Da li ovaj snimak sa ratišta najbolje pokazuje na kakvim je mukama vojna mašinerija Vladimira Putina?

I. N.
I. N.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Gubici Rusije kada je reč o vojnim vozilima u Ukrajini premašili su brojku od 15.000. Proizvodnja novih vozila je kasnila, a zalihe starih vozila iz doba ‘Hladnog rata‘ ubrzano su se smanjile krajem prošle godine, pa je možda čak bilo neizbežno da će se ruski vojnici na frontu na kraju popeti na konje. Tako piše analitičar Forbesa Dejvid Aks nakon što se na društvenim mrežama pojavio video snimak koji prikazuje dva ruska vojnika kako jašu na konjima po blatnjavom ukrajinskom krajoliku.

"Gledajte, momci u Ukrajini su osedlali konja", našalio se jedan vojnik.

Prisiljeni da prelaze ničiju zemlju "posutu" minama, pod pretnjom artiljerije i bespilotnih letelica, kako bi održali svoje napore u jednogodišnjoj ofanzivi u istočnoj Ukrajini i protivofanzivi protiv ukrajinskih snaga u ruskoj regiji Kursk, ruske mehanizovane jedinice gubile su oklopna vozila godišnjom stopom od 6.000 komada godišnje.

 To su preveliki gubici da bi ih ruske fabrike mogle nadoknaditi. Rusija godišnje proizvede možda 200 novih borbenih vozila BMP-3 i 90 novih tenkova T-90M, kao i nekoliko stotina drugih novih oklopnih vozila, uključujući borbena vozila BTR-82, navodi Aks, prenosi Jutarnji. Ruski ratni dopisnik Roma Sapožnikov za takvo je stanje okrivio industrijske menadžere.

"Dojam je da su se oni koji su odgovorni za naoružavanje vojske (borbenim oklopnim vozilima i tenkovima)... zamrznuli i odvojili od problema na frontu i oružanih snaga zemlje u ratu", napisao je on.

U prve dve godine gotovo trogodišnje ruske invazije punog opsega na Ukrajinu, Kremlj je lako nadoknađivao četvorocifreni jaz između gubitaka i proizvodnje novih vozila izvlačenjem iz skladišta onih starih iz doba ‘Hladnog rata‘. Hladnoratovska skladišta praktično donedavno su imala ogromne zalihe starih tenkova i drugih oklopnih vozila, ali sada su i te zalihe pri kraju.

"Jompy", analitičar podataka otvorenog koda, pomno je proučio tri ruska skladišna postrojenja i zaključio da se većina preostalih vozila nije pomerala godinama.

"Vozilo koje se ne pomera toliko dugo je mrtvo vozilo", objasnio je on.

S obzirom na to da oklopna vozila, čak i prastara, postaju sve ređa pojava u ruskoj operativi, sve više ruskih jurišnih grupa vozi se u civilnim kombijima i kompaktnim automobilima. Konji bi, navodi Aks, mogli da budu sledeće važno prevozno sredstvo.

Ova demehanizacija izlaže rusku pešadiju iscrpljujućoj ukrajinskoj vatrenoj moći i nepotrebno dovodi do smrti mnogo vojnika, napisao je Sapožnikov. Civilna vozila, ubačena u službu na prvoj liniji, su "potpuno s*****e koje spaljuje i ubija naše vojnike", rekao je jedan izvor Sapožnikovu.

Međutim, to ne znači da Rusija gubi širi rat. Koliko god da su ruski problemi s generisanjem snaga loši, ukrajinski su još gori.

"Ruske snage trpe velike gubitke... Međutim, oni nastavljaju da napreduju u više područja gde je ukrajinska odbrana slaba zbog nedostatka ljudstva i gde je Rusija uspela da koncentriše brojčano superiorne snage", saopštila je ukrajinska analitička grupa Frontelligence Insight.

(Telegraf.rs)

Video: Novosađanka menjala grad za prostranstva Durmitora, sa konjem Bambijem krstari nestvarnim predelima

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA