Veza između Pentagona i izuzetno otrovnog natrijum cijanida: Šta su prevozili brodovi koji su se sudarili

A. P.
A. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Teretni brod koji se juče sudario sa naftnim tankerom kod severoistočne obale Engleske u Severnom moru, prevozio je izuzetno otrovni natrijum cijanid, navodi se u izveštajima pomorske obaveštajne kompanije i brodskog časopisa Lloyd’s List.

Sudаr је izazvao veliki požar, dramatičnu akciju spasavanja i strah od velike ekološke štete, preneo je CNN.

Neposredno pre 10 sati po lokalnom vremenu, juče ujutru, kontejnerski brod Solong, koji plovi pod portugalskom zastavom, zabio se u tanker Stena Immaculate, koji je bio usidren u Severnom moru, oko 10 milja od engleske obale.

Svi članovi posade Solonga, osim jednog, njih ukupno 14, bezbedno su prebačeni na obalu, saopštila je u ponedeljak uveče kompanija Ernst Russ, vlasnik broda.

U ponedeljak uveče britanska obalska straža je saopštila da je "opsežna" potraga za nestalim članom posade obustavljena. Nestala osoba nije pronađena.

Kompanija Ernst Russ je u saopštenju navela i da su oba plovila "pretrpela značajnu štetu usled sudara i naknadnog požara". Američka logistička firma Crowley, koja upravlja tankerom Stena Immaculate, potvrdila je da su svi članovi njegove posade bezbedni.

Tanker Stena Immaculate je prevozio vojni avionski kerozin i morski dizel na putu ka Killingholmu u Engleskoj, prema izjavi portparola Agencije za logistiku odbrane (DLA), koja je deo Pentagona, odnosno Ministarstva odbrane SAD. Planirano je da se tanker ponovo snabde gorivom u Killingholmu pre nego što nastavi isporuku na lokacije u Sredozemlju.

Na drugoj strani, tanker Solong je prevozio "nepoznatu količinu alkohola i 15 kontejnera natrijum-cijanida". Nije poznato da li je cijanid dospeo u vodu. Natrijum-cijanid, prema Nacionalnom institutu za bezbednost i zdravlje na radu SAD (NIOSH), oslobađa visoko toksični gas vodonik-cijanid, koji ometa sposobnost tela da koristi kiseonik.

Prema Ministarstvu poljoprivrede SAD (USDA), natrijum-cijanid može da se pretvori u vodonik-cijanid u kontaktu sa vodom. Snimci incidenta prikazuju crne oblake dima koji se uzdižu u nebo i barem jedno plovilo zahvaćeno plamenom. Za sada nije poznato šta je dovelo do sudara dva plovila.

"Zaista deluje kao misterija, jer sva plovila danas imaju veoma sofisticiranu tehničku opremu za planiranje kursa i detekciju prepreka koje treba da izbegnu", rekao je Martin Bojers, izvršni direktor jedne od prometnih luka i dodao:

"Teško je reći šta se tačno dogodilo, osim što je jasno da ovako nešto nije smelo da se desi. Kako je taj brod nastavio da se zabija u usidreno plovilo? Morali su postojati neki znaci upozorenja. To je moralo biti detektovano na radaru".

Stručnjaci navode da izlivanje avionskog goriva obično ima manji uticaj na životnu sredinu od izlivanja sirove nafte u more.

Mark Sefton, profesor organske geokemije na Imperial College London, objašnjava da bakterije mogu brže da razgrade molekule avionskog goriva, što omogućava bržu biorazgradnju.

Međutim, organizacija "Green peace UK" izrazila je "ozbiljnu zabrinutost" da bi teret brodova, kao i gorivo u njima, mogli predstavljati pretnju morskom životu.

(Telegraf.rs)

Video: Ubio ženu na osmi mart

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA