Neiskusan otac glumi iskusnog skipera i dovede sebe i ostale u životnu opasnost. Sve što je napisano u tekstu govori da je čitava drama izazvana strašnim neiskustvom i nepoznavanjem osnovnih pravila jedrenja.
Kratko za neupućene, nije ovo nikakva "jahta", već jedrilica na kojoj je boravak prilično spartanski i sve samo ne luksuz. Jedno ovakvo letovanje nije nista skuplje od boravka u hotelu. Ljudi su odabarali da nešto dožive umesto premeštanja s ležaljke na ležaljku.
Povremeno se ipak dese i ovakve stvari. Spoj nezgodnih okolnosti kada do izražaja dodju svi propusti u dizajnu, održavanju i upotrebi plovila. Mi naravno znamo samo delić cele priče i ne može se upirati prstom. Samo ima stvari kojih se mora biti svestan, bez obzira što bi po pomorskom razumu trebalo biti drugačije.
Najmanje 90% brodova u čarteru su u startu dizajnirani i pravljeni za čarter (ovaj na slici je sigurno u toj kategoriji), dakle za umerene uslove. Npr. drugi krat je i suviše platna na 9-10 Bf, niti je to platno dovoljno debelo za to... ali to je što ima na čarter brodu. Brodovi za teške uslove imaju na desetine poboljšanja, i duplo su skuplji.
Inspekcija. Naravno da se to obavezno radi, ali da bi bili sigurni u brod na 10 Bf, inspekcija traje danima. To niti agencija ni skiper mogu da urade, a da cena čartera ne bude 2x veća.
Nema tu ljutnje zašto brod nije bolji, samo biti svestan realnosti. Uostalom, skiperi moraju da procenjuju bukvalno sve... i koliko hrane, i kako sa posadom, i koliko sidrenjaka... Rukovati i savršeno brodom, opet može biti loše. Znanje i osećaj i za sile, materijale, sposobnost posade, biti i meteorlog, električar, mehaničar,... Zato je jedrenje zabavno. Srećno!
Nije reč o nedostatku empatije čitalaca, već nedostatku iskustva oca “skipera”, koji je svojim tragičnim nepoznavanjem osnovnih pravila jedrenja, osnovne procedure provere jedrilice pre rentiranja doveo sebe i druge u nepotrebnu životnu opasnost. To jeste za osudu i svaku vrstu ismevanja i potpuno zasluženih ironičnih komentara!!!!!
Mnogo mi je žao zbog pakosnih komentara i pomin janja malina i unistenog roda voća po Srbiji. Pa zar smo toliko zli, da se radujemo nečijoj nesreci i želji da se doživi nešto lepo i neobično? Nisu ljudske potrebe samo potrebe za hranom, ponekad čovek poželi uživanje, mir i lepotu, za šta je spreman da izdvoji svoju ušteđevinu, nemojte se radovati ničijoj lošoj sreći.
Kiklade nisu za neiskusne skipere. Meltemi su vrlo cesto nepredvidivi i desava se da krene kao lagani vetar da bi kasnije dostigao i 7, 8 stepeni boforove skale. Ako se nalazite unutar Kiklada takav vetar u tom levku moze da dostigne olujnu snagu i tu nikakvo skracivanje jedra ne pomaze. Preko radio stanice emituju se takva upozorenja i pre svakog isplovljavanja detaljno se planira ruta i prati vremenska prognoza. Nasi ljudi vrlo cesto posle kratkog kursa jedrenja pomisle da su iskusni moreplovci. Ocigledno da je i ovaj put to bio problem a ne agencija. Kriv je neiskusan kapetan. Pre svakog preuzimanja broda radi se inspekcija broda - kapetan mora da pregleda ceo brod, da pregleda svaki cm broda, kaljuzne pumpe, motor, jedra, navigaciju, dingi, vanbrodski motor ako ga ima, sve. Zapisnik potpisuju obe strane i tek tad se krece u plovidbu. Tako da ovaj skiper nikako nije mogao biti iskusan. Niti je inspekciju broda odradio kako valja niti je pratio vremensku prognozu i plovio onda kada ne treba.
skiper preuzima brod 24h pre polaska ukoliko je privatni aranžman,ukoliko je agencija,12h pre polaska.U opisu njegovog posla je da prijavi sve nedostatke na brodu prilikom provere i da sa gostima utvrdi maršutu putovanja,ukoliko je private aranžman i skrene im pažnju na event nevreme,na određenim pravcima,a sa agencijom takođe maršutu ali ako je već određena destinacija a mogućnost lošeg vremena postoji,odbija turu ili je odlaže.I taj što dođe uzeće vam od 160-250e za preuzimanje broda.Pozdrav iz Atine i srećno!!p.s ovde ništa bez advokata/dikigoros-a!
U tim kaubojskim zemljama kao sto je Grcka kada iznajmljuies nesto obavezno ful kasko.Tamo iako vratis sve ispravno mora nesto da izmisle da ti uzmu lovu
Moj brat i snaha su na Kefaloniji iznjamljivali auto i uzeli su full osiguranje, ali im je gazda naplatio oštećen retrovizor 300 evra i drzao ih u zaključanoj kanvelariji dok ne plate.
Zasto ne navedete ime agencije...od koga se stidite...ja zivim u gre dugo...i imam puno prijatelja koji rade sa tim jahtama...ako ste čisti i imate sve poruke i slike ,videje od ostećenja...to je onda lako...advojat i zdravo...agencija Vama treba da plati...ili osiguranje...a morali ste da ga platite...vama je unisten odmor ...a ne njima posao...vi i.ate kao potrosac prioritet...tako postavite stvari...
Kada pukne jedro,uvek je kriv kapetan. Mogao ga je skratiti kad je video da vetar pojačava. Pa šta ako GPS ne radi? A kako se plovilo hiljadama godina bez GPSa? Uništiše brod,pa im neko drugi kriv.
Svi su krivi, samo ne ja
Neiskusan otac glumi iskusnog skipera i dovede sebe i ostale u životnu opasnost. Sve što je napisano u tekstu govori da je čitava drama izazvana strašnim neiskustvom i nepoznavanjem osnovnih pravila jedrenja.
Podelite komentar
Dejan Marinkovic
Kratko za neupućene, nije ovo nikakva "jahta", već jedrilica na kojoj je boravak prilično spartanski i sve samo ne luksuz. Jedno ovakvo letovanje nije nista skuplje od boravka u hotelu. Ljudi su odabarali da nešto dožive umesto premeštanja s ležaljke na ležaljku. Povremeno se ipak dese i ovakve stvari. Spoj nezgodnih okolnosti kada do izražaja dodju svi propusti u dizajnu, održavanju i upotrebi plovila. Mi naravno znamo samo delić cele priče i ne može se upirati prstom. Samo ima stvari kojih se mora biti svestan, bez obzira što bi po pomorskom razumu trebalo biti drugačije. Najmanje 90% brodova u čarteru su u startu dizajnirani i pravljeni za čarter (ovaj na slici je sigurno u toj kategoriji), dakle za umerene uslove. Npr. drugi krat je i suviše platna na 9-10 Bf, niti je to platno dovoljno debelo za to... ali to je što ima na čarter brodu. Brodovi za teške uslove imaju na desetine poboljšanja, i duplo su skuplji. Inspekcija. Naravno da se to obavezno radi, ali da bi bili sigurni u brod na 10 Bf, inspekcija traje danima. To niti agencija ni skiper mogu da urade, a da cena čartera ne bude 2x veća. Nema tu ljutnje zašto brod nije bolji, samo biti svestan realnosti. Uostalom, skiperi moraju da procenjuju bukvalno sve... i koliko hrane, i kako sa posadom, i koliko sidrenjaka... Rukovati i savršeno brodom, opet može biti loše. Znanje i osećaj i za sile, materijale, sposobnost posade, biti i meteorlog, električar, mehaničar,... Zato je jedrenje zabavno. Srećno!
Podelite komentar
X
Da li je realno da čitam ovakve komentare? Kakav smo to narod postali? Bez imalo empatije, izfrustriran, koji pronalazi mrvu sreće u tuđoj nesreci
Podelite komentar
Empatija
@X
Nije reč o nedostatku empatije čitalaca, već nedostatku iskustva oca “skipera”, koji je svojim tragičnim nepoznavanjem osnovnih pravila jedrenja, osnovne procedure provere jedrilice pre rentiranja doveo sebe i druge u nepotrebnu životnu opasnost. To jeste za osudu i svaku vrstu ismevanja i potpuno zasluženih ironičnih komentara!!!!!
Podelite komentar
Zoran
Nesto ste sami zeznuli…
Podelite komentar
Lona
Mnogo mi je žao zbog pakosnih komentara i pomin janja malina i unistenog roda voća po Srbiji. Pa zar smo toliko zli, da se radujemo nečijoj nesreci i želji da se doživi nešto lepo i neobično? Nisu ljudske potrebe samo potrebe za hranom, ponekad čovek poželi uživanje, mir i lepotu, za šta je spreman da izdvoji svoju ušteđevinu, nemojte se radovati ničijoj lošoj sreći.
Podelite komentar
Đorđe
Naravoučenije, odeš na more, kupanje, plaža, klopa sa nogu i kraj priče, ne izazvaj sudbinu bez veze!
Podelite komentar
Dr
Kolko treba da uplatim da im pomognem. Malinari dok se vi mučite oni lade mu... sad im pomognite. Dajte im vrednost jedne gajbice.🤣🤣
Podelite komentar
MalaOdPalube
Kiklade nisu za neiskusne skipere. Meltemi su vrlo cesto nepredvidivi i desava se da krene kao lagani vetar da bi kasnije dostigao i 7, 8 stepeni boforove skale. Ako se nalazite unutar Kiklada takav vetar u tom levku moze da dostigne olujnu snagu i tu nikakvo skracivanje jedra ne pomaze. Preko radio stanice emituju se takva upozorenja i pre svakog isplovljavanja detaljno se planira ruta i prati vremenska prognoza. Nasi ljudi vrlo cesto posle kratkog kursa jedrenja pomisle da su iskusni moreplovci. Ocigledno da je i ovaj put to bio problem a ne agencija. Kriv je neiskusan kapetan. Pre svakog preuzimanja broda radi se inspekcija broda - kapetan mora da pregleda ceo brod, da pregleda svaki cm broda, kaljuzne pumpe, motor, jedra, navigaciju, dingi, vanbrodski motor ako ga ima, sve. Zapisnik potpisuju obe strane i tek tad se krece u plovidbu. Tako da ovaj skiper nikako nije mogao biti iskusan. Niti je inspekciju broda odradio kako valja niti je pratio vremensku prognozu i plovio onda kada ne treba.
Podelite komentar
pozdrav
@MalaOdPalube
Skiper sa 40 godina iskustva.. posto je stvari koje ne mozes da vidis.. kao srafovi na vincu sidra Knjigovodja je bilo 3 Od 5
Podelite komentar
Kosta
Brine me sto oluja i grad unistavaju rod po Srbiji a za njh me bas briga.
Podelite komentar
Atina
skiper preuzima brod 24h pre polaska ukoliko je privatni aranžman,ukoliko je agencija,12h pre polaska.U opisu njegovog posla je da prijavi sve nedostatke na brodu prilikom provere i da sa gostima utvrdi maršutu putovanja,ukoliko je private aranžman i skrene im pažnju na event nevreme,na određenim pravcima,a sa agencijom takođe maršutu ali ako je već određena destinacija a mogućnost lošeg vremena postoji,odbija turu ili je odlaže.I taj što dođe uzeće vam od 160-250e za preuzimanje broda.Pozdrav iz Atine i srećno!!p.s ovde ništa bez advokata/dikigoros-a!
Podelite komentar
Pedja
Ima se,moze se!...nekukaj sad!
Podelite komentar
Marko
U tim kaubojskim zemljama kao sto je Grcka kada iznajmljuies nesto obavezno ful kasko.Tamo iako vratis sve ispravno mora nesto da izmisle da ti uzmu lovu
Podelite komentar
sanja
@Marko
Moj brat i snaha su na Kefaloniji iznjamljivali auto i uzeli su full osiguranje, ali im je gazda naplatio oštećen retrovizor 300 evra i drzao ih u zaključanoj kanvelariji dok ne plate.
Podelite komentar
Sasa
Iskusan skiper a nije provalio da je brod skart...nesto ne stima...
Podelite komentar
Kr100SRB
Zasto ne navedete ime agencije...od koga se stidite...ja zivim u gre dugo...i imam puno prijatelja koji rade sa tim jahtama...ako ste čisti i imate sve poruke i slike ,videje od ostećenja...to je onda lako...advojat i zdravo...agencija Vama treba da plati...ili osiguranje...a morali ste da ga platite...vama je unisten odmor ...a ne njima posao...vi i.ate kao potrosac prioritet...tako postavite stvari...
Podelite komentar
Alas
Dali dinar da uđu na jedrilicu, a 1.000.000 da izađu sa nje. Nemam komentar !
Podelite komentar
Hj
Srbija gladna leba
Podelite komentar
IZBOR
@Hj
Siti su uvek gladni,hleba ima ali ne bez motike,za svakog po nešto.
Podelite komentar
Igo
Ako je brod ostecen,sto ste u opste uzeli brod?!?!?!
Podelite komentar
Sasa
@Igo
Zato što su takvi najjeftiniji
Podelite komentar
Miško
@Igo
Pa znaš kako Srbi... Ma neće, vozi Miško... A kako inače i šta kačiti na fejsbuk, brale? Da svi vide gde smo mi bili... Da nam zavide...
Podelite komentar
BD
Ovo će biti skupa drama srpske porodice.
Podelite komentar
Bk
Kada pukne jedro,uvek je kriv kapetan. Mogao ga je skratiti kad je video da vetar pojačava. Pa šta ako GPS ne radi? A kako se plovilo hiljadama godina bez GPSa? Uništiše brod,pa im neko drugi kriv.
Podelite komentar
Miško
@Bk
Od GPS, do GSP, mala je razlika, ista slova, mislio sam da znam...
Podelite komentar
pozdrav
@Bk
Bilo je na drugom skracenju a djenova skoro zatvorena
Podelite komentar
Maja
Mit kaze, postoje ljudi koji prvo pogledaju prognozu pre nego rese da li da se otisnu na more... Mozda su im bile bitne fotke sa jahte...
Podelite komentar
pozdrav
@Maja
Prognosis je rekkla 4 bofora
Podelite komentar
pozdrav
@Maja
Prognoza je bila 3-4 bofora I normalan barometar
Podelite komentar