Banka greškom baku proglasila mrtvom, 10 dana nije mogla do penzije: Vraćali je sa šaltera, prošla golgotu

I. N.
I. N.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Jedna baka deset dana nije mogla da dođe do novca od penzije pošto ju je banka greškom proglasila mrtvom!

Belgijanka Veronika (68) iz nedavno je zapala u probleme, ali ne svojom krivicom. Sve je počelo krajem aprila, kada je pokušavala da izađe sa parkinga jedne klinke, ali nikako nije mogla da plati bankovnom karticom. Istog dana otišla u svoju uobičajenu ekspozituru, ING de Stockel, kako bi razjasnila stvari, piše RTL.be.

Na šalteru je objasnila problem, a bankar je u sistemu pronašao da je ona mrtva, i to već deset dana!

"Bila sam malo zatečena, ali u početku mi je bilo smešno. Rekla sam im: ‘Imate živog mrtvaca pred sobom‘", prisetila se penzionerka.

Međutim, slučaj nije glatko rešen. Iako je ova baka kod sebe imala dokumenta, to nije bio dovoljan dokaz da je živa.

Sutradan se vratila u banku sa dokumentom iz opštine koji potvrđuje da je živa. Međutim, račun joj je ostao u blokadi. Nesrećna baka je nedelju dana svakog dana odlazila na šalter, ali problem nikako nije mogla da reši.

Stizali su na naplatu razni računi, trebalo je kupiti hranu, a ona do svog novca nije mogla. Srećom, kod kuće je imala nešto gotovine, a i vlasnica je još jednog računa s kojega je bez problema mogla da uzima novac.

Tek nakon deset dana račun joj je odblokiran, a ceo postupak je trajao tri minuta.

U banci su priznali kako je ovakav slučaj izuzetno redak. Kako navode, obaveštenja o smrti se dobijaju od nadležnih PIO fondova, notara, dece, partnera, drugog člana porodice ili poznanika pokojnika.

"Niz mera omogućuje izbegavanje ljudske greške (dvostruka provera, računarski pregled itd.). Ali postoji mogućnost da će doći do greške, čak i ako je minimalna", navode u banci.

Nakon što vest o smrti korisnika stigne u banku, računi te osobe odmah se blokiraju.

Iako je baka prošla golgotu da bi došla do svog novca, portparolka Febelfina, belgijske federacije finansijskog sektora, navodi da su ove mere "razumne".

"Ova mera ima za cilj zaštitu naslednika, da se spreči pražnjenje računa pre podmirenja ostavine, da se spreči da osoba podigne novac bez pristanka naslednika", rekla je portparolka.

(Telegraf.rs)

Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA