Drama u Sueckom kanalu još traje: Vlasnik broda se izvinjava što je napravio haos u svetu
Japanski vlasnik ogromnog teretnog broda “Ever Given” koji se zaglavio u Sueckom kanalu izvinio se danas zbog incidenta koji ometa globalnu plovidbu.
Šoei Kisen, izvinio se zbog “ogromne zabrinutosti” koju je incident izazvao ostalim brodovima i njihovim vlasnicima, prenosi AP.
On je dodao da sa svojom kompanijom i lokalnim vlastima radi na tome da brod isplovi, ali „operacija je izuzetno teška“.
Ever Given, brod dugačak koliko je Empajer Stejt Bilding visoka, koji pod zastavom Paname prevozi teret između Azije i Evrope, nasukao se u utorak dijagonalno u uskom, veštačkom kanalu koji deli kontinentalnu Afriku od Sinajskog poluostrva, nakon što je izgubio sposobnost upravljanja usred jakog vetra i prašine, saopštila je uprava Sueckog kanala (SCA), javlja CNN.
Sada blokira tranzit u oba smera kroz jedan od najprometnijih svetskih kanala prevoza.
Kompanija za pomorske usluge GAC izdala je saopštenje za klijente u kojem se navodi da se napori za oslobađanje plovila nastavljaju, ali da uslovi vetra i velika veličina plovila "ometaju operaciju".
Softver za praćenje brodova prikazuje pet remorkera koji okružuju “Ever Given” i još tri koja se kreću ka njemu. Brodski GPS signal pokazuje samo manje promene u njegovom položaju tokom poslednja 24 sata.
Nekoliko desetina brodova, uključujući druge velike brodove-kontejnere, tankere koji prevoze naftu i gas i brodove koji nose žito, čekaju na oba kraja kanala stvarajući pomorski zastoj kakav nije viđen godinama.
Otprilike 30 odsto svetske zapremine brodskih kontejnera dnevno prolazi kroz Suecki kanal od 193 kilometra i oko 12 odsto ukupne svetske trgovine sve robe.
Špediterski stručnjaci kažu da će neke kompanije možda biti primorane da preusmeravaju plovila oko južnog vrha Afrike, što bi dodalo oko nedelju dana putovanju, ako se blokada ne okonča u narednih 24 do 48 sati.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ivan
Vlasnik broda nema veze sa ovim za neupucene,ni vlasnik ni posada,jer oni plate prolaz kroz kanal,i kroz kanal brodom upravlja Pilot i po potrebi se ukljuce remorkeri dok brod ne izadje iz kanala,kada izadje posada nastavlja da upravlja brodom,tako da verovatna kompanija moze i naplatiti stetu
Podelite komentar