Zimi nikako ne držite auto na leru: Bonus saveti pred najnezgodniji period za vožnju

 ≫ 
  • 90

Zimski uslovi vožnje vaš automobil ionako teško podnosi. Ali biće mu još i teže ako ga ranim jutrom, kad su temperature jako niske, prvo puštate da malo radi u mestu kako bi se zagrejao.

Tehnički pregled više neće moći ni za džabe, niti na neviđeno: Auto postaje preskupa "igračka" za Srbe!

Naime, iako je to nešto u što većina vozača veruje i radi, čini se da taj postupak autu više šteti nego koristi, prenosi Business Insider.

Što je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je auto trkač Stefen Ciati koji čitav život radi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim delovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.

S vremenom nedostatak ulja može dovesti do oštećenja cilindra i klipova i to praktično znači smrt motora.'

AUTOPUT, čišćenje snega, zima, nevreme

Suprotno popularnom verovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagreje ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.

Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. Čim se zagreje na temperaturi od oko 4 stepena, auto počinje da troši normalne količine goriva.

Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru rešiti ovaj problem. Ali, nemojte brkati topao vazduh iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.

Foto: Tanjug/Oksana Toskić Foto: Tanjug/Oksana Toskić

Najbrži način da brzo ugrejete motor je da odmah započnete vožnju.

BONUS  SAVETI

U početku budite nežni s papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta (zavsino od uslovavožnje) da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito pritiskate gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres.

Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošićete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.

Grejanje motora u leru verojatno je navika zaostala iz vremena kad su se automobili oslanjali na karburatore.

(Telegraf.rs/Bussines insider)

Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • Djovak Nokovic

    13. novembar 2016 | 16:58

    Ma sta nam naprica,kad upalis dizela na hladnocu ima nikakav rad ili trakara,kad se motor malo zagreje tekmse smiri i promeni rad na bolje,tako da veze nema ono sto ste napisali,taj strucnjak sto ke napisao ovo pojma nema.

  • made in great britain

    13. novembar 2016 | 16:54

    Ako upalite auto vise ga necete imati.

  • Ja

    13. novembar 2016 | 16:14

    E bas me zanima koja je razlika u podnazivanju kod karburatora i direktnog ubrizgavanja. I koji se to delovi motora ne podmazuju u mirovanju. Po tome svako zaustavljanje na semaforu je problem.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA