažu da ne mogu da priušte sebi da plate nekome zbog sve lošije ekonomske situacije, pa su neke veštine morali da nauče sami.
Njegova tajna je toplina i jednostavnost
Njegov kanal sada ima skoro 3,5 miliona pratilaca i više od 15 miliona pregleda.
- U drugim okolnostima, mislim da ne bi postao viralan. Uspešne početke definitivno treba tražiti u specifičnostima pandemije - kaže Robova ćerka.
U moru videa koji počinju sa "Kako da...", Keni je isplivao na vrh zbog svoje topline i jednostavnosti. Dok neki koriste svaki mogući trik da bi pridodali još jednog pratioca, Keni to i ne pominje. Koristi "samsung galaksi" za snimanje i besplatnu verziju softvera kojim edituje snimke. Ćerka mu pomaže oko Fejsbuka i Instagrama, ali i u realizaciji različitih ideja za snimanje.
Ono što ga čini posebnim je želja da ohrabri, osnaži i izgradi samopouzdanje kod svojih gledalaca.
(Telegraf.rs)
Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.