Evo koji su gradovi noćna mora za vozače!
Saobraćajne gužve su svakodnevnica u svim velikim gradovima, pogotovo u vreme kada se ljudi vraćaju kućama. Jedna agencija je izračunavala kolika je opterećenost putnih mreža širom sveta, poredeći trajanje vožnje tokom i van "špica", i napravila je listu najgorih gradova za vozače
Prosečan vozač provede čak osam radnih dana godišnje zakrčen u saobraćajnoj gužvi, a prva na listi gradova koji su "noćna mora za vozače" je Moskva.
Najnoviji Indeks "TomTom", koji računa opterećenost putne mreže širom sveta, poredeći trajanje vožnje tokom i van "špica", pokazuje da u vreme odlaska na posao i povratka kući putovanje iz tačke A u tačku B u Moskvi traje duplo duže nego u preostalom delu dana.
"Vicešampion" u gradskim gužvama je Istanbul, gde vožnja u vreme "špica" traje 57 odsto vremena duže.
Pokazalo se da su zakrčeniji gradovi koji kroz centar imaju velike vodene površine, pošto - kako kaže stručnjak iz agencije "TomTom", čije je sedište u Amsterdamu, Nik Kon - vozači ne mogu da izbegnu mostove na kojima je po pravilu velika gužva.
Za istanbulske gužve zato je, sledi, "kriv" Bosfor, dok su u Beogradu - koji doduše nije na listi 10 najzakrčenijih gradova - očigleno "krive" reke Sava i Dunav.
Treći je Rio de Ženeiro, koji je grad sa najvećim saobraćajnim gužvama u celoj Americi. "CNN" podseća da se gradske vlasti Rija trude da unaprede saobraćajnu mrežu pre 2014, kada će grad biti domaćin Svetskog prvenstva u fudbalu: renovira se i unapređuje podzemna železnica, kao i putna infrastruktura. Zasad, vožnja u "špicu" u Riju traje 50 odsto duže.
Četvrta je Varšava, gde putovanje tokom najvećih gužvi traje 44 odsto duže, a razlog za ovako "visok plasman" glavnog grada Poljske je činjenica da je broj privatnih automobila udvostručen u poslednjih 15 godina.
Palermo na Siciliji je na petom mestu, iako ima manje od milion stanovnika, a vožnja u "špicu" traje 40 odsto duže.
Šesti je mediteranski Marsej, čije stanovništvo takođe ne prelazi milion, a luka i obala mora doprinele su da ovaj grad bude gori za vožnju i od Pariza i da ima isti indeks kao Palermo. Kako primećuje Kon, iz centra Marseja zbog toga nema puno izlaza.
Brazilski grad je i na sedmom mestu "vozačkih noćnih mora", Sao Paolo. I tu se trude da zbog Mundijala srede saobraćaj, a odluka gradskih vlasti da poveća cene javnog prevoza letos je izazvala masovne proteste.
Osmi je Rim, a jedan od glavnih razloga su uske ulice - posebno u istorijskom centru, gde su ulice građene kad automobila nije ni bilo.
Pariz je deveti, a to što je manje opterećen od Marseja je zahvaljujući alternativnim putanjama, a na 10. mestu je Stokholm.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Radnika milimetar delio od smrti: Sam Bog ga je pogledao
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
oilhnkl
Zaboravili ste Kairo da stavite na listu!
Podelite komentar
Zaglavljen
Bangkok!
Podelite komentar
Урош
Токио
Podelite komentar