Ovo su metode agenata FBI uz koje uvek možete da dobijete ono šta hoćete!
Kris Fos, jedan od najboljih pregovarača o oslobađanju talaca na svetu, ujedno i pripadnik Federalnog istražnog biroa, otkrio je iz metoda koje je koristio prilikom pregovaranja sa otmičarima i teroristima, a koje se mogu primeniti i u svakodnevnom životu.
On je objasnio kako se postavlja pravo pitanje, koji je najefikasniji način komunikacije, koje sve trik rečenice treba da se upotrebe kako bi se sagovorniku skrenula pažnja, na koji način ćete mu postati simpatični, šta da učinite kako bi vas saslušao a da ne postavlja zahteve.
Tako na primer, ukoliko želite da se cena vaše kablovske televizije smanji, ili računa za mobilni telefon, nije dovoljno pitati zašto je skupa jer operateri imaju već spremne odgovore.
Pogledajte ovih šest pravila i sledeći put ih primenite u nekom nepetom razgovoru.
URADITE DOMAĆI ZADATAK
Studije o pregovaranju pokazale su da rezultati dosta zavise od vremena koje je uložeo u pripreme. Potrebno je proveriti kakve specijale usluge i popuste vaša kablovska kompanija nudi, ukoliko se spremate da pregovarate sa njima.
- Pogledajte šta se nudi novim korisnicima. Kada budete znali šta želite da doijete spremni ste da razgovarate. Međutim, od onog što ćete reći je bitnije na koji način ćete to izgovoriti - savetuje Kris.
GOVORITE GLASOM RADIJSKOG DI-DŽEJA U NOĆNOM PROGRAMU
Potrebno je da sagovornik oseti mir i toplinu u vašem glasu. To se postiže sporijim glasom, a ukoliko se smeškate dok govorite, glas će biti topliji.
- U raspravi ljudi su navikli da ih napadaju, pa je ovo prvi korak ka postizanju vašeg cilja. Na taj način sprečićete zauzimanje odbrambenog stava i biće manje sumnjičavi - istakao je agent FBI.
POČNITE SA "IZVINITE"
Fos je objasnio da u situaciji kada je prvo što ćete sagovorniku reći "izvinite", on će se zapitati zbog čega to radite. Na taj način će obratiti pažnju na vas kako bi ustanovio o čemu je reč. Tada ste postigli cilj, a sagovornik je radoznao i izenađen.
- To je veoma razoružavajuće. Znaju da nisu razgovarali s vama i iznenađeni su što im od početka ukazujete veliko poštovanje. To vam daje veliku moć. Mnogo ljudi želi da dominira u razgovoru, da kontrolišu situaciju, a tako ne shvataju da su sagovorniku dali prostora da zauzme odbrambeni stav - kazao je Fos.
OVO ĆE MOŽDA ZVUČATI NEPRIJATNO...
Kada neko ovako započne rečeicu, sasvim je normalno da očekujete neku neprijatnost, a kada je neko izgovori, shvatićete da ni uopla nije toliko strašna. Zbog toga je Fos preporučio korišćenje ove faze. S jedne strane, sagovornik drži pažnju, a s druge, sve što kasnije izgovorite će biti olakšavajuće.
PRETVORITE PRITUŽBU U IZRAŽAVANJE ZAHVALNOSTI
Bitan deo pregovaračke strategije FBI, jeste buđenje empatije kod sagovornika. Kako to postići? Kris je savetovao metodu koja je poznata kao "iznuđena empatija". To je strategija kojom ćete dovesti sagovorika u situaciju da shvati šta želite da mu kažete, a da ne bude svestan da ste mu vi to nametnuli.
- Poslednje što očekuju od vas je zahvalnost na svemu što je učinio za vas. U slučaju razgovora s nekim iz kol centra, počnite sa: "Vaša kompanija obezbeđuje savršene usluge. Veoma sam zadovoljan saradnjom i malo sam izneađen što moram da tražim malo povoljniju uslugu, jer mi vaša kompaija pruža sadržaje koji su vredni svakog dinara koji mi naplaćuje" - predložio je Kris i dodao da ćete na ovaj način imati apsolutnu pažnju sagovornika i vreme da mu kažete šta želite.
DOBRO POREĐENJE U FORMI PITANJA
Iako ništa ne tražite, ukoliko napravite dobro poređenje, zaključak koji niste izgovorili osvanuće u galvi sagovornika, pa će samim tim biti znatno spremniji da ga prihvati. Kada izazovete empatiju, iznesite stvarno stanje stvari, a onda gađajte sagovornika pitanjem koje počinje sa "kako". to je fokusirano poređenje. Kako to izvesti i ide jedno s drugim?
Ovde je glas radijskog di-džeja iz noćnog programa presudan. Morate biti blati, jer sagovornik ne sme da se oseti kao da je priteran uza zid. Kada je reč o kablovskoj televiziji, poređenje ćete izvesti tako što ćete uporediti dva sistema obračunavaja: "Lojalni klijenti koji redovno izmiruju obaveze plaćaju skuplje od stranaca sa ulice. Da li vam to zvuči pošteno?". Kada ste prethodno pohvalili usluge kompanije, i na indirektan način im dali do znanja da želite da vam smanje cenu pretplate, budite sigurni da ste sagovornika ostavili bez komentara.
Ovih šest faza su ključne u situacijama kada talac treba da se oslobodi, tako da će sa sigurnošću pomoći i vama u vašim životnim, kako poslovnim, tako i privatnim problemima.
(Telegraf.rs / Izvor: Businessinsider.com)
Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tutor
Teško je to izvesti u Srbiji.
Podelite komentar
GG
Kako da ne! Samo cu ih zamoliti i odmah ce mi smanjiti racune!!!!
Podelite komentar