Amerika pravi šestu generaciju stelt lovaca-bombardera koji će zameniti F-22 Raptor

 
A. P.
A. P.
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Za sada nije poznato mnogo detalja o šestoj generaciji stelt lovaca bombardera osim da će se raditi u dve verzije - bespilotnoj i sa pilotom. Takođe nije poznato ni koju će oznaku nositi

Američko ratno vazduhoplovstvo pokrenulo je Program dominacije u vazduhu naredne generacije (NGAD) čiji je cilj razvoj šeste generacije stelt lovaca-bombardera koji bi zamenili sada već vremešni F-22 Raptor! Kako je preneo National interest, radi se na razvoju bespilotne i verzije letelice sa pilotom.

F-22, prvi operativni stelt lovac, postaje zastareo sa manje od 100 preostalih letelica u operativnoj upotrebi. Program NGAD bi trebalo da osigura američku superiornost u vazduhu tako što će uključiti napredne stelt i bespilotne sisteme.

Ovaj program naglašava posvećenost vazduhoplovnih snaga u održavanju prednosti u vazdušnoj snazi usred brzog napredovanja tehnologije i sistema protivvazdušne odbrane.

Od prvog trenutka kada je oružje postavljeno na avion, vazdušna snaga je bila ključ za pobedu u ratovima. Od Drugog svetskog rata do invazije na Irak, skala se naginjala ka vojsci sa najjačim sposobnostima u vazduhu. Tehnologija nastavlja da napreduje brzim tempom.

Broj stelt aviona pete generacije poput borbenog aviona F-35 Lajtning II raste, a sve više armija širom sveta zainteresovano je da ove letelice uvrsti u svoj arsenal. Američko vazduhoplovstvo troši milijarde dolara na nove projekte. Program NGAD je savršen primer želje da se nastavi sa ulaganjem u najnoviju tehnologiju stelt borbenih aviona.

Za sada nije poznato mnogo detalja o šestoj generaciji stelt lovaca bombardera osim da će se raditi u dve verzije - bespilotnoj i sa pilotom. Takođe nije poznato ni koju će oznaku nositi. Iako se PVO sistemi razvijaju velikom brzinom u SAD ne žele da prestanu sa razvojem i testiranjem letelica koje mogu da poraze neprijateljsku odbranu.

Zaista, stelt avioni su i verovatno će ostati efikasni protiv neprijateljskih senzora, kupujući avionima dragoceno vreme da isporuče svoj ubojiti teret pre nego što ih neprijatelj primeti. F-22 Raptor važi za  izuzetno sposoban avion za superiornost u vazduhu. To je bio prvi operativni stelt lovac bombarder na svetu.

Međutim, kako godine prolaze, on postaje sve manje relevantan. Raptor je dostigao početnu operativnu sposobnost 2005. godine, a proizvođač Lokid Martin je obustavio proizvodnju 2011. Iako Kongres SAD primorava Vazduhoplovstvo da zadrži F-22 u upotrebi, broj raspoloživih aviona se smanjuje zbog nedostatka  proizvodne linije koja bi mogla da servisira starije ili oštećene avione.

Od 186 aviona koje je vazduhoplovstvo dobilo, manje od 100 ostaje u funkciji. Američko ratno vazduhoplovstvo planira da nabavi oko 200 novih stelt borbenih aviona, kako bi se osiguralo da u eventualnom budućem sukobu američka vojska deluje u okruženju vazdušne nadmoći i dominacije u vazduhu.

Tehnički podaci - F 22 Raptor

  • U upotrebi: Od decembra 2005.
  • Posada: 1
  • Dužina: 18,9 metara
  • Rapson krila: 13,56 metara
  • Visina: 5,08 metara
  • Težina prazan: 19.700 kg
  • Težina pun: 38.000 kg
  • Maks. brzina: 2,25 maha (oko 2.414 km/h)
  • Dolet: oko 3.000 km
  •  Cena: Oko 350 miliona dolara

(Telegraf.rs)

Video: Avioni se sudarili u letu, Indija u neverici

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA