ZA BESPLATAN TABLET ODAJU SVE TAJNE: Šokantno istraživanje o navikama građana na Internetu

  • 1

Širom planete ljudi su postali veoma oprezni kod davanja ličnih informacija jer su sve svesniji da razne organizacije prikupljaju, koriste, zadržavaju i otkrivaju njihove podatke. Većini njih (od 60 do 87 odsto) je kontrola nad sopstvenom privatnošću važnija od komoditeta, a čak 55 odsto je protiv online kupovine jer su zabrinuti da će im biti ugroženi privatni podaci. Ipak, polovina ispitanika bi ipak prihvatila besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manju dozu privatnosti.

U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online!

Ove proizvode su Srbi najviše kupovali na internetu u 2015. godini (FOTO)

Besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste, prihvatilo bi 48 odsto ispitanika, dok takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52 odsto smatra "napadnom", pokazalo je istraživanje koje je KPMG International sproveo u 24 zemlje sveta na uzorku od 7.000 ljudi.

To ne znači da oni veruju tim industrijama. U bankarski sektor poverenje ima 41 odsto, a svega 39 odsto ljudi ima poverenja da zdravstveni sektor čuva njihove podatke. Samo trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, a sektor nekretnina i društvene mreže izazivaju najveće nepoverenje kada je reč o upotrebi i čuvanju podataka.

Foto: KPMG Foto: KPMG

Isto istraživanje je pokazalo i da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači da prihvate manju privatnost.

Postoje velike regionalne razlike u stavovima među regionima.

Amerika i Kanada su najviše zabrinute zbog hakerskih krađa ličnih podataka. Kompanije koje se bave proizvodnjom i trgovinom struje i vode u Sjedinjenim Američkim Državama već su iskusile otpor na instaliranje pametnih brojila u stambene objekte. Oko 43 odsto Amerikanaca oseća se nelagodno zbog pametnih brojila u njihovim domovima ukoliko dobijene informacije komunalna preduzeća mogu da koriste da zaključe koliko ljudi živi u domu.

Foto: KPMG Foto: KPMG

Italijani su veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama korišćenje ličnih podataka, za razliku od Francuza koji to ne bi uradili ni za potrebu borbe protiv terorizma.

Azijske zemlje, kao što su Indija i Malezija, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, a Indija ima veoma visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i upotrebljavaju lične podatke. Zanimljivo je da Japanci imaju mnogo manji stepen poverenja u organizacije koje upravljaju privatnim podacima od potrošača u Indiji, ali da u isto vreme najmanje preduzimaju mere predostrožnosti kako bi zaštitili svoje podatke.

Foto: KPMG Foto: KPMG

Još nekoliko zanimljivih podataka iz istraživanja

Smart telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja 84 odsto ispitanika smatra "napadnim", a samo 16 "kul".

Zamislite sledeću situaciju, koja se neretko i dešava: šaljete email prijatelju da planirate posetu Parizu. Sledećeg dana na društvenim mrežama primetite reklame za hotele, restorane i izlete u Parizu. Čak 68 odsto njih smatra ovo "napadnim", a 32 odsto smatra da je to "kul".

Foto: KPMG Foto: KPMG

Na gotovo svim tržištima najmanje 75 odsto ispitanika je reklo da im je nelagodno da se njihovi online shopping podaci prodaju trećim licima, ali samo 20 odsto koristi šifrovanje kako bi zaštitili svoje privatne podatke.

 

(Telegraf.rs)

Video: Ova maca pliva kao Nađa Higl: A mislili ste da mačke ne vole vodu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • Hm

    19. januar 2017 | 19:01

    Ono sto ne zelim da neko zna o meni drzim u jednom racunaru koji se nikada ne kaci na internet.a takodje odredjene stvari ne placam karticom nego kesom i uzivo i preko neta

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA