Bušenje trajalo 400 sati, spasioci koristili zabranjenu tehniku: Ovako su izvučeni radnici iz urušenog tunela

 
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Posle više od dve nedelje rada na spasavanju radnika, konačno su svi radnici spaseni

Spasiocima je bilo potrebno 17 dana i 400 sati bušenja da spasu 41 radnika koji su bili zarobljeni u urušenom tunelu u Indiji.

Tunel Silkjara, koji povezuje razna hinduistička hodočasnička mesta širom Himalaja, urušio se 12. novembra.

Posle više od dve nedelje rada na spasavanju radnika, svi radnici su konačno spaseni.

Kako su zarobljeni?

Klizište, koje se dogodilo 12. novembra, izazvalo je urušavanje tunela na dubini od 200 metara od ulaza, ostavljajući debeli sloj krhotina na putu.

Vlasti su uspele da ljudima prenesu hranu, a sve vreme su komunicirali preko cevi široke 15 centimetara.

Stručnjak za spasavanje Džonatan Dejvis spasavanje u ograničenom prostoru opisuje kao "promenljivu igru".

"Posedovanje informacija o njima u mnogome nam je pomoglo. Mogli smo da osmislimo strategiju. Znali smo u kakvom su stanju radnici, da li je došlo do promene situacije", rekao je on.

Tunel, Indija, zatrpani rudari Foto: Tanjug/AP

Koju opremu su spasioci koristili?

U početku su spasioci koristili mašinu za horizontalno bušenje.

Izveštač Sky news-a iz Indije Nevil Lazarus rekao je da su "glavna prepreka spasiocima bile metalne mreže koje su pale zajedno sa krhotinama. Svaki put kada bi mašina udarila u tu mrežu, uništila bi svoju oštricu i morala je da se popravi, odseče i ponovo ubaci u tune".

U ponedeljak se oprema potpuno pokvarila i umesto njih su dovedeni takozvani "rudari pacovskih rupa" da ručno buše.

"Iskopavanje pacovskih rupa" je zabranjeni metod vađenja uglja koji se intenzivno koristio u severoistočnoj indijskoj državi Megalaja pre nego što je stavljen van zakona 2014. godine.

Tunel, Indija, zatrpani rudari Foto: Tanjug/AP

Rudari su kasno u ponedeljak počeli da ručno buše prolaz nakon što je propala i alternativna operacija vertikalnog bušenja tunela.

Šest muškaraca radili su podeljeni u dva tima. Jedna osoba bi bušila, drugi je sakupljao šut, a treći ih je gurao kroz prolaz koji su napravili od zavarenih cevi.

Poslednjih deset metara bušili su 24 sata.

"Uvek je postojao rizik od potencijalnog daljeg kolapsa i dovođenja spasilaca u opasnost. Bila je to veoma, veoma teška situacija", rekao je Dejvis.

Kako su ih izvukli?

Kada su dovoljno suboko iskopali rupu, spasioci su iskoristili prolaz koji su napravili da izvuku radnike jednog po jednog.

Međutim, bio je širok samo 90 cm, tako da je svaki čovek morao da se provlači kroz njega.

Njihove porodice, koje su ih danima čekali, konačno su mogli da odahnu. Svoje najmilije dočekali su kada su izašli iz tunela.

Indija tunel foto: Tanjug/AP

Četrdeset i jedno vozilo hitne pomoći je stavljeno u pripravnost da svakog od njih odveze u bolnicu na pregled.

"Mislim da su svi naučili lekcije koje će moći da primenjuju kasnije", rekao je Dejvis.

(Telegraf.rs)

Video: Obišli smo perone stare autobuske stanice u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Realno

    29. novembar 2023 | 06:58

    Svaka čast spasiocima na dobro smišljenom i organizovanomm spasavanju. Rezultati za pohvalu. Želim brz oporavam.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA