OVAJ POSAO TRAJE SAMO 90 MINUTA, a plata je ogromna. Ipak, ima jednu VELIKU MANU!
Jedan pogrešan korak u ovom poslu i mogla bi da se dogodi katastrofa u kojoj bi život izgubilo nekoliko stotina ili hiljada ljudi. Reč je o radu u kontroli letenja na aerodromima širom sveta.
Zbog složenosti, ali i opasnosti koju bi najsitnija greška mogla da izazove, ovaj posao po zakonu može da se radi samo 90 minuta odjednom, nakon čega kontrolori moraju da uzmu pauzu od 30 minuta. Smena traje od šest do devet sati.
Ovaj način rada kontrolorima pomaže da se fokusiraju na zadatak usmeravanja velikog broja aviona što je moguće brže, odnosno i do 42 uzletanja po satu.
Plate su ogromne, ali postoji jedna velika mana. Ovaj posao je proglašen najstresnijim na svetu!
- Tu je pritisak, ali ne i stres. Mislim da se većini sviđa pritisak - rekao je Džejson Kuper koji vodi "Red Watch", jednu od tri grupe kontrolora leta koji nadziru letove na aerodromu Hitrou.
Avionski prevoznici čekaju u redu za poletanje, a na nebu je uvek puno aviona koji čekaju da slete. Posao kontrolora je da to čekanje smanji na minimum, a za to je potreban intenzivan fokus i veliki broj različitih uređaja.
Kontrolorima je potrebna vizuelna potvrda svakog uzletanja i sletanja, a samo na radare i radijske veze oslanjaju se kada je vidljivost slaba zbog lošeg vremena. Zbog toga se 87 metara iznad Hitroua nalazi toranj koji pruža izvanredan pogled preko nekoliko kilometara ravnog terena.
Aerodrom Hitrou godišnje primi 19 miliona putnika, što je više od bilo kog drugog aerodroma.
(Telegraf.rs / Izvor: dnevnik.hr)
Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
momazver
Mi sliku na radarskom ili tv ekranu vidimo u 2D. ONI MORAJU/to postižu školovanjem i iskustvom/DA JE VIDE U 3D,4D...U GLAVI.PROSTORNO...U SVAKOM TRENUTKU. Na frankfurtski aerodrom svakih 30 sekundi sleće ili uzleće po jedan avion. Znate li kako izgleda roj pčela u vazduhu. E ONI UPRAVLJAJU TIM ROJEVIMA I SVAKA IM ČAST.VREDE SVAKU PARU.
Podelite komentar
nikola
Ja se bavim tim poslom radim na Pariskom aerodromu. Iz Srbije sam ali sam u Pariz dosao "trbuhom za kruhom", posao jeste stresan, ali praksa i skole koje sam zavrsio mi ovaj posao cine lakim...
Podelite komentar
Maka
Auu djaba tih para.
Podelite komentar