Dva pada za nedelju dana: Šta je zajedničko iranskom i ruskom avionu koji su se srušili i odveli u smrt sve koji su se nalazili u njima?
U prethodnih nedelju dana dva aviona, ruski i iranski, srušila su se, a svi u letelicama su poginuli. Za iranski avion se pretpostavlja da je reč o 20 godina starom avionu tipa ATR 72-500. Ruska kompanija "Saratov erlajns", koja je vlasnik srušenog aviona, 2015. godine našla se na crnoj listi prevoznika koji nisu imali dozvolu za obavljanje međunarodnih letova, ali je na istoj listi i iranska kompanija "Aseman erlajns", prenosi DPA.
Putnički avion koji je leteo iz Teherana ka gradu Jasudž na jugozapadu Irana, srušio se i svih 66 putnika i članova posade je poginulo. U nesreći koja se dogodila nedaleko od Moskve, samo nekoliko minuta nakon poletanja aviona, život je izgubilo svih 65 putnika i šest članova posade.
TEHERAN POD SANKCIJAMA NIJE MOGAO DA PAZARI AVIONE
U Iranu se dogodilo nekoliko avionskih nesreća u zadnjih nekoliko decenija. Teheran nije mogao da kupuje nove letelice, kao ni delove od Zapada zbog sankcija UN-a. Pošto je 2015. godine postigao nuklearni sporazum sa svetskim silama, Iran je potpisao ugovore s "Erbasom" i "Boingom" zbog kupovine većeg broja putničkih aviona.
Kada je u pitanju ruska kompanija "Saratov", kazna je usledila na letu za Antaliju, 19. jula 2015. godine, kada je nenajavljena inspekcija Ruske federalne avio-transportne agencije, u kokpitu zatekla ljude "koji nisu smeli tu da budu".
"SARATOV" NIJE NI U PRVIH 10
Kompanija je tada sankcionisala veliki broj zaposlenih i uvela dodatna pravila koja se tiču bezbednosti kako se iste greške ne bi ponavljale, a zabrana za obavljanje međunarodnih letova je ukinuta naredne godine. Inače, "Saratov erlajns" i nije tako poznata kompanija van granica Rusije, a kako pokazuju poslednji statistički podaci, ne nalazi se ni među prvih 10 tamošnjih avio prevoznika.
Kompanija je osnovana 1931. godine pod imenom "Saravia" kao deo "Aeroflota" i pod tim imenom je poslovala sve do 2013. godine.
PROIZVEO "ANTONOV"
Kako navodi TASS, avion koji se srušio, proizvela je ukrajinska kompanija "Antonov" 2010. godine i mogao je da primi 85 putnika.
Od 2015. godine, kada ga je preuzela kompanija "Saratov erlajns", pa do 2017. godine, letelica je više vremena provela u hangaru zbog nedostatka rezervnih delova. Nesreća koja se dogodila 11. februara je druga u kojoj je učestvovao avion tipa "An-148". Prva se desila 2011. godine tokom probnog leta u regionu Belgorod u Rusiji, kada je poginulo svih šest članova posade, uključujući i dva pilota iz Mjanmara.
Kompanija "Saratov erlajns" prizemljila je sve avione "Antonov-148" i obustavila njihove letove posle pada letelice, saopštila je Pres služba te kompanije, precizirajući da takvih aviona ima šest.
U saopštenju se navodi da je "Antonov-148" u januaru ove godine prošao C kontrolu te da su svi delovi motora, karoserije i krila tada temeljno ispitani i ističe se da je uoči poletanja iz Moskve avion pregledan i nije ustanovljen nikakav nedostatak.
VIDEO: Čovek koji je pritisnuo dugme i oborio "nevidljivog"
(Telegraf.rs)
Video: Koliko je opasna upala žučne kese i koje ozbiljne bolesti se kriju iza zbunjujućih simptoma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
polat
Zajednicko im je to sto obe zemlje ubijaju sjrijski narod a to neko posmatra
Podelite komentar
Obilic
Koce da se Veliki sef opusti i zavlada ARAPSKIM SVETOM STARIJOM KULTUROM I POSTOJANJEM OD NJIH
Podelite komentar