Četiri godine nakon rušenja mosta u Đenovi počelo suđenje optuženima: Tragedija odnela 43 života
Pri rušenju mosta Morandi 14. avgusta 2018. godine, na vrhuncu sezone letnjih godišnjih odmora, tokom oluje poginule su 43 osobe
U Italiji je danas počelo suđenje za smrtonosno urušavanja mosta u Ðenovi 2018.godine, a među 59 optuženih je i Ðovani Kasteluči, bivši generalni direktor Atlantije, kompanije koja je upravljala delom auto-puta koji se srušio, prenosi Rojters.
Suđenje u najvećoj sali suda u Ðenovi će verovatno trajati više od godinu dana, a napolju je postavljen šator sa video ekranima za smeštaj stotinak ljudi i novinara koji žele da prate proces, navodi britanska agencija.
Pri rušenju mosta Morandi 14. avgusta 2018. godine, na vrhuncu sezone letnjih godišnjih odmora, tokom oluje poginule su 43 osobe.
Ovim delom deonice auto-puta A 10, koji povezuje Ðenovu s francuskom granicom, upravljao je Autostrade per l''Italia (ASPI), jedinica infrastrukturne grupe “Atlantija”.
Tužioci su sastavili listu od 178 svedoka, uključujući sadašnjeg izvršnog direktora ASPI Roberta Tomasija i dva bivša ministra za infrastrukturu koje žele da pozovu.
Pravni izvori navode da mnogi advokati optuženih, koji su uvek negirali sve optužbe, osporavaju nalaze veštaka o uzrocima nesreće, prenosi Rojters.
Optužbe protiv Kastelučija, direktora Atlantije, uključuju ugrožavanje bezbednosti na putevima i namerno nepreduzimanje mera predostrožnosti za sprečavanje katastrofa.
Krivični zakon u Italiji predviđa maksimalnu kaznu od 15 godina ako bude osuđen.
Italijanska vlada je posle nesreće iskazala nameru da oduzme koncesiju infrastrukturnoj grupi Atlantija, čija je kompanija ASPI upravljala mostom, a kao najveći akcionar iza Atlantije stoji porodica Beneton, poznata po istoimenoj modnoj marki.
Ovaj spor je rešen prošle godine prodajom kontrolnog udela Atlantije u kompaniji ASPI, navodi britanska agencija.
U dokumentu u koji je Rojters imao uvid o nalazima istrage ove katastrofe, tužioci su prošle godine saopštili da je urušavanje izazvano pucanjem noseće armature unutar oslonca devetog stuba mosta, kao i da nisu preduzete mere za njegovu rekonstrukciju, iako je na tom mestu pre rušenja bilo napuklina.
Most Morandi izgrađen je tokom šezdesetih godina prošlog veka na auto-putu A10, koji je važan za transportovanje robe iz lokalnih luka, a služi i kao saobraćajna veza sa italijanskom rivijerom i južnom obalom Francuske.
Video: Obrušio se glavni most u Đenovi, haos vlada gradom
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.