TOP 13 NAJBOLJIH FERARIJA SVIH VREMENA: Svaki automobil na ovoj listi dovodi do orgazma (FOTO)
Budimo realni: ako se najveći i najbolji svetski proizvođači automobila tretiraju kao bogovi sa Olimpa, onda je Ferari sam Zevs, Jupiter, Perun, Indra. Rečju: gromovnik, munjobija, bog nad bogovima.
Od automobilističkog tima pod vođstvom Enca Ferarija koji je odbijao i pomisao da počne da proizvodi sopstvene automobile, do kompanije koja izrađuje ultimativne super-automobile: bio je to, kada iz ove perspektive pogledamo, kratak put. Ferarijevi automobili su od samog početka eksplozivni, divlji lepotani zbog kojih krv proključa čim ih vidite na ulici, a kamoli ako sednete za njihov volan i date gas: većina nas može samo da sanja o tom osećaju.
Ovo je 13 najboljih Ferarija svih vremena. Lista, kao i svaka druga, verovatno nije savršena. Svejedno. Takođe, top lista nije određena rednim brojevima. Nemoguće je to uraditi.
166 Inter: Ovo je bio prvi Ferarijev veliki prodajni uspeh, koji je izrađivan u periodu 1948-1950. Ima dvolitarski V12 motor i razvija 90 konjskih snaga.
166 MM: Ovo je bila trkačka varijanta modela 166 Inter nastala iz modela 166 S i pravljena u periodu 1949-1952. Popularno je nazivan "barketa", što znači "barkica, brodić". Ima dvolitarski V12 motor i razvija 110-140 KS.
250 Testarossa: Automobil iz 1957. godine, jedan je od prvih sa oznakom "testarosa", što na italijanskom znači "crvenoglavi" a odnosi se na cilindre koji su bili farbani u tu boju. Trolitarski V12 motor razvija 300 konjskih snaga.
Testarossa: Prodavao se od 1984. godine pa sve do 1996, a prvi je auto koji vam pada na pamet kada neko pomene "testarosu". Dizajnirao ga je Pininfarina, ima 4,9-litarski V12 motor, razvija 390 KS i u svoje vreme je bio najmoćniji superautomobil na svetu.
F40: Napravljen je u čast 40. godišnjice od početka proizvodnje sopstvenih automobila (pre toga, Ferari je bio samo trkački tim), i bio je poslednji kojeg je aminovao Enco Ferari lično i personalno. Ne može se reći ima nekih luksuznih dodataka, ali je zato opremljen tvin-turbo V8 motorom, koji razvija 478 KS i maksimalnu brzinu od 324 km/h.
Enzo Ferrari: Šta reći o automobilu koji nosi ime velikog Enca? Proizvodio se u periodu 2002-2004, dizajn mu je izazvao kontroverzu u svetu automobilizma (ne znamo zašto, kada je prelep), ali zato ima 6-litarski V12 motor i razvija 660 KS.
Dino 246 GT: Ferari je stvorio posebnu etiketu "Dino" s namerom da proizvodi jeftinije varijante sportskih automobila, za vozila sa motorima ispod 12 cilindara. Ime je dobio po Encovom sinu i nasledniku Alfredu, zvanom Dino, koji je preminuo 1956. godine. Ovaj model se proizvodio u periodu 1969-1974. godine, ima 2,4-litarski V6 motor i razvija 195 KS.
308 GTS: Predstavljen je 1977. godine, dizajnirao ga je Pininfarina, ima 2,9-litarski V8 motor i razvija 255 konjskih snaga. Klasik.
LaFerrari: Samo ime kaže da je ovo definišući Ferari za budućnost. Proizvedeno je samo 499 primeraka (neki izvori kažu 562, ali u svakom slučaju ograničen broj), a jedan košta milion dolara. U pitanju je hibridni automobil sa 6,3-litarskim V12 motorom koji razvija 789 KS i koji je potpomognut električnim motorom koji razvija 161 KS. Maksimalna brzina mu je 349 km/h, do stotke stiže za manje od tri sekunde, do 200 km/h za manje od sedam, a do 300 km/h za 15 sekundi.
365 GTB/4 ili GTS/4 "Daytona": Proizvodio se u dve varijante, kao berlineta i kao spajder, u periodu 1968-1973, i možda je najvoljeniji od svih Ferarija. Dizajnirao ga je Pininfarina, a nadimak "Dejtona" je dobio zbog toga što je februara 1967. godine u trci "24 časa Dejtone" osvojio prva tri mesta. Ima 4,4-litarski V12 motor koji razvija 352 KS.
250 GT California Spyder: Najskuplji i verovatno najslavniji od svih Ferarija, mada je konkurencija takva da je zaista teško reći. Uglavnom, ovaj se na aukcijama redovno prodaje za po 15+ miliona dolara. Proizvodio se u periodu 1958-1962, ima 3-litarski V12 motor i razvija 240 KS.
458 Italia: Savršeni spoj modernog stila i modernih tehnologija sa tradicionalnom ferarijevskom elegantnom divljačkom snagom. 4,5-litarski V8 motor razvija 570 KS.
F50: Predstavljen je 1995. i proizvedeno je samo 349 komada, poslednji jula 1997. godine. Naredne godine je izrađen poseban bolid za sultana od Bruneja. Ima 4,7-litarski V12 motor koji proizvodi 513 konjskih snaga.
(O. Š.)
Video: Srušio se plafon i povredio pacijente: Bizarna nezgoda u bolnici
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jovan
Crveni Yugo 45 sa umobolnih 33 kwh i 43 konjskih snaga a mozda i manje dusu ispusti kada ga nagazis .... I dalje krstari ulicama nase zemlje i vreba da ti lupi ili ogrebe auto... A njega bas briga :)
Podelite komentar
Boki
Testarossa nije imao V12 motor, vec bokser 12 motor. Cilindri su bili ravno postavljeni na 180 stepeni.
Podelite komentar
Igor
Ovo netreba nikome dzaba Auto de te mali Servis kosta vise nego Auto u manjoj Klasi. A za veliki Servis ode Vikendica.
Podelite komentar