Svetla zbunila pilote? Kruže razne teorije oko uzroka tragedije u Vašingtonu, procene stručnjaka su strašne

I. N.
I. N.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Sudar putničkog aviona i vojnog helikoptera iznad jednog od najprometnijih aerodroma u Vašingtonu glavna je svetska vest. Do sudara je došlo u sredu uveče, oko 21 sat po lokalnom vremenu, prilikom sletanja aviona kompanije "American Airlines" na aerodrom Regan, koji je najbliži centru prestonice. U toku je potraga za putnicima, kojih je bilo ukupno 67 u obe letelice, kao i istraga o uzroku sudara.

Stručnjaci sada spekulišu oko toga šta je mogao biti uzrok ove tragedije. Svi su uglavnom saglasni oko toga da je reč o jednom od "najkomplikovanijih" aerodroma u SAD, a sumnjaju da je svetlog u "uskom vazdušnom prostoru", moglo da zbuni pilote.

Vazdušni prostor Vašingtona inače je težak za navigaciju. Stručnjaci, među kojima i jedan bivši istražitelj, koji je radio na još jednoj nesreći, govore o "veoma skučenom" vazdušnom prostoru. Istražitelj je rekao da prostor veoma ograničen zbog nekoliko obližnjih spomenika, uključujući Linkoln memorijal i Vašingtonski spomenik.

Alan Dil, koji je nekada radio za Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja, rekao je za NBC News da "stvarno morate biti u igri" kada letite tamo.

"Piloti i kontrolori koji sleću i poleću su dobro obučeni i svesni ovih ograničenja", rekao je on i dodao da postoji "veoma ograničen prostor za greške".

Na osnovu javnih informacija, kaže da je prostor noću još komplikovaniji zbog nekoliko svetala, uključujući ona na zemlji i na aerodromu.

Ova svetla su možda otežala pilotima helikoptera da vide avion... Naime, manje od 30 sekundi pre sudara, kontrolor vazdušnog saobraćaja je pitao helikopter da li može da vidi avion ispred njih, kome je rečeno da se preusmeri na drugu pistu.

Pad putničkog aviona u Vašingtonu nakon sudara sa helikopterom Foto: Andrew Harnik / Getty images / Profimedia

"Ali piloti helikoptera su možda mislili da je drugi avion ispred njih onaj na koji su kontrolori upozorili, a ne let American Airlinesa sa kojim su se sudarili", rekao je Dil.

Postoji i mogućnost da piloti aviona nisu videli helikopter. Naime, avion koji je pao bio je nekoliko stotina stopa iznad zemlje kada se sudario sa helikopterom.

Kris Van Kliv, stariji dopisnik za transport i nacionalne vesti na CBS News-u, rekao je da se sve odigralo uoči samog sletanja putničkog aviona na pistu.

"Bio je u poslednjim koracima finalnog pristupa... Moguće je, zavisno od toga gde su se dva vazduhoplova sudarila, da piloti aviona nisu ni videli helikopter kako dolazi“, rekao je.

Stručnjak za bezbednost transporta i analitičar CBS News-a, Robert Sumvalt se složio sa Klivom.

Sumvalt, koji je bivši predsednik Nacionalnog odbora za bezbednost transporta, rekao je da je na osnovu podataka sa radara delovalo da je avion "skretao ulevo kako bi se poravnao sa pistom 33".

"Bio je ispod 300 stopa kada su podaci sa radara iznenada prestali. To nam govori da se ovo desilo na relativno niskoj visini“, dodao je.

"Piloti aviona već bi se okretali kako bi se poravnali sa tom pistom. Fokusirani su na pistu. Bio sam pilot komercijalnog aviona 24 godine. Sleteo sam na tu pistu mnogo puta. U okretu si. Gledaš da se poravnaš sa tom pistom", rekao je.

Okrećući glavu u oba smera, Sumvalt je dodao: "Ne gledaš u tom trenutku na drugi saobraćaj. Tako da mislim da je to zaista bio njihov fokus. Sada je pravo pitanje – gde je bio fokus posade helikoptera?“

Sve najnovije informacije o ovoj nesreći pratite u našem posebnom blogu.

(Telegraf.rs)

Video: Komšinica ubijenog Slaviše bogdanovića: "Kad sam mu videla glavu, umalo sam pala u nesvest"!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA