Jednostavno pravilo na putevima koje bi moglo zauvek da zaustavi saobraćajni kolaps

  • 2

Jedan japanski inženjer tvrdi da bi mogao zauvek da reši problem saobraćajnih gužvi tokom špiceva promenom navika samo osam vozača.

Međutim, njegov plan verovatno neće se dopasti većini vozača, jer znači da biste morali da usporite kako biste na odredište stigli brže.

Profesor Univerziteta u Tokiju Katsuhiro Nishinari proučava matematiku saobraćajnih zaglavljivanja, disciplinu koju voli da nazove "jamologija".

Da li je ovo najgora pljačka ikada? Lopov ostao zaključan u radnji koju je planirao da opelješi (VIDEO)

On je rekao kako postoji jedno pravilo koje bi učinilo da gužve postanu prošlost, i to ne samo na putevima. Kada je u pitanju zagušenje kod pešaka, pešačke staze bi trebalo da imaju sporiju traku za starije osobe, prenosi Dejli telegraf.

Profesor je rekao kako puno možemo naučiti od insekata, jer "mravi nikada nemaju saobraćajne gužve".

To je zato što mravi nikada ne koče, a lančanja reakcija kočenja je problem.

- Ljudi se trude da uvek voze što brže. Kada to rade, dolazi do malog rastojanja između njih i vozila ispred i tada se javljaju zagušenja - rekao je profesor.

Za razliku od ljudi, mravi, prema njegovim rečima, uvek drže određeno rastojanje između sebe i mrava ispred.

- Gužva je neka vrsta talasa u suprotnom smeru od pravca kretanja. Talasi nastaju zbog kočenja, ali ukoliko postoji rastojanje, sledeći automobil ne mora da koči i ovi talasi su raspršeni između automobila - rekao je on.

Uzimajući inspiraciju iz konstantnog razmaka između individualnih mrava, Nishinari je rekao da bi vozači trebalo da učine isto. Između vozača treba da postoji jaz od 40 metara i više.

Prema njemu bitno je držati rastojanje Foto: Tanjug/Dušan Aničić

SPORIJE JE BRŽE

Većina agencija o putevima savetuju vozače da drže najmanje dve sekunde razdaljinu između automobila, ali mnogi vozači ostavljaju i manje.

Ako vozite brzinom od 60 km/h, razlika od dve sekunde iznosi rastojanje od 34 metra između automobila.

Prema tome je rastojanje od tri sekundi dovoljno da se izbegne zagušenje.

Što je brzina manja, potrebno je više vremena za prazninu od najmanje 40 m. Svoju teoriju testirao je na najprometnijem japanskom auto-putu.

- Oko 16 sati tamo je uvek oko 10 kilometara saobraćajne gužve. Tražili smo od osam automobila da drže rastojanje i da se kreću sporije od drugih automobila i bilo je neverovatno. Sa samo osam automobila gužva se nije stvorila 40 minuta. Kada bi to radili svi automobili, gužvi verovatno više ne bi bilo - objasnio je on.

Prema njegovim rečima, ako usporimo, ići ćemo brže.

- Sporije je brže. To je velika tačka jamologije - rekao je on.

On kaže da je sporije brže Foto: Tanjug/FaH/ Tomislav Pavlek

PROBLEM JE ŠTO LJUDI VOLE BRZO DA VOZE

Prema jednom istraživanu, muški vozači voze brzo jer veruju da su sigurni vozači, dok žene ubrzavaju jer su drugi automobili oko njih vozili preko ograničenja.

On ima još radikalnije rešenje kada je u pitanju smanjenje zagušenja kod pešaka.

Jedno rešenje podrazumeva strvaranje prepreka na putanjama ljudi. To se zasniva na istoj teoriji da će sporije kretanje spasiti ljude uopšte.

- Kod pešaka je problem usko grlo. Na stepenicama i ulicama imam gužve ljudi i ono što sam otkrio jeste ako imate prepreke ispred izlaza, to će učiniti prolaz boljim.

- Ako ste u vozu i stavite stub na sredini izlaza, onda će ljudi usporiti, a to će smanjiti i sukob između njih, a odliv iz voza postaje gladak - objasnio je on.

Stavljanje prepreka povećalo bi protok ljudi za 10 posto.

A ima rešenje i za pešake Foto: Pixabay.com

RAZDVOJITI TRAKE NA PEŠAČKIM STAZAMA

Prema mišljenju profesora Nishinarija, treba razdvojiti pešačke staze, tako da budu posebno za bicikliste, mlade i starije ljude.

To će, kako je rekao, omogućiti svakoj grupi da "optimizuje sopstveni put" i održava brzinu različitih grupa konzistentnom, što je ključni faktor u zaustavljanju kašnjenja.

Dok se sve to ne desi, profesor savetuje da usporite i držite rastojanje. Ako je samo osam ljudi to uradilo, možda ćemo svi uspeti da stignemo na vreme na posao i sa manje stresa.

Video: Strašne gužbe na Horgošu, stranci su očajni, policija usmerava na alternativne prelaze

(Telegraf.rs/A. M.)

Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • Ok

    30. avgust 2018 | 16:37

    Kada bi bilo vise tolerancije kavaljera pustanjaja tebe ti onoga guzve nebi bilo

  • dago 1

    30. avgust 2018 | 20:22

    Jeste, i kad nebi bilo idiota koji izadje iz kolone obidje dva tri auta i opet se ubacuje. Naravno, dolazi do kocenja. Tako da oni sto drze svoju traku uvijek puse i ispadaju magarci. „Sti ljudi sto cudi“

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA