"Boingov" avion smrti za samo nedelju dana zbrisan sa neba: Avio-kompanije munjevitom brzinom povlače ovaj model
Nakon avionske nesreće, koja se dogodila 10. marta kada se Boing 737 MAX srušio u Etiopiji, i one koja se dogodila u oktobru prošle godine kada se isti model aviona srušio u Džakarti, mnoge svetske avio-kompanije odlučile su da prizemlje svoje flote ovog tipa.
Najpre je tu odluku donela Kina, pa etiopijska kompanija "Etiopijan erlajns", a onda i Nemačka, Australija, Indonezija, Britanija.
I američka federalna uprava za avijaciju prati situaciju, ali još nije preduzela direktnu akciju. U SAD-u "Sautvest", "Amerikan" i "Junajted" su glavni operatori tipova aviona. "Sautvest" i "Amerikan" lete 737 MAX 8 dok "Junajted" upravlja većim 737 MAX 9.
U prilog tome koliko je zemalja povuklo avione modela Boing 737 MAX, najbolje pokazuje snimak sa radara koji prate letove. On prikazuje znatno smanjenje aviona na mapi 13. marta u odnosu na 6. mart.
Active #737MAX aircraft now vs. last week. Our map of all live MAX flights and updated list of groundings at https://t.co/CaLwcGTAur pic.twitter.com/1S7ycRZMq6— Flightradar24 (@flightradar24) March 13, 2019
VOJINOVIĆ: ZABRANA U SRBIJI PRIVREMENA
Urednik portala "Tango six", Petar Vojinović ocenio je da je zabana poletanja i sletanja i preletanje vazdušnog prostora naše zemlje avionima Boing 737-8 MAX i 737-9 MAX samo privremena i da neće trajati dugo.
- Naši putnici ovu odluku nisi primetili ni osetili - rekao je Vojinović za tv Prva.
On je naveo i da nema konkretnih rezultata šta se zaista desilo, jer je istraga pada avoiona Boing737-8 MAX koja se dogodila pre nekoliko dana i u kojoj je život izgubilo 157 osoba i dalje u toku.
Takođe napominje i da može da se desi da pad ovog aviona nema veze sa nesrećom koja se dogodila pre dva meseca.
Ipak, zbog dve nesreće koje su se dogodilo u kratkom vremenskom periodu, Direktorat za civilno vazduhoplovstvo uveo je zabranu poletanje i sletanje u Srbiji i preletanje vazdušnog prostora naše zemlje avionima Boing 737-8 MAX i 737-9 MAX. Sličnu odluku doneo je i veliki broj aerodroma, a zbog novonastale situacije došlo je i do krize u kompaniji Boing.
Da podsetimo, u nesreći koja se dogodila pre tri dana iznad, nastradalo je 157 ljudi za samo šest minuta od poletanja, a pre nekoliko meseci sličnu sudbinu doživeli su i tragično nastradali putnici u Džakarti. Naime, 12 minuta po poletanju avion je pao i stradalo je svih 189 putnika i članova posade.
Kako je tada pisao BBC, taj avion nije ni trebalo da poleti. Slično kao etiopijski avion, i avion koji je pao u Džakarti bio je star svega dva meseca, sa svega 800 sati leta.
U preliminarnim izveštajima navodilo se da su tehnički problemi bili prijavljivani na prethodnim letovima.
Boing 737 MAX je nova verzija Boingovog originala 737 i postao je njihov najbrže prodavani avion. U izveštaju Nacionalnog komiteta za saobraćajnu bezbednost navodi se da je "Lion Air" vratio avion u saobraćaj uprkos problemima koje je imao na prethodnim letovima.
Piloti su se "borili" sa automatizovanim sistemom dizajniranim da spreči da se avion"ugasi" - što je nova karakteristika 737 MAX porodice. Ova nova osobina sprečava da se avion ustremi previsoko pod preoštrim uglom, zbog čega bi izgubio sav pogon.
Tokom leta 29. oktobra, automatski sistem na avionu uporno je nos aviona upravljao nadole, čak i kada nije bilo opasnosti od zaustavljanja rada motora - što je verovatno posledica pokvarenog senzora. Piloti su pokušali da isprave ovo, upravljanjem nosa aviona na veću visinu, ali je sistem uporno gurao avion dole. Ovo se desilo više od 20 puta. Nejasno je zašto piloti nisu koristili proceduru da onesposobe automatizovani sistem. Nadležni su tada naveli da je previše rano da se zaključi da li je ovaj kvar aviona i koliko doprineo padu.
VIDEO: Avion se srušio u Etiopiji
(Telegraf.rs)
Video: Zbog jakog mraza poledica gotovo paralisala saobraćaj u prestonici: Beograd okovan ledom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.