Otkriven mogući uzrok pada indonežanskog aviona: Zbog ovog detalja, u stravičnoj tragediji je nastradalo 189 ljudi

 ≫ 
  • 1

Na avionu indonežanske kompanije "Lajon er" (Lion Air), koji se prošle nedelje srušio u Javansko more, ključni senzor je zamenjen dan uoči nesreće, saopštio je danas indonežanski Nacionalni komitet za bezbednost saobraćaja.

U saopštenju se navodi da je senzor predmet bezbednosnog izveštaja kompanije "Boing" koja je proizvela letelicu, a koji je aviokompanijama dostavljen u utorak, prenosi AP.

"Boing" navodi da su u tom izveštaju ponovljene smernice o tome kako bi piloti trebalo da odgovore na pogrešne podatke sa senzora, nakon što se avion "Lajon era" srušio 29. oktobra sa 189 putnika i članova posade.

Reč je o senzoru koji beleži podatke o uglu "kljuna" aviona vezane za vazduh kako bi se sprečilo zagušenje motora ili naglo spuštanje aviona, objašnjava američka agencija.

Soerdžanto Džahdžono, predsednik Komiteta za bezbednost saoraćaja, rekao je danas da je, pored pitanja sezonora, analizom rekordera podataka o letu utvrđeno da su postojali problemi sa indikatorom brzine kretanja vazduha tokom poslednja četiri leta aviona.

Prva dva pokušaja "Lajon era" da reši problem sa indikatorom brzine vazduha nisu uspeli, pa su uoči pretposlednjeg leta zamenjeni senzori za ugao, rekao je on.

Prošle nedelje srušio se avion kompanije Lajon Er, nema preživelih Foto: Tanjug/AP

Na tom letu, od Balija do Džakarte, dva senzora se nisu složila pa se avion, nekoliko minuta nakon poletanja, iznenada naglo spustio, ali su piloti uspeli da ga vrate na adekvatnu visinu, mada su do Džakarte avionom upravljali na nižoj visini nego što je uobičajeno.

Na osnovu tog, pretposlednjeg leta aviona, koji se odvio 28. oktobra, indonežanski istražitelji su saopštili da su dostavili preporuke "Boingu" da ih distribuira aviokompanijama širom sveta o tome kako postupiti u takvoj situaciji.

Međutim, "Boing" je danas saopštio da je aviokompanije usmerio na "postojeće" procedure koje posada treba da primeni kako bi rešila probleme vezane za ugao.

"Boing" je naveo da nastavlja da sarađuje sa indonežanskim istražiteljima.

Indonežanska agencija za potragu i spasavanje produžila je danas potragu za ostacima delova aviona i tela po drugi put, do nedelje.

VIDEO: Rođaci stradalih u indonežanskom avionu neutešni, ne zna se ima li preživelih

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dusko

    7. novembar 2018 | 15:45

    Problem je u njihovim pilotima, nema senzora koji ne moze da se pokvari tokom leta. Zbog toga i postoje piloti u avionu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA