≫ 

Zimi nikako ne držite auto na leru: Bonus saveti pred najnezgodniji period za vožnju

 ≫ 

Držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim delovima motora kojima je ono ključno

Komentari

  • Djuzla

    16. novembar 2016 | 22:26

    Zasto bi fabrika stavila sauh? Sauh radi na odredjen broj obrtaja i ulje podmazuje sve. Sa druge strane zimi je ulje gusce i ako damo veliki gas ,to ulje ne stize do hilzna t.j ne podmazuje stubline jer je hladno i gusto i tako stradaju karike.Moje misljenje.

  • Dejan

    14. novembar 2016 | 08:45

    Bolje i motor da strada nego prostata:-)

  • Aleksandar

    13. novembar 2016 | 23:17

    Druze moj nemas ti pojma o radu motora, Znaci svake zime bi kamiondzije menjali motore( kamion nemoze da krene dok ne nadruka vazduh) Sto znaci 10 min rada na leru pre kretanja, a znamo svi da kamioni prelaze po milion km!!

    • 29. novembar 2016 | 09:55

      M957

      @Aleksandar

      Neka ode malo u Rusiju pa da vidi daki ce da radi uli ce ugasiti Kad ugasi na -35 moze da ceka prolece da ga upali

  • Gale

    13. novembar 2016 | 22:11

    Ocigledno je da kada su niske temperature vozila ne treba gasiti uopste.xa xa xa.Svaka rec je suvisna na njegovu pricu

  • Rodoljub

    13. novembar 2016 | 21:06

    Kakve savete ovaj daje izgleda da nema ni Auto ni dozvolu a ni osnovnu skolu pa ko ga zaposli samo da mi je znati, ne bih mu ni ovce dao na cuvanje.

  • Vase ime

    13. novembar 2016 | 20:46

    Kupljena diploma...

  • Жељко...

    13. novembar 2016 | 20:32

    То важи за електромобиле...

  • Lale 11

    13. novembar 2016 | 20:20

    Volga je zakon! :-):-):-) Ma,vozite kako hoćete. Ako nemate para za popravke,tu je bus,batalite raznorazne gluposti.

  • Miki

    13. novembar 2016 | 20:11

    A zasto da ide u bosnu da cuva ovce,ima i kod vas ovaca a bogami i divljih zveri,pa da dzaba ne ide u bosnu kad ima ispred vrata.

  • Slobodan

    13. novembar 2016 | 19:55

    Ovaj nema pojma o motoru.

  • Dragan

    13. novembar 2016 | 19:19

    Svaki auto treba da radi malo na leru a pogotovu dizel i tacka.

  • Paja

    13. novembar 2016 | 19:18

    Stefane Ciati, bolje bi ti bilo da ideš negde u Bosnu da čuvaš ovce, verovatno bi više koristio tako nego sa ovako glupim savetima! Pa ljudi, da li ste vi normalni, znate li vi kad ujutru u hladnim zimskim danima pokrenete motor i ne sačekate da uljna pumpa postigne pritisak i počne da gura ulje u sve delove gde bi i trebalo, a vi pritisnete gas i krenete sa vozilom, a ulje još hladno i zgusnuto ne može odmah svugde da prođe kroz sve rupice gde treba to oraktično da svi delovi koji trebaju da se podmazuju ne dobijaju ulje i praktično rade bez podmazivanja, e to je smrt za motor, a ne rad u leru dok se malo ne zagreje. To bi praktično značilo isto kao kada bi čoveka digli iz sna iz kreveta i odmah bez ikakvog zagrevanja naterali ga da trči šprint, šta mislite da li bi to ijedno živo ljudsko biće to moglo da uradi bez ikakvih posledica? Sve ove velike stručnjake kao što je ovaj, a nažalost izgleda da ih ima mnogo na ovom svetu treba poslati negde u rudnik pa neka kopaju do mile volje i to bez zagrevanja, jer za nešto bolbe i nisu. Majko božija dokle ljudska glupost doseže! Pa treba da nestanemo sa lica zemlje kad smo u stanju ovakve konje da iznedrimo i pustimo ih da nas oni edukuju, umesto odmah kad vidimo kakvi su kreteni da uzmemo sekiru i udarimo ga odmah u glavu da ne živi i da ne uči druge kojekakvim glupostima!

  • Šta je tu je

    13. novembar 2016 | 19:08

    Ako nemaš garažu upališ automobil i dok očistiš.mraz ilo sneg sa stakala dovoljno je odradio da lagano kreneš.5 min sasvim dovoljno.

    • 13. novembar 2016 | 20:22

      Putin

      @Šta je tu je

      Jasam tako radijo somo 30g prvi put cujem ovaku glupos nikad nisam terao vozilo dok kabinu ne zagreje malo zimi a ovu glupost prvi put cujem i leti upalim obidjem okolo pogledam signalizaciju gume proverim dokenta pa krnem znac 5_6 minuti

  • Dare

    13. novembar 2016 | 19:04

    Axaxa covek se ceo zivot bavi motorima a ovde mu pametuju amateri..videli od dede da greje zimi auto po 15 minuta pa tako i oni...upalis auto i sacekas 10-15 sekundi,koliko je potrebno da se ulje razgusne,ubacujes u brzinu i lagana voznja do 2-2,5 hiljade obrtaja dok auto nepostigne r.temperaturu i cao zdravo...

    • 13. novembar 2016 | 20:12

      Šta je tu je

      @Dare

      Mora da voziš nekog juga pa lagano na 2500 obrtaja.

  • stvarno?

    13. novembar 2016 | 18:57

    Ovaj nema pojma. Kad je motor hladan a ulje gusto potrebno je da auto okrece pod malim obrtajima bash iz razloga jer kanali za ulje u radilici ne mogu da propuste veliku koluchinu ulja na letece lezajeve. Upravo tu uljna pumpa ne pumpa ulje. Jedno je voziti ceo zivot a drugo je poznavati motor.

  • BigFoot

    13. novembar 2016 | 18:52

    Tačno je da treba odmah krenuti, bez velikog broja obrtaja, nego lagano dok se ne dostigne temperatura. Međutim, opisani razlog nije tačan. Pravi razlog je različita brzina zagrevanja klipova, bloka i drugih delova motora kada hladan motor radi na leru. Blagom vožnjom se postiže ravnomernije zagrevanje i to je jedini razlog zašto odmah treba lagano krenuti. Ovo je objašnjenje inženjera iz nemačke auto-industrije.

    • 13. novembar 2016 | 19:31

      Ja

      @BigFoot

      Da i na taj način se lagano zagreva i menjač i diferencijal i ulje u njima.

    • 13. novembar 2016 | 19:32

      stvarno?

      @BigFoot

      Sve to stoji. Ali ti nisi sam na drumu pa mozesh polako da vozish. Vec morash da budesh uchesnik u saobracaju a ne javno smetalo.

    • 13. novembar 2016 | 22:24

      Herceg

      @BigFoot

      Napisi samo gdje si procitao to upustvo Njemackih inzinjera auto industrije. Upustvo se kosi sa fizikom materijala ma ko ga pisao. Ovdije nisu problem klip i stublina motora nego ostali pokretni dijelovi motora... leteci lezajevi ili npr. vodjice ventila...zanima me kako se ravnomijernije zagrijava voznjom nego radom u leru.? Mozda visim opterecenjem sto je jednako i visim habanjem.I naravno kako to dokazati?Svim testovima do sad postize se isto na temp. -10-15 za isto vrijeme rada motora s'tim da motor vise strada kad je opterecen bez radne temperature. Pa zato se i zove radna temperatura.Meni nikako nije jasno da neko godine svog skolovanja ili iskustva odbaci zbog ovakhvih upustava,jos jednog vozaca koji mozda bas nista ne zna o konstrukciji motora. Nedavno je jedan Rosi rekao da ga ne zanima motor dok god ide kako on zeli....pametnom dosta.

  • Pera Kojot # 1

    13. novembar 2016 | 18:38

    Ljudi bre! Ovaj lik je placen od strane monopolista velikih filers da sto vise kola dovede u servise! Nista bolje nema ako imatete daljinsko paljenje u autu, upalis motor I posle sest minuta krenes! Karina mlaka a motor spreman, ovaj prica gluposti!

  • rajko

    13. novembar 2016 | 18:04

    Pa ovaj je prove citav zivot u neznjanju,kakvo oduzimanje ulja,ko oduzima i gde ide,ovaj na pojma , cim upalte motor lampica za pritisak ulja se ugasi a to znaci da pumpa za ulje tera ulje u sve delove motora kako su i konstruktori predvideli, bilo bi dobro dodati malo gas ako nemate automatski saug da povecate pritisak ulja posto se zbog hladnoce zgusnulo. Moze ceo zivot da se bavi motorima ali ako nema skolu dzaba mu. Njegove glupoati ste objavili nadam se da ce te i moje.

    • 13. novembar 2016 | 18:57

      Shone

      @rajko

      Poslusali su te, objavili su tvoje glupost. Inace, lampica za ulje se gasi zato sto je racunar ustanovio da ima dovoljna kolicina ulja u tom trenutku u kolima.

    • 13. novembar 2016 | 19:25

      NS

      @rajko

      Eto...objavili su I tvoje gluposti

  • Herceg

    13. novembar 2016 | 17:53

    Ako je uljna pumpa ispravna,svi uljni kanali prohodni u motor nasuto ulje adekvatne gustine i kvaliteta ova prica pada u vodu. Motor nikad nije bez podmazivanja ako su ispunjeni svi uslovi i pritisak pumpe je odgovarajuci,osim toga postoje posebna ulja za ekstremne hladnoce ako je bas "Sibir". Ne vidim da voznja hladnog motora postize ista pozitivno motori su konstruisani da rade na odredjenim temperaturama cak do 120 stepeni zavisno od marke.I tada su sposobni da trpe najveca opterecenja,pa mi nije jasno zasto forsirati motor dok su zazori u njemu smanjeni od niske temperature.Cak moderniji motori imaju daleko manje zazore od starijih motora i koriste sinteticka ulja manjeg viskoziteta bas zbog smanjenih zazora u motoru. Nekako mi je ovo "sturo" objasnjenje....

    • 13. novembar 2016 | 20:03

      Lale 11

      @Herceg

      Svaka čast na objašnjenju. Mnogo njih ne zna ovo što si napisao. Sve je tačno. Pozdrav!

  • SVožd

    13. novembar 2016 | 17:38

    Pametnjakoviću samo ti vozi tako. Upalis auto na minus 10 i pun gas !!? Koliko ce da se osteti motor( lezajevi,karike,bregasta ...) kad krenes odmah sa hladnim motorom gde su obrtaji motora veci a koliko kad se zagreje ulje i podmaze svaki deo motora. Ovo mu dođe kao objava od pre par meseci gde svinjska mast ne valja pa su skoro naucnici priznali da je bitna i lekovita za organizam a nasi dedovi i očevi su je jeli a i mi sami pa nam se nista nije desilo. Tako da su za mene ovo gluposti.

    • 13. novembar 2016 | 19:09

      Pazarac

      @SVožd

      Pa ti istopi svinjsku mast i sipaj u motor kada tvojem dedi nije skodilo nece ni autu

    • 14. novembar 2016 | 00:57

      Dare

      @SVožd

      A ko je pomenuo pun gas...citaj malo i dalje od naslova

  • Laky

    13. novembar 2016 | 17:33

    Kao profesionalni automehanicar mogu da kazem da ovo nema veze sa vezom. Svaki motor prilikom starta mora odraditi u prsznom hodu bez povecavanja broja obrtaja period dok temperatura vozila na analogim pokazivacima od nule nedostigne do zelenog polja koje je namenjeno da se vozilo moze voziti kod digitalnih pokazivaca to je nekih 40 stepeni. Za to vreme vozilo samo sebi regulise broj obrtaja ler gasa dok kod starijih vozila postoji sauh koji se ukljuci i vrati se nakon dostizanja gore navedene temperature. Povecavanjem obrtaja hladnog motora ostecuje se uljna pumpa koja tesko vuce zgusnuto ulje kao i sklopovi motora hilzne i karike. Tako da ako zelite da skratite vek motoru vi cim ga startujete na hladnom povecajte mu gas na pola i preko !

  • sale71

    13. novembar 2016 | 17:32

    Haha,samo turirajte hladan motor, automehaničari se već raduju ovom savetu!

  • Boki

    13. novembar 2016 | 17:31

    Potpuno netačno. Treba malo zagrejati motor iz jednog prostog razloga. Hladne klizne površine se brže habaju od zagrejanih, pa kad se krene u vožnju haladnim motorom, veća brzina koju postižu klizne površine povećava habanje. Takođe u tenutku startovanja motora ulje je jako gusto pa može doći do oštećenja ležajeva radilice, ležajeva turbine i sličnih ležajeva u obliku čaure. Na leru pritisak ulja isti kao i na većem gasu i nije tačno da ne dolzi do kljičnih delova, a sporiji rad omogućava da to malo ulja uspe da se razmaže. Dokaz za to su motori koji se ručno startuju. Kada se upali motor i kratko radi, zatim se ugasi, nakon toga se mnogo lakše okreće, čak lakše nego kada je zagrejan, što apsolutno dokazuje da na leru ima dobro podmazivanje. Ipak od svega glavna prednost zagrevanja u mestu je ujednačeno zagrevanje svih delova motora. Hladan motor pod opterećenjem zagreva se u gornjem delu i brzo podiže temperaturu, dok se u donjem delu cilindara još nije zagrejao, a ulje je takođe ledeno. Posledicece toga su konisno trošenje cilindra i brže propadanje ležajeva radilice. Na leru se sporije zagreva, ali ujednačeno i kad kazaljka pokaže da je temperatura porasla, to se u celom motoru oseća.

    • 14. novembar 2016 | 00:22

      rajko

      @Boki

      da dodam ovo je tacno,za zimske uslove se koristi ulje niske gustine a npr u mercedesovim motorima postoje brizgaljke ispod klipova koje rasprsuju odozdo nagore ulje na cilindre da umanje to trenje u pocetku kao i kasnije

  • Co21

    13. novembar 2016 | 17:29

    Aham..lepo, znaci citajuci tekst da se zakljuciti da je najbolje ujutru kad izadjem napolje, vidim hladno, pa se setim da ne valja u leru, ne valja stiskati po gasu 15 min...a da se ja vratim nazad u krevet pod jorgan. Nazovem firmu i kazem docu ja u aprilu opet kad otopli, zbog rada u leru i grejanja od 15 minuta :D :D Pa to je sjajno

  • Gordon Frimen je iz Pozarevac

    13. novembar 2016 | 17:13

    Konkretno Fiat u svojim uputstvima preporucuje da motor ne radi dugo na leru vec da se posle nekih tridesetak sekundi pokrene vozilo laganom voznjom dok ne dostigne radnu temperaturu.

    • 13. novembar 2016 | 17:58

      Djovak Nokovic

      @Gordon Frimen je iz Pozarevac

      Zato je fiat hahaha

    • 13. novembar 2016 | 18:22

      Жељко...

      @Gordon Frimen je iz Pozarevac

      Хаха...прво да би мајстори имали шта поправљати...а друго кад је фиат био ауто??? Па према томе можеш и да процениш њихове савете...

  • Omon

    13. novembar 2016 | 17:12

    Ja ne mogu da razumem narod koji vozi na hladna ulja. Svaku večer iscedim ulje iz motora i ujutro ga grejem na šporetu pa takvog vručeg usipam u motor, a i jaja napravim na istom jer su ukusnija i lepo zakuse. Kod mene nema praznog hoda, burazeri!!!samo gas!!!

    • 13. novembar 2016 | 17:58

      KEKEC

      @Omon

      Kad" ti je imendan, da te pozdravim pesmom: "AL' SAM BLESAV, AL' SAM BLESAV!

  • Stokac

    13. novembar 2016 | 17:09

    GARAZA JE ZAKON!

  • Djovak Nokovic

    13. novembar 2016 | 16:58

    Ma sta nam naprica,kad upalis dizela na hladnocu ima nikakav rad ili trakara,kad se motor malo zagreje tekmse smiri i promeni rad na bolje,tako da veze nema ono sto ste napisali,taj strucnjak sto ke napisao ovo pojma nema.

    • 13. novembar 2016 | 17:13

      Vujo71

      @Djovak Nokovic

      Covjek je pricao o autima,a ne o kolima.Prodaj tog golfa II

    • 13. novembar 2016 | 17:22

      Maki

      @Djovak Nokovic

      Zamjeni ime

    • 13. novembar 2016 | 17:50

      jo

      @Djovak Nokovic

      Zavisi kog dizela...

    • 13. novembar 2016 | 18:01

      Janos

      @Djovak Nokovic

      Brate, nemas pojma,33 greske pravopisne si napravio za 3 reda. To sto radi dizel tako je zbog hidropodizaca i to traje pola minuta. Niko nije ni rekao da treba da upalis i poletis,sacekas 30 sekundi da digne ulje i vozis.

    • 13. novembar 2016 | 18:04

      Ненад

      @Djovak Nokovic

      А друго нешто треба кабину загрејати нећу да седам у хладан ауто.могу се подићи обртаји мотора и ако ауто стоји у месту,путем темпомата или ручним гасом или ако нема ни једно од ова два подглавти папучу гаса и повећати обрта је и самим тим ауто се брже загреје и не ради на лету а успут има задовољавајуће подмазивање мотор.

    • 13. novembar 2016 | 19:53

      Milan

      @Djovak Nokovic

      Pa kad vozis golf 2 pa ti radi kao traktor, bezi bre sa zagrevanjem, nije ti ovo 95 g.

  • Marko

    13. novembar 2016 | 16:56

    Samo me zanima kako da krenem bezbedno i odmah po sedanju u kola ako nisam odmaglio stakla..ako nevupalim auto kako to da postignem???

    • 13. novembar 2016 | 18:11

      Ja

      @Marko

      Reč je o motoru, ne o lumariji. Krenes, ne vidiš i bam. Ali motor se tako štedi.

  • made in great britain

    13. novembar 2016 | 16:54

    Ako upalite auto vise ga necete imati.

  • Jaric t zivadin

    13. novembar 2016 | 16:53

    Znaci da ga uvezem u dnevni boravak dok se ne zagreje.

    • 13. novembar 2016 | 17:12

      Zak

      @Jaric t zivadin

      I obavezno ga pokriti sa cebetom ili jorganom od ciste vune i dati mu mesavinu caja od nane i kamilice. :)

  • Реално

    13. novembar 2016 | 16:47

    Auto kad je hladan , ulje je zgusnuto. Opterecivati motor sa voznjom bez ulja fakticki je pogubno. Dovoljno je i 5minuta upaliti auto i taman ocistiti sneg sa auta za to vreme. Koji je to genije zakljucio da se auto pre zagreje kad se krece i ima hladjenje od vetra na hladnjaku nego kad stoji u mestu? Vi se prema svojim autima tako ophodite al nemojte druge navoditi da rade isto.

    • 13. novembar 2016 | 17:29

      Herceg

      @Реално

      Hladnjak nije u funkciji dok se ne postigne radna temperatura motora osim ako termostat nije izvadjen ili je pokvaren.

    • 13. novembar 2016 | 17:54

      nesa

      @Реално

      a sta ako je napolju minus deset a na autu nema snega sta onda da se ceka

    • 13. novembar 2016 | 18:11

      Ненад

      @Реално

      Да управо тако.не мора бити одмах по гасу и ако кренете одмах након старта мотора може то ићи и без гаса ,ако животе негде где је равно и ауто са јачом кубикажом по могућству дизел.али је боље мало сачекати па кренути.тако исто после дуже и тврђе вожње када хоћете да паузирате треба пустити барем минут да мотор одради на лету и онда га угасити.

  • Dred

    13. novembar 2016 | 16:41

    Samo AUTOMATIK)))))

  • ognjen

    13. novembar 2016 | 16:17

    nepotrebno stresiranje automobila

  • Ja

    13. novembar 2016 | 16:14

    E bas me zanima koja je razlika u podnazivanju kod karburatora i direktnog ubrizgavanja. I koji se to delovi motora ne podmazuju u mirovanju. Po tome svako zaustavljanje na semaforu je problem.

    • 13. novembar 2016 | 17:46

      Davor

      @Ja

      Ne lupaj, covek govori o prvom paljenju i ostavljanja auta da radi na leru desetak minuta kao sto i vecina radi, a ti ako stojis na semaforu tako dugo onda bravo svaka cast.

  • Dejan

    13. novembar 2016 | 16:12

    A koji to delovi rade bez ulja-ako motor radi,radi i uljna pumpa koja salje ulje u sve delove motora.Bas iz tog razloga treba ostaviti motor da malo radi u leru posto ke ulje zgusnuto na hladnoci i tek tada moze doci do ostecenja motora

  • niko

    13. novembar 2016 | 16:06

    Uljna pumpa je projektovana da u svim uslovima rada motora pravi dovoljan pritisak ulja za podmazivanje celokupnog motora

    • 13. novembar 2016 | 17:10

      ***Nik

      @niko

      Ako se odmah krece sa ne zagrijanim motorom, dolazi do habanja tarucih povrsina (bregaste osovine i sl.) Dakle, auto mora da radi na praznom hodu, da se zagrije, a potom voznja.

    • 13. novembar 2016 | 17:18

      Drug Shoku

      @niko

      Tako je

    • 13. novembar 2016 | 17:59

      Warhammer

      @niko

      Stvarno??i onda kad je napolju -20??kazi mi koja to pumpa na kojem vozilu to radi,da kupim tri komada.

    • 13. novembar 2016 | 18:16

      Ненад

      @niko

      Да али када је хладано све она нема пун капацитет подмазивања.због тога треба мало по мало подићи обртаје мотора.

    • 13. novembar 2016 | 20:10

      Lale 11

      @niko

      Tačno.

    • 13. novembar 2016 | 20:12

      Lale 11

      @niko

      Greškom ti dadoh minus. Izvini. Tačno je što si napisao.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA