Šokantan novi izveštaj: Utvrđeno ko je napravio fatalnu grešku pre sudara aviona i helikoptera u Vašingtonu

A. P.
A. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Novi šokantan izveštaj otkriva da je Rebeka Lobak, koja je bila glavni pilot helikoptera Black Hawk, koji se sudario sa putničkim avionom American Airlines, nije ispoštovala uputstva za promenu kursa neposredno pre fatalnog incidenta kada je poginulo 67 osoba.

U noći 29. januara, kapetan vojske SAD upravljala je helikopterom tokom godišnje evaluacije leta, zajedno sa svojim kopilotom, narednikom Endruom Lojdom Ivsom, koji je tada bio njen instruktor letenja, preneo je Dailymail.

Tri meseca kasnije, novi detalji koje je objavio The New York Times otkrivaju da je Rebeka Lobak napravila više grešaka koje su dovele do jedne od najgorih katastrofa u istoriji avijacije.

Ne samo da je letela previše visoko, već u poslednjim trenucima pre sudara nije poslušala ni savet ni instrukciju od kopilota da promeni kurs. Te večeri, dok je bila pod evaluacijom, ona je obaveštena da se u blizini nalazi avion, navodi se u izveštaju.

Samo 15 sekundi pre sudara sa putničkim avionom, kontrola letenja je njoj i kopilotu naredila da skrenu ulevo ali ona to nije učinila.

Nekoliko sekundi pre udara, kopilot Ivs se okrenuo prema njoj u kabini i ponovio da kontrola letenja želi da skrenu ulevo. Ni tada to nije uradila. Istražitelji možda nikada neće saznati zašto ona nije promenila kurs.

Oboje i Lobakh i Ivs prethodno su potvrdili da su primili poruku da se avion nalazi u blizini, i sami su ga uočili, nakon čega su zatražili da nastave let koristeći "vizuelno razdvajanje".

To je procedura koja dozvoljava letelicama da izbegnu sudare na osnovu sopstvenih opažanja, umesto da se strogo pridržavaju instrukcija kontrole letenja.

"Zahtev da se leti pod tim pravilima se rutinski odobrava u vazdušnom prostoru pod nadzorom kontrolora. U većini slučajeva, vizuelno razdvajanje se sprovodi bez problema. Ali kada se ne izvede pravilno, može predstavljati smrtonosan rizik na šta stručnjaci za avijaciju upozoravaju godinama“, rekli su eksperti za avijaciju.

"Black Hawk je bio udaljen 15 sekundi od ukrštanja sa avionom. Narednik Ivs se tada okrenuo ka kapetanki Lobak i rekao joj da veruje da kontrola letenja želi da skrenu ulevo, ka istočnoj obali reke", navodi se u izveštaju.

Da je skrenula ulevo, to bi "stvorilo više prostora između helikoptera i leta 5342", dodaje se u izveštaju. Umesto toga, 67 ljudi svi koji su bili u avionu i helikopteru izgubili su živote.

Rebeka Lobak, iz Durhama u Severnoj Karolini, bila je oficir za avijaciju u američkoj vojsci i imala je oko 500 sati letačkog iskustva. Takođe je služila kao vojni socijalni pomoćnik u Beloj kući tokom administracije predsednika Džozefa Bajdena.

(Telegraf.rs)

Video: Brutalan nokaut Gornijaka! Pogledajte kako je počeo KSW 105 u Gljivicama

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA