Ruski Rambo ili američka devojčica iz LGBT porodice: Kampanje podelile svet, koju vojsku vi birate?
SAD, Rusija i Kina objavile su promotivne videe u kojima pozivaju nove kadete da im se prikluče, a različit pristup u njihovim kampanjama izazvali su veliku pažnju na društvenim mrežama
Ruska i američka vojska ne takmiče se samo u količini naoružanja, broju vojnika i razvoju tehnologije, već i u nečemu bez čega se svakako ne može - propagandi. Jedan influenser sa Tik Toka uporedio je ruski promotivni video iz 2017. godine sa novom kampanjom američke vojske pod nazivom "Poziv" u kom je prikazana devojka odrasla u LGBT porodici, a od kako se pojavio ovaj video, izazvao je veliku pažnju javnosti.
Korisnici društvenih mreža ismevali su novu kampanju američke vojske koja za cilj ima regrutaciju novih kadeta upoređujući ga sa ruskim videom iz 2017. godine koji šalje potpuno drugačiju poruku.
Američki promotivni video objavljen je pre mesec dana i od kako se pojavio komentari na društvenim mrežama se ne smiruju.
Primer žene odrasle u LGBT porodici, koja se vojsci pridružila zbog želje za avanturom i borbom za ljudska prava i jednakost nije ono na šta su ljudi navikli kada je promocija vojske u pitanju. Zato su se svi odmah prisetili ruske kampanje od pre nekoliko godina, koja prikazuje mladića i sve ono kroz šta on svakodnevno prolazi od kako se priključio vojsci.
Jedan mladić na Tik Tok uporedio je ova dva snimka, a od kako je on postao viralan strasti se ne smiruju, a čitava polemika proširila se i na Tviter.
I dok jedni opravdavaju američku kampanju nazvanu "Poziv" jer predstavlja borbu za prave vrednosti, drugi ga vide kao crtani film sa još jednom u nizu Diznijevih princeza.
- Zdravo ja sam bivši američki marinac, posle ovog videa imam želju da se priključim ruskoj vojsci, Kina se sada sigurno uplašila kada je videla ovaj američki video, borimo se za prave vrednosti, drago mi je što sam Amerikanka - samo su neki od komentara ispod ovog videa.
Jedan deo videa prikazuje Emu, Amerikanku odraslu u LGBT porodici, jer su nju i njene dve sestre odgajale dve majke. Ona je vodila sasvim normalno detinjstvo, išla je na balet, pohađala je časove baleta i od ranih godina borila se za jednakost i slobodu.
U promotivnom videu američke vojske pod nazivom "Poziv" prikazana je Emina životna priča koja za cilj ima da motiviše druge ljude da se prijave u vojsku, ali i da prikaže glavne vrednosti za koje se njihova zemlja zalaže.
- Kada sam imala šest godina moju porodicu zadesila je teška nesreća. Jedna od mojih majki ostala je nepokretna. Doktori su rekli da možda nikada neće prohodati. Međutim ona je zahvaljujući porodici uspela da se izbori sa problemom i nekoliko godina kasnije udala se za moju drugu majku - rekla je Ema u videu.
U nastavku ona navodi da je uz snažne uzore poput svojih majki uspela da završi srednju školu sa najvišim ocenama. Nakon završene škole odlučila je da upiše fakultet, međutim, pred sam kraj studija shvatila je da to nije ono što ona želi. Privlačio ju je novi izazov i avantura.
- Jedna od mojih sestara odselila se u Italiju, druga se popela na Mont Everest, a ja sam bila u potrazi za svojom avanturom. Trebao mi je sopstveni izazov u životu - rekla je Ema.
Ona je svoju avanturu pronašla tokom razgovora sa regruterom i odlučila je da se prijavi i postane američki vojnik. Veći akcenat je stavljen na razloge njenog prijavljivanja, dok je sam boravak u vojsci i nov način života prikazan tek u nekoliko sekundi.
Inspirativnim videom američka vojska želela je da sebe prikaže kao demokratsku zemlju, otvorenu za svakog, bez ikakvih predrasuda. Model devojčice koja nije odrasla u tradicionalnoj porodici, već je celog života okružena isključivo ženama, koja se priključila službi iz humanih razloga kao što su jednakost i borba za ljudska prava, savršeno se uklapa u priču o obećanoj zemlji.
Njena priča koja podseća na holivudski film imala je za cilj da prikaže da su Amerikanci podjednako otvoreni i za muške i za ženske kandidate, a njen boravak u vojsci opisan je kao želja za avanturom i novim izazovima i pomalo idilično predstavlja ceo proces priključenja službi.
Sa druge strane ruski promotivni video nije ni nalik savršenoj priči o američkom snu.
Ruski video pun je dramatične muzike i počinje pričom o mladiću koji se budi iz sna u kasarni. On sanja svoj prethodni život- odrastanje u blokovima, druženje sa drugovima, šetnje sa devojkom, ali sve to pada u vodu onog trenutka kada se budi i shvati da se nalazi u kasarni. U momentu kada otvara oči narator izgovara rečenicu "Vaš novi život, šta znate o sebi i za šta ste sposobni?".
On ustaje iz kreveta, oblači uniformu, uzima oružje i kreće u novi radni dan. Prolazi naporne fizičke treninge, rukuje oružjem, putuje u skučenim vojnim kamionima zajedno sa kolegama i stalno je izložen teškim vremenskim uslovima.
Potpuno suprotno od prethodnog, ovaj video upozorava na većinu neprijatnosti sa kojima se vojnici susreću svakog dana i ne odaju utisak da su namenjeni svima. Umesto idealne priče koja podseća na crtani film, u ovom promotivnom videu realistično je prikazana njegova svakodnevica i umesto poziva "otvoreni smo za sve" odaje se utisak da ruske snage traže jake, ozbiljne i izdržljive muškarce koji su spremni da brane svoju zemlju.
- Pronađite svoj maksimalni potencijal i ne postoji pobeda bez borbe - samo su neke od ključnih poruka koje ovaj video poručuje onima koji se još uvek dvoume da li da se priključe.
Priča o Rusima i Amerikancima nikako ne bi mogla da prođe bez Kine, pa su se korisnici na mrežama prisetili i kineskog promotivnog snimka od pre dve godine koji šalje potpuno drugačiju poruku.
Njihova priča većim delom podseća na ruski video jer prikazuje kako izgleda biti kineski vojnik, međutim umesto pojednica u centru pažnje nije jedna osoba već ceo kolektiv.
Kao tehnološki gigant, potpuno je očekivano što u videu dominiraju tehnologija i naoružanje. Na prvi pogled snimak veliča moć i snagu kineske vojske i osim što pozivaju nove kadete da im se priključe, šalju jasnu poruku svojim protivnicima da su jedna od najvećih vojnih sila u svetu.
Veliki naglasak je na vojnoj disciplini i isticanju državnih simbola poput zastave i lidera, a ne na ličnoj priči i motivima za prijavljivanje u službu.
Koji se vama video najviše dopao i za koju biste se vojsku odlučili, pišite nam u komentarima.
Video: Boj ne bije svijetlo oružje no boj bije srce u junaka: Grmljavina ruske pešadije
(Telegraf.rs)
Video: Vuk Vidor za Telegraf.rs o uzbudljivoj izložbi koja nas očekuje u Comtrade-u
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Beogradske noći
Rusi umarširali u Pariz i Berlin, pobedili Zlatnu hordu i Šveđane & Poljake na vrhuncu njihove moći....Amerika do ‘43 snadbevala Hitlera benzinom preko Standard Oila, pomogla Nacističkim glavešinama da pobegnu (uključujući i samog Hitlera, ako i npr Paveliću...).Pa ne znam, stvarno je teško videti ko je na strani pravde.Rusima ne treba promo spot sa “Rambom”, samo neka puste fotografiju Aleksandra Proharenka - junaka Palmire i rečenicu “Vatra na mene!”Živela Srbija!Živela Rusija!Živela braća Kinezi!Vetrovi su promenili stranu, počeli su da dubaju sa Istoka, sve jače i jače...
Podelite komentar
Perke
Ovi Ruski Ramboi bi ruske LGBT devojčice pojeli za pola sata... jedina evropska vojska koja i dalje može da se bije kao nekad.. Rusija, brana koju je Bog stvorio da spreči širenje satanizma...
Podelite komentar
Rusi
I samo RUSIJA!!!!
Podelite komentar